Ja, dat is ook wel echt een classic fout. Maar ik vind het wel zonde om dat per definitie toe te schrijven aan een capsule wardrobe, terwijl een “goede” uitvoering juist betekent dat je ook heel erg voortborduurt wat er al in je kast is. Maar nogmaals, dat is in mijn optiek juist een issue van fast fashion en de consumptiemaatschappij en niet per se van CW. Want hoeveel (non) basics of kleding kopen heel veel mensen uberhaupt, met of zonder CW.
@Sundance tsjah daar ben ik het persoonlijk dus niet per se mee eens. Ik ben in 2017 begonnen hiermee en heb nog steeds items in mn kast die ik toen heb gekocht (of al had) en met plezier draag. En tuurlijk is mijn stijl in die 8 (!) jaar verandert (en lichaam ben nu ook moeder dus haha) en zijn er items verkocht en nieuwe items bijgekomen. Maar wel in beperkte mate. Het is een illusie dat dat niet verandert. Maar CW betekent ook niet nooit niks kopen. Ik heb weinig tot geen trenditems, maar kijk echt naar mn lichaam en style. En ook items die soms toevallig wel in trend zijn, zoals die infinity teva’s die ik al 5 jaar heb en nu “in”, en volgend jaar vast weer niet maar ik vind ze mooi en blijf ze dragen.
CW is niet heilig he, en je hoeft echt niet in je oude skinny te blijven lopen want duurzaam😆 Ik vind alleen de modemaatschappij zo verfuckt en heel veel mensen gaan blind op fast fashion en trends en shit kopen, zonder te kijken naar pasvorm, kwaliteit of een eigen stijl. Zo blij je wel bezig met kopen😅 Wss is CW voor hen net zo goed een trend?
Het is -voor mij- wel een goede tool om bewuster met mn kleding om te gaan en ook minder te kopen. Vind het gewoon zonde dat meer kopen dan maar op een CW wordt geschoven, terwijl we in een koopzieke maatschappij leven en dát het probleem is.