Het influencertopic #24

Haar account staat op prive en ze heeft niet echt veel volgers, dus hoezo volgen jullie haar dan? Was ze eerder influencer oid?

7 likes

Wie Pascal? Die heeft openbare kanalen

8 likes

Op TikTok is ze niet privé

10 likes

Nee en ze komt elke meer in mijn fy page… de reacties die ze krijgt zijn ook echt heftig.

4 likes

Oww ik keek op insta,heb geen tt

5 likes

Ja, hoe schrijnend dat haar hele following is ontstaan vanuit een morbide fascinatie met haar extreme anorexia. Ik kreeg haar steeds als suggestie, geen idee waarom, en sinds een tijdje volgen een paar vriendinnen/kennissen van mij haar, zo random en niet oké want er lijkt ook een ziekelijk verband tussen haar ziekte en haar volgers/aandacht. Zo sneu.

10 likes

Dan heb je denk ik een andere gezien, haar account is daar ook openbaar

7 likes

Ow haha

Edit: omg, ik dacht zo erg als bij Eugenia cooney kan het niet zijn, maar wel dus. Ik heb deze vrouw al wel eens gezien ergens maar kan totaal niet plaatsen waar. Is ze nog ergens anders bekend van ofzo?

5 likes

Ik kreeg haar gisteren voor het eerst ook in mijn fyp, en dan nu vandaag staat het in dit topic. Ik had nog nooit van haar gehoord, heb echt meteen op niet geïnteresseerd gedrukt, vreselijk.

3 likes

Maar het lijkt ook echt op rage bait of hoe noem je dat :older_woman: met die fucking snackbakjes die ze overduidelijk niet eet of niet binnen houdt, natuurlijk krijg je daar reacties op als je amper 30kg weegt en elke dag laat zien wat voor mega calorierijke snacks “je gaat eten”. Nu is ze daar mee gestopt lijkt het (waarschijnlijk omdat ze is opgenomen).

Edit: en je hoeft mij niet uit te leggen dat dat juist onderdeel van de ziekte/stoornis is, maar het overgrote deel van de populatie op TikTok snapt er natuurlijk geen reet van.

24 likes

Ja ik zag ook iets voorbij komen met dadels en pindakaas en chocolade ofzo. Alsof ze dat ook echt eet. Typisch gedrag voor haar stoornis inderdaad.
Ik vind het heel schadelijk, zowel voor de persoon zelf, die is gewoon heel erg ziek. Als ook voor de (vaak) jonge vrouwen die hier wellicht door getriggerd of geïnspireerd worden.
Ethisch vind ik het lastig, want waar trek je de grens?
Maar net als dat ik vind dat je je kinderen niet moet exploiteren via social media, moet dat ook niet kunnen voor mensen die zo ziek zijn en in mijn ogen daardoor ook geen goede keuzes kunnen maken.

12 likes

Zij kan honderd procent niet meer fatsoenlijk nadenken in haar toestand, dat brein dysfunctioneert vanzelf bij zo’n voedingstoestand.

25 likes

Kan dit ook ophouden aub. Ben je nou een volwassen vrouw die eten op een bord legt of een peuter die met babybel beziggehouden moet worden op de achterbank op weg naar de camping?

55 likes

Heb hier hardop om gelachen

14 likes

Ja ik erger me er ook dood aan, maar het is schijnbaar wel terminologie uit de eetstoornisbehandeling. :nerd_face:

6 likes

Heh echt? Ik dacht dat het gewoon een trend was van meiden/vrouwen online die alles wat ze lekker vinden in een bak flikkeren

14 likes

Ja wellicht is het daar (ook) in getransformeerd hoor, maar begreep dat het ook een typische opdracht is bij eetstoornissen, zo’n bakje maken. En opeten dan he. :smiling_face_with_tear:

8 likes

Is ook een trend geworden maar dus blijkbaar ook een term die gebruikt wordt bij behandeling van eetstoornissen

6 likes

Ik heb niet zo veel van haar gezien, maar zag wel dat ze jaren terug al postte over “nieuwe gezonde producten in de supermarkt” enzo. :sweat: Het is een dunne lijn. Maar het is natuurlijk gewoon echt ramptoerisme om dat allemaal te bekijken, maar dat is wel het zieke van TikTok, dat het gewoon voorbij komt en dan blijf je hangen en dan blijft het maar komen he. Laatst vroeg ze ook tips om haar dikke haar terug te krijgen, dan denk je toch wel: meid het kan niet anders dan dat je moet begrijpen dat hier maar een zinnig antwoord op is.

16 likes

Ik vind haar situatie ook erg schrijnend. Ze heeft ook wel eens aangegeven dat ze geen vriendinnen meer heeft en eigenlijk alleen nog haar ouders. In haar laatste video vertelde ze ook dat ze een BMI van 8 heeft (kon je liplezen). En ze vertelde ook wel eens dat ze een te laag BMI heeft voor klinieken en dat ze het dan niet aandurven.

2 likes