Het influencertopic #24

Dat is niet zo. Ligt er natuurlijk heel erg aan hoe duur je aanvullende verzekering is. Volgens mij heb je er al vanaf €9 per maand een aanvullende verzekering (bij bijvoorbeeld CZ). Dan krijg al €200 voor een lactatiekundige dus dan heb je alles er eigenlijk al uit. Ze vergoeden dan ook nog 100% van de eigen bijdrage kraamzorg, dus die €5 per uur en ook dingen als kraamzorg na een ziekenhuisopname of extra kraamzorg van max. 4 dagen.
Dus als Sanneke al in 2023 wist dat ze zwanger wilde worden had ze beter kunnen kijken naar aanpassen van de zorgverzekering.

9 likes

Ja dat kan. Wat heb je extra voor een jaar betaald? Wat zijn de kosten die je anders gemaakt had?

6 likes

Sorry maar voor €9 extra in de maand krijg je geen lactatiekundige vergoed.

3 likes

Wat interessant zeg dit en bij welke zorgverzekering zitten jullie allemaal?

102 likes

Wel dus. CZ aanvullend basis, kost €8,90 zelfs.

5 likes

Waarom krijgt ze eigenlijk niet gewoon een zorgverzekering gesponsord?

7 likes

Kunnen jullie het aub influencer-gerelateerd houden. Dit is niet het topic voor je eigen ervaringen.

16 likes

We worden hier echt steeds boomeriger hoor. Het is zorg die je hartstikke hard nodig hebt. Ik vind het echt belachelijk dat je een goede start met je kind moet kopen. Het is algemeen bekend dat zij het niet zo breed hebben, mag ze dan niet baren?

55 likes

nee dat klopt als je t niet breed hebt heb je absoluut geen recht op kinderen. je mag ook geen huisdieren trouwens en als je ooit extra geld krijgt mag je dat alleen uitgeven aan eten

8 likes

Eens. Ik werd na de geboorte van mn kind nogal giftig dat overal ‘borstvoeding is de beste voeding blablabla’ staat maar dat je een lactatiekundige niet vergoed krijgt.

15 likes

Ik ga er toch nog ff op door en ik haal jou aan maar net zo goed voor de rest: als je haar stories kijkt zegt ze precies dit. Ze heeft zich ingelezen voor ze zwanger raakte, kreeg niet te zien dat het noodzakelijk was, heeft het niet gedaan en ze baalt (deze zijn trouwens al weg). Vervolgens legt ze super duidelijk uit dat ze die kosten gaat maken, maar ze het erg vindt omdat ze ook merkt dat ze zorg die ze nodig heeft (fysio) nu uitstelt om de kosten ondanks dat ze serieuze pijn heeft. Uiteindelijk gaat ze ze wel maken, maar ze merkt aan zichzelf dat ze dat lastig vindt omdat ze niet graag geld aan zichzelf uitgeeft en geeft ze aan dat dit dus is waarom mensen zorg gaan mijden. Dan kom ik tot mijn punt echt leg het me uit, hoe vind je hier als medemoeder geen compassie voor? Sommigen van jullie zijn helemaal pro kansengelijkheid, tegen armoede etc etc tot het voor je staat en het niet de perfecte armoedzaaier is, want ze klaagt. Hoe wordt je zo?

102 likes

Romy plaatste dit in haar stories. Dan zou je toch denken dat ze bevallen is?

Maar daarna plaatst ze een filmpje van zichzelf met zwangere buik, puffend :sweat_smile:

6 likes

Haha weird wel… beter legt ze haar telefoon gewoon weg en gaat ze slapen

13 likes

Ja die toon vind ik onprettig hoor! Schampere opmerkingen en ze moet niet zeuren.
Beetje empathie hey, in de zwanger-kind-topics zou zoiets toch ook (wel) op weerstand stuiten?

1 like

Denk dat ze graag de zwangerschap achter de rug wilt hebben.

En ik ben bang dat ze denkt dat het dan makkelijker gaat zijn? 🫣

13 likes

Oh ja ik dacht toen ook: als ik bevallen ben kan ik eindelijk uitrusten van alles. Wat had ik het fout 🥹

14 likes

Oké Billie Rose verhuisd echt tering veel, maar nu snap ik het wel :joy: dit huis is gewoon helemaal tot in de puntjes af, wat heerlijk.

6 likes

Waarom snap je dat wel? Ik zou als een huis tot in de puntjes af is er juist willen blijven wonen?

3 likes

Wat @Pantalones zegt, het nieuwe huis is echt helemaal af en ziet er (vind ik dan) prachtig uit.

2 likes

Ja precies :joy: het gaat eigenlijk alleen maar erger worden.

3 likes