Ik heb ruim een jaar zonder werk thuis gezeten en het was heerlijkđ
Oeh dit vind ik wel een interessant vraagstuk. Zelf ben ik zzp-er met een heel duidelijk hoog- en laagseizoen. Ten eerste: ik HOUD van het laagseizoen. Maar ik heb ook tientallen hobbyâs en mijn laagseizoen is ook nog eens in de winter, dus dan kan ik helemaal cocoonen in mijn creatieve bubbel. Echt genieten!
Maar ik snap jouw vraagstuk ook: ik merk dat als ik weer eens een klus heb, ik die avond echt kan genieten van een avondje netflix. Terwijl me dat anders alleen maar verveelt. Overigens doe ik ook vrijwilligerswerk en heb ik er nog een klein klusje er naast, wat helpt voor de zingeving. Want van alleen maar alleen thuis zitten word ik persoonlijk uiteindelijk niet gelukkig.
Dus ergens snap ik wel wat je zegt - maar ik denk dat vrije tijd een heel mooi moment kan zijn om je interesses te ontwikkelen. Er zijn zoveel leuke dingen te doen en te maken!! En vrijwilligerswerk is ook altijd zinvol, voor de ander maar ook voor jezelf. Het is echt een kwestie van balans vind ik. Aan het einde van het laagseizoen kijk ik er ook weer naar uit om lekker aan de slag te gaan. En vind dit ritme nu echt meeegafijn #soblessed
Ja ik zou ook op een andere manier nuttig willen voelen/voldoening willen hebben en invulling willen hebben in de dagen. Merk om me heen ook wel veel mensen die bijv tijdens zwangerschapsverlof al liever weer willen gaan werken of met pensioen zijn & dan na een tijd toch dingen weer gaan doen qua werk/vrijwilligerswerk. Dat je niets hoeft, nergens verwacht wordt of geen ritme hebt zou ik ook echt niet fijn vinden.
Ik ben er achtergekomen dat dit echt belangrijk voor mij is. Zonder structuur wordt ik echt zielsongelukkig.
Als ik me ergens verveel is het wel op mijn werk
Ik denk dat deze discussie heel persoonlijk is. Het hangt af van in welke mate je je werk leuk vindt, je energieniveau en nog een hoop andere omstandigheden. Hoe dat voor haar is weten we niet want we kennen haar niet.
Ik werk momenteel al 3 jaar niet (ben afgekeurd). Ik heb nooit een baan gehad of een roeping gevoeld die echt bij mij paste. Dat maakt dat ik werken de eerste 2 jaar niet echt miste en me goed zelf kon vermaken door sport, lezen, wandelen, met vriendinnen afspreken die pt werken, etc. Ik heb goed alleen leren zijn en dat is echt een cadeau.
Ik ben in september begonnen met 5 uur vrijwilligerswerk pw omdat ik toch graag weer onderdeel van iets wil zijn. Als ik daar klaar ben ben ik kapot en ga ik idd naar huis met een legitiemer gevoel om te gaan relaxen dan andere dagen.
Die andere dagen verveel ik me echt zelden en voel ik me overall gelukkiger dan toen ik nog werkte. Mijn leven is ook rustiger geworden waardoor ik denk ik meer geluk ervaar (ook deels mijn ziekte die daar beter op gaat).
Tldr; denk dat er niet 1 waarheid is met of een leeg gevoel van werk komt, heeft met veel omstandigheden te maken
Ja same. Ik heb 2 maanden niet gewerkt toen ik naar het buitenland ging en een baan zocht en vond het vreselijk haha (en dat terwijl ik echt veel hobbyâs heb!!). Ik houd echt van de structuur van werken/naar kantoor gaan. Ik zou ook nooit fulltime thuis willen werken, word daar super lamlendig van en ik heb ook niet genoeg discipline om mezelf dan aan het werk te houden.
Ik ben wel iemand die werken heel leuk vindt, en ik haal ook veel voldoening uit mân werk/wat ik doe. En ik haal ook plezier uit geld verdienen haha.
Ik las dit stuk afgelopen weekend en de helft van deze mensen ken ik niet maar ik vind de man van ene influencer Lotte (?) zo zielig overkomen. Met âik kijk nog steeds naar haar content want dan zie ik elke dag hoe het met de kinderen gaatâ
Ik moest ook wel grinniken om het stel dat een interview aan de Kampioen had gegeven maar niet aan NRC om âachter de schermen te blijvenâ hahahah wat een doorzichtige smoes
Ja de kampioen heeft de grootste oplage van een blad in NL volgens mij
Echt treurig om te lezen over die ex inderdaad @grace dat hij ook een gesprek moest âplannenâ met haar (toen ze nog wel bij elkaar waren), als dat voor hem al zo voelt hoe zou het dan voor die kinderen zijn
Maar de Kampioen stelt geen vervelende vragen dus wel potentieel volgers erbij maar verder weinig risico op kritische lezers
ooo ik volg hen (Vic Cle en Zoé) op tiktok, en vind hen heel sympathiek en down to earth juist!
Het Kampioen-interview gaat zo te zien over wandelen, ze hebben zelf veel reis- en activiteitencontent dus ik denk dat ze dat wel leuk vonden om over te praten.
Dit NRC stuk gaat echt over relaties dus ik kan me voorstellen dat ze het daar niet over willen hebben.
ANWB is ook hun sponsor. Zal er ook mee te maken hebben.
Sowieso de reflex van influencers om niet influencer genoemd te willen worden⊠Je maakt toch niet alleen droog content. Het idee is toch dat je daarmee mensen in actie wil brengen door het marketen van jezelf/je levensstijl. A.k.a. invloed, a.k.a influencer.
Ja alsof ze ook maar enige âcontentâ zouden maken zonder volgers
Helemaal belachelijk dat Mascha zo genoemd wil worden, die creëert echt alleen maar slechte kopieën van succesvollere influencers.
Mascha Feoktistova zegt het zo: âHeb je een partner? Dan is het eigenlijk zonde om die niet met je volgers te delen.â
Je relatie als businessplan
Hier moest ik wel om lachen, over Gregor:
Op zijn instaprofiel omschrijft hij zich als âdad & husbandâ, hij post veel over zijn leven als vader. âEn over gamen en sneakers.â
Hij fietst zân sneakers er toch nog in
Niomi Smart heeft weer een nieuwe vriend. Hoe doet ze dat toch, ze was net nog verloofd met iemand en nu heeft ze opeens een nieuwe relatie.
Heb echt het idee dat zij na Marcus Butler verloofd is geweest met 4 verschillende mannen maar dat zal wel niet hahahah.
Ze is drie keer verloofd geweest en nu heeft ze een tijdje een nieuwe man maar ze was tot voor kort nog verloofd. Mogelijk wat overlap, maar hoe kunnen mensen zo snel verliefd worden.