Ik dacht dat Sander ook niet wilde dat Thijs bij Noor over de vloer kwam wanneer Olivia bij haar was, dus kan me ook voorstellen dat hij met een vakantie niet akkoord is. Geen idee of hij op dat vlak (juridische) eisen mag stellen hoor
Is lastig denk ik.
Nina Pierson geeft een cursus capsule garderobe. Heb jij meer of minder dan 36 kledingstukken per seizoen (incl schoenen en jassen.)
- Meer
- Minder
- Ongeveer 36
0 stemmers
36 is echt mega weinig inclusief jassen, sportkleding en schoenenâŠ
Pff ik vind haar zo vervelend. Nadat iemand het hier heeft gezegd erger ik me echt dood ook aan elke keer die vingers in mn gezicht. Ze komen nog net niet door het scherm đ«°đ«°
Maar gaat dat om 2 of vier seizoenen in totaal
Ik heb het gevoel dat Nina Pierson in korte tijd al vier keer haar âhele garderobeâ heeft opgeruimd/weggedaan. Het weggooien is waarschijnlijk niet het probleem bij haar. Denk eerder haar koopverslaving
Zoân pijnlijke situatie dit allesâŠ
36 is echt mega veel per seizoen
Volgens mij moeten ze elkaar wel toestemming geven en ondertekenen wanneer ze beide gezag hebben.
De meeste kledingstukken die ik heb kunnen elk seizoen wel gewoon worden gebruikt. Als die meetellen in dit plaatje kom ik verrrrr boven 36. Dat zijn letterlijk alleen al mn shirts
Het is volgens mij exclusief sportkleding en ondergoed. Wel met jassen en schoenen ja. Stel dat je 4 paar schoenen hebt, 6 broeken, 3 rokken, 3 jurken, 2 jasjes, 8 shirts en dan nog wat hemdjes en blouses, dan zit je nog niet aan 36. Vind dat echt niet weinig per seizoen(uitgaande van 2 of zelfs 4 seizoenen). Volgens mij heeft ze zelf ook wel gezegd dat ze koopverslaafd is en doet ze daarom dit soort challenges. Beter dan doorgaan met kopen denk ik? Behalve als je ook weer dingen moet kopen om een betere capsule wardrobe te hebben (maar zo goed volg ik haar niet)âŠ
Dit is niet de eerste keer dat ze een âwardrobe expertâ in huis heeft gehaald. Alles bij Nina lijkt op een marketingstunt.
ja ik vind die capsule wardrobe trend vaak alleen maar consumeren stimuleren hierdoor. gaan mensen opeens allemaal basic on trend kledingstukken kopen die je na een half jaar zat bent want het is saai en je eigen stijl niet, of het is na een paar jaar uit de mode want elke capsule wardrobe bestaat altijd alleen maar uit de modellen broek/jas/shirt die op dat moment de gangbare modellen zijn.
duurzamer om gewoon je eigen stijl te kennen en je kleding voor altijd in je kast te willen houden, en je makkelijke en snelle outfits te baseren op wat je al draagt. niet iedereens basic is een wijde pantalon en een wit shirt en een leren motorjas, voor sommige mensen is het een baggy broek en een graphic tee of een roze rok en een bonte blouse, whatever. saai + als trend niet duurzaam die capsule wardrobes, ik ben echt anti. werkt imo alleen voor mensen die zich van nature minimalistisch kleden en hun eigen stijl goed kennen
Wow, ze heeft weer ergens een boek gelezen en maakt er een verdienmodel van voor zichzelf.
Deze vrouw weet zich over alles in het leven âexpertâ te maken, moeder worden, vrouwen, scheiden en relaties⊠Ik krijg er de kriebels van. Ze doet het alleen slimmer dan de gemiddelde cursusverkoper op Instagram, maar praktisch gezien is het hetzelfde.
When sarah smiles is een goed vb hoe je capsule wardeobe kunt maken zonder dit (steroetypeđ€Ș) basic items. Zij heeft ook veel vintage etc.
Ik ben het er trouwens niet mee eens dat het per se consumptie stimuleert en niet duurzaam is. Het idee is juist dat je items afwisselt (en dus weer met een fris paar ogen naar kan kijken en stylen), je veel wear uit ze hebt en ze lang meegaan.
Mits je je eigen stijl goed voor ogen hebt én je niet vatbaar bent voor allerlei (micro) trends waardoor je de behoefte voelt om elk seizoen nieuwe shit te kopen. . Maar volgens mij ligt dat probleem eerder in de fast fashion en de trends dan in een capsule wardrobe.
Maar veel mensen gaan hierdoor juist weer heel veel kopen omdat ze denken nieuwe basics nodig te hebben voor hun capsule
Aaaah oeps, ja als het per seizoen is is het dus 148 stuks in totaal, of twee seizoenen? Dat is opzich wel meer. Alsnog heb ik wel meer kleding maar veel kleding heb ik al 10 jaar en 70% is tweedehands.
Maar volgens mij is het bijna onmogelijk om items te kopen die niet modegevoelig zijn. Bijv. een zwarte blazer lijkt basic maar op dit moment is wat langer en oversized daarin de trend, tegenover wat korter en getailleerder een paar jaar geleden. Een paar jaar geleden zou een skinny jeans een basic item zijn voor mij en nu een wide of straight leg jeans. En waar je me een paar jaar geleden kon uittekenen in een zwarte skinny jeans is dat nu een zwarte wide leg pantalon. Ik heb in ieder geval al vaker items gekocht waarvan ik dacht dat ze tijdloos waren maar die ik na een aantal jaar het dan toch net niet meer vind.
Ik heb ook altijd het gevoel dat het een noodgreep is voor mensen die gewoon veel te veel spullen hebben. Want als je niet heel gevoelig bent voor trends en consumeren dan heb je gewoon niet 36 broeken en 14 truien waar je dan weer een hele theorie omheen moet gaan hangen om dat op te ruimen.
Ik ben geen fashion queen maar ik houd wel van goede kwaliteit kleding die me mooi staat en dat betekent dus dat ik relatief weinig kleding heb want ik kan daar niet een inloopkast vol van betalen en daarnaast is er uiteindelijk maar weinig dat echt aan mijn eisen voldoet ook qua comfort en materiaal en levensstijl. En voor speciale gelegenheden
ik de kledingbieb!!