Het influencertopic #24

Jammer dat je zo gefocust bent op ‘de hyena’s’. Je vind de mensen hier niet aardig, maar als iemand dan een normale vraag stelt reageer je ook negatief.

2 likes

Sanne zit op threads lekker te klagen over dat het belachelijk is dat ze bijv de kraamzorg 5 euro per uur moet betalen en de lactatiedeskundige niet vergoed krijgt. Wie gaat haar vertellen hoe duur het is om een kind groot te brengen? :skull:

49 likes

Ja en ze had toch ook kunnen inlezen toen ze vorig jaar kon overstappen van zorgverzekering lijkt me… Dan kost het haar ook geld, maar dan zou ze misschien wel minder zeuren over wat ze moet bijbetalen nu

6 likes

Wat een onzin. Het is totaal niet gerelateerd aan hoeveel geld je hebt, dat je het belachelijk vindt dat lactatiekundige zorg niet vergoed wordt.

11 likes

Nouja ik vind dat als je een kind wil krijgen je niet verbaasd moet zijn dat je daar niet alles voor vergoed krijgt :joy:

38 likes

Vooral als je niet aanvullend verzekerd bent. Er zitten nou eenmaal een aantal zaken niet in je basisverzekering en dan is dus het gevolg dat je een eigen bijdrage moet betalen. Heel zuur als je bepaalde zorg wel nodig hebt (ja ik zelf ook, betaal toch echt zelf mn bril en steunzolen, zelfs met een aanvullende verzekering), maar dan ze zich gewoon echt wat meer moeten verdiepen, zoals ik hierboven ook al zei.

En uit Sanne haar verhaal maak ik op dat ze dus niet aanvullend verzekerd is…

13 likes

Die aanvullende verzekering is ook een wassen neus hoor. Als je alle kosten die vergoed worden bij elkaar optelt kom je misschien €100 hoger uit dan het jaarbedrag dat je extra betaald. Dat zal best een hoop geld voor haar zijn maar het is niet zo dat het opeens gratis is als je aanvullend verzekerd bent.

6 likes

Dat weet ik, het is sowieso nooit gratis, maar klagen over dat je iets niet uit de basisverzekering krijgt, terwijl ze dat van te voren had kunnen weten, vind ik dat wel bijzonder.

En een aantal dingen schelen wel gewoon nog best wat geld en dan kan je dat maandelijks misschien makkelijker missen dan wanneer je in 1x die eigen bijdrage moet neerleggen.

8 likes

Waarom? Of je dit nou wel of niet van te voren wist, je kan toch gewoon kritiek hebben op het zorgstelsel?

9 likes

Dan kom je er achter dat de bloedonderzoeken ook voor eigen kosten zijn. :grimacing:

2 likes

Omdat het hier over Sanne gaat die over al-les klaagt en zeurt. Dus dan kan ik het net even wat minder goed hebben.

11 likes

Dat blijkt ja. Ik vind de veroordelende reacties hier niet heel sympathiek.

5 likes

Joehoeeee!

9 likes

Het is echt wel veel goedkoper om aanvullend verzekerd te zijn. Bij alle verzekeringen. Ze heeft het over kraamhulp, lactatiekundige, fysio, nipt en kraampakket. Dat haal je er makkelijk uit. En zegt dat overal staat dat het niet nodig is om te verzekeren. Nou dat staat precies nergens. Als mensen dat zeggen gooit ze het erop dat ze niet had verwacht dit jaar zwanger te raken omdat ze overgewicht heeft. Het is gewoon al-tijd wat met haar.

35 likes

Volgens mij is het feit dat je zwanger bent zelfs een reden om je alsnog aanvullend te verzekeren. Dat was althans 18 jaar geleden toen ik als bijbaan bij een zorgverzekeraar werkte :older_woman:t2:

7 likes

Wat een onzin, “overal” staat juist dat het verstandig is je aanvullende verzekering te checken en evt over te stappen als je het nieuwe jaar van plan bent zwanger te (proberen te) worden

10 likes

Ik vind de jurk die ze heeft gekozen heel erg bij haar passen en hij staat haar mooi, maar die onderjurk is toch niet champagne, die is gewoon beige.

2 likes

Nouja je moet wel echt fysio en lactatiekundige nodig hebben om het eruit te halen. Zij is sowieso medisch, en als je alleen kraamhulp en kraampakket neemt haal je het er echt niet uit. Nipt werd destijds sowieso nog niet vergoed maar die is nu wel gratis volgens mij. Ik heb best veel tijd besteed aan berekeningen maken en voor mij was een klein aanvullend pakket (echt drie euro per maand ofzo) heel gunstig, maar meer werd alleen maar duurder.

Maar inderdaad, dit had ze zelf ook wel kunnen uitzoeken.

6 likes

Dit dus. :sweat_smile: overal een weerwoord op. Wel heerlijk om te volgen hoor

4 likes

Nou bij mij dekte het een heleboel extra, o.a.: poliklinisch bevallen a 600-700 euro, lactatiekundige 200 euro, eigen bijdrage voor de kraamzorg volledig gedekt en vast nog wel meer waar ik zo nu even niet aan denk

4 likes