Het influencertopic #24

Soms staat er wel bij dat de persoon na klikken iets verdient. Klopt dat dan niet? Ik lees soms namelijk ook: alleen als je iets koopt krijg ik wat.

1 like

Ze krijgen betere engagement cijfers en dat is belangrijker dan aantal volgers nu. Bij sommige influencers klik ik op de link zonder te kopen om hen zo te steunen.

3 likes

Ja klopt dat deelde ze zelf idd. Dat sommige linkjes al lonen voor haar als je alleen klikt zonder kopen.

5 likes

Als er bij haar een * achter staat is klikken voldoende las ik bij haar huisregels. Dat kan goed oplopen dan

3 likes

Huisregels :joy:

8 likes

Ik denk het trouwens wel, hij reageert ook met hartjes op hun foto. Volgens mij had Aranka echt 10 jaar met die Danny.

6 likes

Heeft ze erbij gezet wrlke bakfiets ze wil. Want als jij zegt dat ze met 1/3e al 1000 euro heeft opgehaald, dan lijkt me dat vrij weinig.

Die van ons was 3 jaar geleden al bijna 5000 euro en de nieuwste Urban Arrow gaat al naar de 7k :open_mouth:

1 like

Nee. Alleen dat ze misschien ook wel tweedehands wil kijken.

Ik droom ook wel van een bakfiets, maar vind 't echt een enorme uitgave. Misschien ook maar een Tikkie actie op touw zetten. :moneybag:

8 likes

Misschien ook wel tweedehands kijken? Wat een bescheiden tiep :joy:

16 likes

Gewoon met de collectebus rondgaan op kantoor :joy:

8 likes

Hebben jullie de juice gelezen over Lisa van cuiyyyk? Heeft een webshop/label opgezet met iemand. Waren wat klachten van ouders van kinderen die meededen met shoots voor die kleding en kleding zou van aliexpress komen.

-verwijderd door moderator-

4 likes

Ik zag het inderdaad al voorbij komen.

De moeders en kinderen hebben op basis van een oproep op Instagram meegedaan aan een fotoshoot voor hun nieuwe merk, zonder contract/vergoeding. Die dag was het slecht weer en er was niet nagedacht over een situatie waarin er geschuild kon worden, noch werd er drinken/eten aangeboden tijdens de shoot. Wel een goodiebag schijnt. Achteraf bleken er wat moeders te zijn (volgens Lisa zelf één) die het jammer vonden dat er geen verdere vergoeding tegenover stond/dat er tijdens de shoot niet beter geanticipeerd werd op de situatie.

Dit werd gedeeld op Juicechannel en vervolgens kwam er dus ook naar boven dat meerdere items in de webshop van Ali leken te komen, of in ieder geval een Chinese groothandel, terwijl alles zelfontworpen zou zijn en bovenal duurzaam en eerlijk. En mensen vallen in de reacties over het feit dat zij de moeders geen contract hebben laten tekenen etc.

8 likes

Sja ik zou me als ouder toch iets drukker maken over waar de foto’s van m’n kind gebruikt gaan worden dan of ik hier een vergoeding voor krijg :see_no_evil: toch fijn te horen dat andere mensen online hier ook over vallen maar het voor de mensen die aan de fotoshoot meededen niet het grootste issue lijkt haha

13 likes

Ik ken het verhaal verder niet en ben zelf heel erg pro mensen vergoeden voor geleverd werk.

Maar als je zelf reageert op een oproep voor een fotoshoot met/voor je kind, waarin wordt gecommuniceerd dat er geen vergoeding is, dan vind ik het niet netjes om daarna elders te gaan klagen over geen vergoeding.

Vind het wel een nette reactie, maar het contrast tussen fair/duurzame fabriek in India en Alieexpressspul want snel, wel erg groot haha.

24 likes

Toevallig ken ik iemand die met de shoot meegedaan heeft en die kan zich helemaal niet vinden in die juicechannel berichten.

8 likes

Wie was die influencer ook alweer die preventief op relatietherapie ging met haar nieuwe partner? Is die relatie nog een succesverhaal?

1 like

Was dat niet die Charlotte die in Amerika woont en miljonair is geworden met online cursussen?

5 likes

Ja, ik denk dat je Celine Charlotte bedoelt @Nestley_Toulhouse En die is nu al een tijdje geleden “bewust solo mom” geworden dus die relatie heeft het niet zo lang gehouden

4 likes

Boshuisje Jennie lijkt goed te gaan; ze gaat nu een huis in Spanje kopen voor de wintermaanden (en verhuur). Van donaties tot meerdere huizen, heeft ze toch relatief snel gedaan.

8 likes

Volgens mij koopt haar vriend dat!

12 likes