Het influencertopic #24

Ik dacht juist: ben benieuwd naar dit boek!

38 likes

Nou als het er ooit komt dan hoor je 't hier!

8 likes

Is dat river church? Daar had ik laatst een Pointer-docu over gezien. Van die lui die rijkdom beloven maar je moet wel eerst je ‘tienden’ afstaan.

7 likes

Het is dus vast met minimale eigen middelen allemaal maar dat zal ze wel niet bedoelen :joy:

17 likes

Ik durf geen naam te noemen, maar het zou me niet verbazen, want alles rondom die hele groep is nogal vaag. Gelijk zin om die docu te zien

3 likes

Ik kwam laatst dit raam tegen en dat klinkt ook als zo een jezus cult waarin niks mag. Sloot ook helemaal aan bij wat die gekke bekeerde vrouw zei die me een lift gaf en het was ook in de stad waar ze heen ging en was opgegroeid (ze was er alleen al 20 jaar niet geweest).

Denk dat dit dan een beetje dezelfde stroming is?

9 likes

Wel gek dat Christmas en Easter erbij staan! Maar misschien bedoelen ze dan vooral kerstbomen, de kerstman, de paashaas etc.

In de kerk waar ik opgroeide vonden ze new age ook slecht trouwens. ‘Occult’ werd het dan genoemd. En de kerk maakte ons ook heel bang over wicca en glaasje draaien (hoor je allebei nooit meer wat over?). Harry Potter en Pokemon waren ook occult en mochten dus niet. Als iets niet van God was dan was het van de duivel. Zo is mijn arme kinderhartje een hoop angst aangepraat haha. Als ik ‘slechte’ gedachten had dan geloofde ik dus dat de duivel die influisterde. En als mensen bijvoorbeeld verslavingen of trauma’s hadden dan waren dat ‘demonen’ die moesten worden uitgedreven.

7 likes

Ja, ik snap heel veel op dit plaatje niet, maar mijn favo is links boven in de hoek: horror scopes :skull::skull:

Ah wat sneu dat je dat allemaal geloofde vroeger! Lijkt me heel echt zo naar als je altijd maar denkt dat je fout bezig bent.

11 likes

Social media staat er ook op

6 likes

Maar vind je dit echt zo raar dan? Ik vind het -als je Christen of Moslim bent- wel vrij logisch dat glaasje draaien en geesten oproepen niet echt iets is waar je je mee bezig wilt houden.

21 likes

Ik las laatst ook op Reddit dat er tegenwoordig meer zendelingen uit Amerika hier zijn komen wonen, die ook muziek sessies organiseren thuis waar veel jongeren op af komen.
Maar goed weet niet in hoeverre dat klopt

3 likes

Nou je zou het als kerk natuurlijk ook gewoon presenteren als ‘dit is iets wat andere mensen doen, maar wij niet. Ieder z’n ding’ Maar wij werden er echt bang voor gemaakt alsof het een soort reĂ«le dreiging was in je dagelijkse leven ofzo.

13 likes

Haha zo herkenbaar, alsof je elke dag door andere kinderen erin gelokt zou worden om glaasje te draaien, waarmee je demonen bij jezelf uitnodigde. Net zo reëel als het risico op drijfzand werd gebracht.

Zo’n opvoeding (indoctrinatie) geeft kinderen zoveel extreme angsten mee (terugkeer van Jezus, de eeuwigheid, de verdoemenis van je klasgenootjes, opstanding van de doden e.d.), echt leuk om daar als 8-jarige over wakker te liggen.

18 likes

Nouja nogmaals als dat je geloof is dan begrijp ik dat wel. Dat je gaat vertellen dat dat niet is wat je moet doen als het op dat moment populair is om dat te doen. En dan ga je dat niet natuurlijk niet zo zachtmoedig uitleggen als ‘ieder z’n ding’.

9 likes

Speaking tongues (rechtsonder) over het hoofd gezien? :tongue:

En staat United Nations (UN, rechts midden) nou ook in het lijstje? :joy:

3 likes

Lol sinds wanneer heeft een kerk dat ooit gedaan. Angst, schaamte en schuldgevoel zijn echt de pijlers om menselijk gedrag te sturen. En een groot deel gelooft natuurlijk ook daadwerkelijk dat dat kwaadaardig is, dus dan is het toch ook logisch dat ze niet zeggen: ja zie maar wat je doet.

18 likes

Haha maar wat hebben al deze dingen ook voor namen joh :joy: daar zou ik al wappie van worden

5 likes

Bedoel je de Kaikƍara en Aotearoa? Dat is de Māori taal.

15 likes

Ahh ok dat verklaart :see_no_evil::pray:

7 likes

Aotearoa betekend gewoon Nieuw-Zeeland en Kaikƍara is de plaats waar ik deze foto nam. Is gewoon een officiele taal daar, dus niks geks ofzo.

10 likes