Ik vind ‘ik heb nog nooit van een kraamvrouw gehoord die xxx’ wel veroordelend overkomen. Alsof het iets heel raars is. Maar ik las er misschien teveel in.
Ik heb het helemaal niet zo gelezen eigenlijk. Ik vond het ook verbazingwekkend hoe je letterlijk niks kan. Naar de wc lopen voelde alsof ik 6 marathons had gerend. Terwijl alles in mij mn baby wou showen en lekker het huis uit wou omdat na 3 dagen in bed liggen alle muren vreselijk op me af kwamen icm kraamtranen somberheid. Ik lees niet alsof bonnie andere verwachtingen had maar het gewoon even zwaar vind. Niet dat ze alle boodschappen al had willen doen en uit eten gaan. Maar gewoon iets meer mens voelen dan je vantevoren kunt bedenken.
Dit omschrijft ook hoe het is. Je zit vol adrenaline en 100 andere soorten hormonen, dus erg rationeel ben je sowieso niet. En alles voelt 100x sterker dus ja als je persoon bent die niet “geniet” van een week op bed liggen, zoals ik bonnie inschat, vind ik dit logisch.
Ik vind wel dat er meer mentale voorbereiding voor de kraamweek mag zijn. (Stukje verwachtingsmanagement vooraf) Naar de bevalling is dit er uitgebreid, terwijl ik vaker hoor dat de kraamweek zo tegenvalt met wat je kunt of hoe je je voelt.
Ja ik snap Bonnie ook wel. Mijn tweede kind is 2 weken voor die van Bonnie geboren en ondanks dat ik de kraamtijd dus voor de tweede keer meemaak voel ik wel weer dat gevangenis gevoel. Ik snakte er ook echt naar om dingen buiten de deur te ondernemen maar kon dat fysiek ook gewoon niet (en nog niet echt want keizersnede maar dat is een ander verhaal). Hoop voor haar dat ze het mentaal en fysiek wel een beetje volhoudt uiteindelijk.
Laten we vooral onze bevallingen en kraamtijd vergelijken surprise: iedereen ervaart het anders.
Yeah echt zin in alle bevallingsverhalen van iedereen hier!
Hadden we maar een topic waar mensen deze verhalen in kwijt konden
Nee hoor, het halve forum waaronder @ellegirltalk weet helemaal niet hoe dat is want die (wij) hebben geen kinderen. Vind het vanuit een kinderloos iemand echt een gare post, hoe veroordeel je iemand in een tering kwetsbare periode die je zelf niet hebt doorgemaakt en geen idee van hebt wat het emotioneel en fysiek inhoudt?
Ja gewoon op een terras met glas wijn erbij toch
Ik denk dat Bonnie voor haar gevoel sneller wil dan dat ze lichamelijk en geestelijk aan kan. Het is ook echt wel een levensverandering, van altijd met z’n tweeën zijn, naar een familie van drie met een baby.
Je meent het.
Kan ze al naar mommybloggers?
Moet er nou weer persé zo gereageerd worden?
Niet altijd, maar dit is wel zó’n open deur.
Die bachelorette-content van Elise Boers ziet er echt uit als m’n grootste nachtmerrie
Gelukkig maar dat je niet uitgenodigd bent dan.
Monica en ads voor de Wibra en de Action… dat matcht zo niet in mijn hoofd?
Als er geld te halen is, is er Monica
Dat is waar
Met je beste vriendinnen op een boot in de zon bij een mediterraans eiland. Ja klinkt wel echt als de hel op aarde inderdaad?