Het influencertopic #24

Maar vind je dit echt zo raar dan? Ik vind het -als je Christen of Moslim bent- wel vrij logisch dat glaasje draaien en geesten oproepen niet echt iets is waar je je mee bezig wilt houden.

20 likes

Ik las laatst ook op Reddit dat er tegenwoordig meer zendelingen uit Amerika hier zijn komen wonen, die ook muziek sessies organiseren thuis waar veel jongeren op af komen.
Maar goed weet niet in hoeverre dat klopt

3 likes

Nou je zou het als kerk natuurlijk ook gewoon presenteren als ‘dit is iets wat andere mensen doen, maar wij niet. Ieder z’n ding’ Maar wij werden er echt bang voor gemaakt alsof het een soort reĂ«le dreiging was in je dagelijkse leven ofzo.

13 likes

Haha zo herkenbaar, alsof je elke dag door andere kinderen erin gelokt zou worden om glaasje te draaien, waarmee je demonen bij jezelf uitnodigde. Net zo reëel als het risico op drijfzand werd gebracht.

Zo’n opvoeding (indoctrinatie) geeft kinderen zoveel extreme angsten mee (terugkeer van Jezus, de eeuwigheid, de verdoemenis van je klasgenootjes, opstanding van de doden e.d.), echt leuk om daar als 8-jarige over wakker te liggen.

17 likes

Nouja nogmaals als dat je geloof is dan begrijp ik dat wel. Dat je gaat vertellen dat dat niet is wat je moet doen als het op dat moment populair is om dat te doen. En dan ga je dat niet natuurlijk niet zo zachtmoedig uitleggen als ‘ieder z’n ding’.

9 likes

Speaking tongues (rechtsonder) over het hoofd gezien? :tongue:

En staat United Nations (UN, rechts midden) nou ook in het lijstje? :joy:

3 likes

Lol sinds wanneer heeft een kerk dat ooit gedaan. Angst, schaamte en schuldgevoel zijn echt de pijlers om menselijk gedrag te sturen. En een groot deel gelooft natuurlijk ook daadwerkelijk dat dat kwaadaardig is, dus dan is het toch ook logisch dat ze niet zeggen: ja zie maar wat je doet.

17 likes

Haha maar wat hebben al deze dingen ook voor namen joh :joy: daar zou ik al wappie van worden

5 likes

Bedoel je de Kaikƍara en Aotearoa? Dat is de Māori taal.

14 likes

Ahh ok dat verklaart :see_no_evil::pray:

6 likes

Aotearoa betekend gewoon Nieuw-Zeeland en Kaikƍara is de plaats waar ik deze foto nam. Is gewoon een officiele taal daar, dus niks geks ofzo.

10 likes

Dit doet me eraan denken dat ik vroeger in groep 3/4 een vriendinnetje had dat soms moest huilen omdat ik in de hel kwam omdat ik niet gelovig was :pleading_face: Ze ging me ook een keer proberen te zegenen in de speeltuin in de hoop dat dat werkte. Ze vroeg me ook heel vaak of ik al geloofde, zodat ik dan naar de hemel mocht. Echt sneu eigenlijk. Nooit zo bij stilgestaan, maar zij maakte zich echt zorgen om mij. Maar ja, ik was vrij hardnekkig ongelovig.

Ik ben ook nog eens mee geweest naar één of andere kinderdag van de kerk en ik vond de liedjes met dansjes heel leuk, haha. “De wereld is een parel in zijn haaaaand” :notes:

25 likes

Ik vind het eigenlijk echt zielig voor een kind, want zij weten niet beter en hebben ook niet de keuzevrijheid als volwassenen.

Vind Widya ook best heftig met al die kinderbijbel foto’s enzo. An sich niets mis mee, maar zij gaat wel heel hard en sleurt haar kind daar net zo hard in mee.

8 likes

Ik vraag me ook af hoe een partner (nu Felix) omgaat met zo’n drastische omkeer in leven. Dat kind lijdt waarschijnlijk aan het manische gedrag toch? Daar moet je als andere ouder ook mee dealen.

16 likes

Zit door dat hele widyia verhaal even op de tiktok van zaar goedemans te kijken, maar die heeft gewoon op elke video een ander kledingstuk aan met usa of de amerikaanse vlag erop. Ik heb ook zon RL trui, maar ik schaam me gewoon als ik die aan zou trekken in deze tijd :clown_face:

3 likes

Ik zag ook allemaal reacties voorbij komen van mensen die zeiden dat ze de cyclus herhaalt, dat haar kindje later ook op een nare manier terug kijkt op haar jeugd en band met haar moeder net zoals zij dat zelf ook heeft. Dat dit nu al zichtbaar was omdat haar kindje liever bij haar vader is en afwijzend reageert op haarzelf.

Best heftige uitspraken, maar ze is niet echt een steady persoon blijkt wel. Hopelijk heeft haar kindje daar niet echt last van verder.

5 likes

Oh wat erg. Dit doet mij ook denken aan iets van vroeger. Ik ben opgegroeid in een christelijk dorp en toen ik aan het buitenspelen was zei een kind tegen mij: ‘jij gaat naar de hel want je draagt een broek en dat mag niet van God.’

:japanese_ogre:

8 likes

Ik had buren die jehova’s getuigen waren en die vrouw heeft ooit gezegd “jammer dat we geen vrienden kunnen zijn want jij komt niet in het paradijs”

13 likes

Mensen, influencers. Geen persoonlijke anekdotes. Ontopic.

10 likes

Excuuuus

7 likes