Het influencertopic #24

Kan het niet via abonnementen in je apple account?

7 likes

Dit geldt toch voor elke zzp-er? Je leeft maar 1x :v:

6 likes

Nou ik vind dat niet altijd opgaan. Stel ik ben zzp’er en grafisch vormgever of projectmanager of weet ik het wat. Dan is het niet heel raar om na tien jaar als zzp’er weer een baan bij een werkgever aan te nemen als je dat wil of als je eigen onderneming niet meer lekker loopt. Of als de zekerheid van een baan op dat moment in je leven even fijn is.

Als influencer heb je een gat in je CV. Stel je bent verpleegkundige of grafisch vormgever en gaat dan 10 jaar influencen, dan vind ik je als werkgever niet interessant als je na tien jaar bij me aanklopt. Vooral niet als je een ‘kleine’ influencer was. Je bent qua kennis niet meer up to date weet niet meer wat er speelt etc. Dat vind ik wel een risico. Niet qua pensioen, dat is een ingecalculeerd risico dat hoort bij zelfstandig ondernemerschap en dat regel je dan zelf of niet.

15 likes

Ah op die fiets, ja dat snap ik wel. Ik doelde meer op het pensioengedeelte, maar snap jouw punt ook (dat is iets waar ik zelf niet mee te maken heb en daarom ook niet bij stilstond, maar logisch!)

3 likes

Dit bedoel ik ja. Verder wel eens met reacties hierboven dat je moet doen wat je leuk vindt, het leven is al zo kort, maar ik ben ook gewoon zuur omdat ik influencer zo’n bullshit baan vind.

6 likes

Misschien zijn ze dan inderdaad niet meer relevant als grafisch vormgever, maar wellicht wel voor rollen waarin ondernemerschap, creativiteit, communicatie en netwerken nodig is. Ze hebben dan geen gat, maar juist heel waardevolle lessen geleerd in de afgelopen 10 jaren

19 likes

Dus dan worden ze weer de zoveelste overbodige business coach?

15 likes

En toch voelt het ergens gek als een arts besluit te gaan influencen en geld binnenharkt met adviezen over ‘je leven inrichten’.

6 likes

Wow wat slecht van haar!

2 likes

wat een boomerige reactie

26 likes

Wat bedoel je? En wat voor stream?

4 likes

Mwoah. Ja als je een grote was ben je misschien voor marketingfuncties interessant. Maar die hoeven zich niet zo’n zorgen te maken over een vervolg van hun carrière, die verdienen nu al genoeg.

Maar voor de zoveelste Sofie Mae die een handvol volgers heeft en een opleiding communicatiemanagement en op haar 25e fulltime is gaan influencen en daarna ook nog twee kinderen heeft gekregen waardoor ze momfluencer werd zie ik het somberder in. Leuk dat je op je 35e komt solliciteren, maar wat kan je behalve beige foto’s plaatsen van je kinderen en dertien in een dozijn nieuwbouwhuis?

14 likes

Ja ben ik ook. Lees mijn volgende maar eens :older_woman:t3:

3 likes

Je kan geen andere functies benoemen binnen bedrijven waarin je zulke vaardigheden kan inzetten?

7 likes

Ik denk met de huidige stand van zaken in de zorg zijn ze blij met elke werknemer, gat van 10 jaar en influencer of niet…

16 likes

Dat narratief van “wat als je niet meer relevant bent” gaat al terug tot Mascha fulltime ging bloggen. We zijn ruim tien jaar verder en ik denk dat we wel kunnen stellen dat ze het nog steeds red.

Bovendien; de tijden zijn veranderd. Mensen werken niet meer decennia voor dezelfde werkgever of in hetzelfde werkveld. Voor bepaalde beroepen zul je misschien bijscholing moeten volgen als je er een tijd uit bent geweest (kan me voorstellen dat dat in het geval van de zorg zo is) maar ook dat is niet het einde van de wereld.

19 likes

Ik zou zelf ook te pussy zijn om zo’n ‘onzeker’ pad te kiezen maar jokes on me. Mijn baan bestaat over een jaar of 4 waarschijnlijk niet meer door de komst van AI. Of op zijn minst is de inhoud van mijn werk totaal veranderd. Net zoals bij het overgrote gedeelte van de rest van jullie kantoorbanen trouwens.

9 likes

Waarom doen we altijd alsof iedereen hier een kantoorbaan heeft? Spreek voor jezelf, dat is echt niet de norm in het leven hoor.

19 likes

Dat is precies niet wat ik hier doe.

5 likes

Haha ik denk in vrijwel elke sector gelet op de krapte ik de arbeidsmarkt. Sowieso zijn dingen als ‘een gat in je cv’ echt zo ouderwets

18 likes