Ik krijg echt plaatsvervangende schaamte van de onzin die zij uitkraamt.
Mensen hebben haar huisje gesponsord?? Tf.
Heb ik gemist maar hoe dan??
Klassieke aanpak. Net doen alsof het een unieke kans was en suggereren dat ze ternauwernood en ondanks haar zgn. enorme
eigen inzet haar grote droom mis zou lopen. Later bleek het 1/6 van de koopsom te zijn en ze op alle vlakken de boel nogal vertekend had. Het is net een modern Roodkapje waarbij de âbosbabeâ zelf de geldwolf blijkt te zijn.
Nou er is wel een hoog halve kaassouflé gehalte hier hoor haha, veel mensen die aannames herhalen en eigen woorden geven aan wat zij gezegd zou hebben.
De crowdfunding was destijds voor haar eigen (bos)huis, niet een huis dat ze ging verhuren. Toen heeft ze 3 jaar niet geinfluenced maar in loondienst gewerkt (en dus niet 2 maanden lol) en nu is ze daar mee gestopt en wil ze weer freelancer zijn. Dat boshuisje wat ze verhuurt heeft ze pas een jaar geleden ofzo gekocht.
Tussendoor deed ze wel iets met crypto waar ze volgens mij veel geld mee verdiend heeft (puur geluk want crypto is gewoon gokken), dus ik vermoed dat ze van die opbrengsten dat tweede huis heeft kunnen kopen? Geen idee.
Haha dat gezeur altijd over die crowdfunding⊠je hoeft toch ook niet te doneren? Niemand dwingt je. Je hebt vrijwillig een influencer geld gegeven zodat ze haar boshuisje kon kopen. Want dat was uiteindelijk echt wel duidelijk dat het daarom ging. Vind ik persoonlijk sowieso al van de zotte, maar ik geef Jennie geen ongelijk. Je kunt het altijd proberen en blijkbaar is het gelukt.
Persoonlijk denk ik: ondanks dat sommige omstandigheden misschien anders bleken te zijn heb je nog steeds een influencer vrijwillig geld gegeven zodat ze een huis kon kopen. De omstandigheden veranderen daar weinig aan
Ja misschien doet Jennie zich voor als iemand anders en blijkt ze stiekem veel gehaaider dan we denken, maar dat is natuurlijk ook het risico van social mediaâŠ
Jennie - en de moeite die jullie nemen om het te verdedigen - is het schoolvoorbeeld van dat sommige mensen met van alles wegkomen. Sommige van jullie moeten vanaf 50+ het internet gaan vermijden, want hoogst vatbaar voor een charmante, lieve, knappe man die van je houdt en elke dag lekkage heeft terwijl het geld vast zit en zo stapsgewijs je vermogen op slokt.
Ik vind het duurr, 150e was eerst & nu gaat de prijs omhoog zag ik. Dus mogelijk iets van 175e? Wat is het materiaal van het pak?
Voor de mensen die na haar enthousiasme ook aan de crypto zijn gegaan zou ik inderdaad zeggen: helemaal eens.
Verder blijft mijn punt wat @ciselering ook al zegt: het was altijd duidelijk wat ze met dat geld ging doen, dus als je het achteraf stom vond dat je geld hebt gegeven dan ben je 1. heel vatbaar voor de mening van anderen, of 2. heb je totaal niet gelezen wat ze erover zei. Of je hebt gewoon spijt van een uitgave, tja kan gebeuren. Mag hopen dat diegene dan geen 100 euro heeft overgemaakt
Holy fuck ik wist niet dat het zo duur was!
Dan verwacht je wel hoogwaardig materiaal.
Haha maar dit geldt toch voor werkelijk elke influencer?? Dat is toch ook het hele punt van influencer zijn: charmant zijn en anderen iets aansmeren om er zelf beter van te worden?
