Het influencertopic #24

Ik heb dat ook hoor, maar dat betekent gewoon dat bepaalde items (zoals blousen of sommige broeken en rokken in mijn geval) in élke capsule/seizoen terugkomen en alsnog gewoon altijd in mn kast hangen.

Een CW is echt niet heilig, de beste oplossing is om gewoon niet superveel kleren te hebben en ervoor te zorgen dat je je kledingstukken een beetje lekker met elkaar kunt combineren denk ik. Dan moet je echt zelf weten of je dat het hele jaar in je kast laat liggen of een hele lege kast hebt.

Naar laten we wel zijn; de bonnies, aimees of michelles in de wereld hebben gewoon hebben gewoon een supervolle kast met fast fashion of trenditems en dát maakt het onoverzichtelijk.

5 likes

Sorry, ik reageer heel veel, maar ik vind duurzaamheid in kleding gewoon een erg leuk onderwerp. Ik ben het ook helemaal met je eens hoor!

Er is speelt zeker ook een soort privilege aspect meer hierin, van mensen/influencers die de CW “kapen” enwat invloed heeft op de beeldvorming. Ja, tuurlijk zie je er altijd esthetic en minimalistisch uit als je t-shirts van the Row komen en je broeken van Jill Sanders. Maar dat is voor heel veel mensen niet haalbaar en eigenlijk ook precies het doel niet.

Daarom vind ik When Sara smiles, die dit nog maar net doet, heel leerzaam hierin. Met een nuchtere opvatting en een andere style dan scandi basic bitch.

@oliverqueen die Leonie laat veel items wel terugkomen hoor, sommige zijn al jaren oud (ik volg haar al lang), maar zij deelt dit niet consequent. Maar zij is wel een beetje een voorbeeld van veel moneys en dan die perfecte basic kopen en dat is dan een pak van Victoria Beckham ofzo :smiling_face_with_tear:

Edit: waarom ik zo veel reageer: CW is zéker geen holy grail, en ook niet voor iedereen. Maar vind het zo zonde dat het zo (imo onterecht) wordt afgedaan als aansporen tot consumptie, terwijl die oorzaak elders ligt en niet perse bij wen CW

5 likes

Capsule wardrobe discussie neemt topic over :sob::joy:

17 likes

Hahaha Cynthia wordt yogainstructrice. Ze gaat de hele maand naar Bali.

38 likes

dit is echt zo extreem typisch cynthia dat jouw forumpost echt een de speld-gevoel bij mij oproept hahahahaha

109 likes

Waar is Lula??? :rotating_light:

9 likes

Ze heeft wel een substack met (betaalde en niet-betaalde) video’s mocht je het interessant vinden, ook over no-buy en sowieso bewuster omgaan met kleding. https://offmode.substack.com/

9 likes

oh nice ga ik checken, merci

9 likes

Leena Norms heeft ook een leuke video over capsule wardrobe

11 likes

Die reis van Huismuts is zo mooi, leuk om te zien! Ik wil ook meteen, maar het is vast onbetaalbaar :sob::joy:

6 likes

Jaaa echt geweldig, ik wil ook :sob:

1 like

Het is ‘natuluk’ nog gelukt ook om het gesponsord te krijgen.

6 likes

Heerlijk!

4 likes

Maar gaat Cynthia nou een cursus of een opleiding doen?

4 likes

Ze gaat 100% er een (online) cursus over geven nadat ze de opleiding/cursus gevolgd heeft :sweat_smile:

17 likes

Uiteraard. Een hobby niet omzetten naar een verdienmodel is een gemiste kans in het leven Cynthia. En het blijft waarschijnlijk niet bij een (online) cursus. Ik voorspel alvast retraites in het buitenland.

6 likes

Ja zoiets zei ze volgens mij ook, dat ze dit dan kon verwerken in haar retraits. Hoor nu niks meer over haar personal training-cursus. Zo typisch allemaal weer, maar misschien heeft ze dit geleerd van die coaches John & Janet :smiling_face_with_tear:

5 likes

Dit doet ze toch al?

1 like

Ja maar volgens mij nog geen yoga retraites.

3 likes

Nee maar wel yoga lessen tijdens de retraite die ze nu zelf wil geven. Ze geeft de sportlessen ook zelf, dat zal het PT deel zijn denk ik?

5 likes