Dit is helemaal het punt niet. Wel dat er hier mensen zitten die over een paar jaar bij Kees van der Spek in het programma zitten en op jacht gaan naar de goudstaven die vrij zouden komen na betaling van tienduizenden euroâs aan een notaris die zich per mail heeft gemeld.
Share Lotte zoekt een witte vrouw voor haar aanstaande schoonbroer
Mijn god, besef dat deze vrouw moeder is. Als ik haar kind zou zijn zou ik bij de rechter om nieuwe ouders vragen.
Ik denk dat het ongemakkelijk is om te zien hoe zoân parasociale relatie op zoân directe manier wordt ingezet om geld te verdienen. Want meestal gaat dat dan via merch of âkledinglijnenâ of allerlei andere zooi die je natuurlijk ook via een andere weg kunt kopen, maar je koopt het van een influencer. Alleen in dit geval was het echt een directe transactie zonder (behalve bij de hoge bedragen) een dienst of product in ruil daarvoor.
Wat ik er echt gĂȘnant aan vond is het droom-verhaal: o ik wil dit zoooo graag en ik heb al van alles gespaard en geleend maar het komt nĂ©t op die ene 10 ruggen aan :(. Dat vind ik echt zo entitled en verwend, want voor wie zou 10k niet een grote of kleine droom waarmaken? Of zelfs veel en veel meer betekenen? Dat vind ik echt toondoof.
Ik neem aan dat je het verschil tussen anderen iets aansmeren en crowdfunden ziet? Fascineert me gewoon dat een iemand in drie jaar een veelvoud aan vermogen opbouwt en mensen dat blijven duiden als een natuurlijke samenloop van omstandigheden en blijven geloven dat haar laatste geld in dat eerste boshuisje zat en je haar geholpen hebt met een onbereikbare droom.
Doet me heel erg denken aan die fase waarin ik erachter kwam dat sommige vriendinnen die aan het eind van de maand altijd blut waren en dan dingen cadeau of voorgeschoten kregen een spaarrekening en beleggingen ter waarde van een ton bleken te hebben. Het is gewoon shady en het feit dat dit iemand is die je niet kent, die niks om jou geeft, maakt het nog belachelijker.
Hahaha sorry maar wat is deze misplaatste bezorgdheid opeens
Volgens mij was het punt van de meesten hier vooral om influencers uit te kotsen (en elkaar na te praten)
Ja klopt ook daarom vind ik het hele oppervlakkige influencer zijn ook zo idioot
En dan wel massaal zeiken op een Sanneke die op haar socials zegt wat er op haar verlanglijstje staat omdat ze een baby krijgt en niet veel geld heeft. O o o wat is zij dom! Helemaal de verkeerde zorgverzekering genomen en nu om geld zeiken!
Geef haar eens 10k anders. Denk dat het best een droom is om zonder geldzorgen moeder te worden.
Ja honderd procent het gevolg van dat Jennie een knappe, cutesy, petite vrouw is die graag door het bos huppelt waaraan mensen kunnen relateren en Sanneke die gewoon een shitload aan tegenslagen heeft gehad die factor logischerwijs niet heeft.
Ik vind het eerlijk gezegd heel typisch hoe hier ook over Sanneke wordt gedaan, onder het mom van âzij is negatief en zeikt om allesâ is het bij haar ineens compleet onacceptabel om openlijk te zeggen: ik zou heel graag wat spullen gratis ontvangen voor mij kind en mijn leven. Alle schatrijke influencers doen exact hetzelfde maar misschien iets minder opzichtig (maar wel⊠nep???), en dat vindt iedereen doodnormaal en gunt het ze âwant ze werken er hard voorâ
Dus wat is het nou echt, mensen met een luxe levensstijl ver van jouw realiteit gun je het wel en mensen die openlijk worstelen met inkomen en veel andere aspecten van het leven niet?
Daarin is het een perfecte afspiegeling van de rest van de samenleving.