Het influencertopic #24

Maar dat is ook het probleem; ze heeft geen invloed als influencer en daar blijft ze al die tijd maar over zeiken. Love it, daarom volg ik haar ook.

Ze maakt eigenlijk bijna geen mooie, leuke content of iets anders waardoor mensen haar zouden gaan volgen maar verwacht dan wel dat bedrijven met haar willen samenwerken. Ze post dan zo’n random artikelen met een affiliate link?

Dat is toch niet aantrekkelijk. Daarom vind ik het bij haar vaak misplaatst om te vragen om gratis spullen, ook omdat ik het idee heb dat haar volgers zich dan aangesproken voelen en haar dan van alles gaan aanbieden.

42 likes

Nee dit is ook precies waarom ik geen donatie zou doen aan sanneke (volg haar ook niet). Ik ken haar niet, ik ‘krijg’ niks van haar (in inspiratie of entertainment of wat dan ook), dus ik voel me ook niet geroepen om haar iets te geven.

Bij een andere influencer/content maker die om geld zou vragen (crowdfunding of een patreon bijv) zou ik altijd denken: vind ik wat diegene mij biedt bedrag X waard? Zo ja, prima, zo nee: dan geef ik niks. Dat doe je toch net zo goed als je een kledingstuk koopt van de huismuts of wie dan ook? Vind je wat je ervoor krijgt het waard?

Ik heb ook weleens een donatie gedaan aan een contentmaker/influencer die ecucatiefilmpjes maakt rondom seksisme/racisme etc. Ik vind dat waardevolle content, dus ik vind het prima om haar dan een keer te sponsoren zodat ze dat werk kan blijven doen.

9 likes

Als ik persoonlijk aan Sanneke ‘denk’ is ook het enige woord wat in me op komt: negatief.

In de jaren dat ik haar zo’n beetje gevolgd heb heeft ze zichzelf ook niet bepaald positief neergezet. Alles is kut, hele wereld is tegen haar en het is nooit goed. Ik denk dat ze serieus vind dat ze ook recht op spullen heeft juist omdat ze ‘influencer’ is.

En misschien is het in real life wel een hele lieve spontane meid die je moet leren kennen, maar wat ik zo de laatste jaren gezien heb van haar lijkt me een vriendschap met haar vooral vermoeiend en energie vretend.

18 likes

Ik vergeet nooit meer dat ze van een volger een oude MacBook had gehad zodat ze weer kon gaan vloggen en dat ze vervolgens klaagde dat de MacBook te oud was en het niet ging met editten. Hoe lullig voor diegene die haar oude laptop gewoon gratis weggegeven had? Je gaat daar toch niet zo publiekelijk via je stories over klagen?

Toen kreeg ze vervolgens later nog een keer een MacBook van haar moeder en haar vriend en ook die was weer niet goed.

19 likes

Dit is net de volwassen variant van een baby een romper met ‘lief’ aantrekken. We vinden het volstrekt normaal dat een stel chronisch zeikende en totaal niet esthetische mannen prime-time televisie domineren. Een vrouw met veel tegenslagen en autisme moet lief en spontaan zijn en vooral de omgeving behagen door een positief gevoel te geven. En ja, als merk vind ik dat niet gek, maar het laat weer lekker de norm en dubbele standaarden zien.

14 likes

Sorry maar dit vind ik echt heel overdreven en aanstellerig hoor.

63 likes

Doel je nu op de VI-mannen?
Ik denk dat er bijzonder weinig forumsters zijn die het eens zijn met de aanwezigheid van deze chronisch zeikende en totaal niet esthetische mannen op prime-time televisie momenten

16 likes

Wat bij jullie gewoon niet doordringt is hoe lastig het is om positief te blijven als je echt dingen meemaakt en gewoon niet genoeg hebt om daar tegen te verzetten. Bij sommige mensen is het ook gewoon alles is kut en de wereld is tegen je. Geef ze eens ongelijk. Sommige delen van dit forum zitten ook niet voor niks ook vol met notoire zeikerds. Ik kan in het echt ook echt niet met dat soort mensen dealen, maar denk dan wel leef en laat leven.

44 likes

Dit snap ik helemaal, en ik heb echt wel empathie voor haar, maar wat ik bij Sanneke gewoon niet snap is die blijvende obsessie om influencer te worden. Hoe lang probeert ze het nou al? Ga gewoon wat anders doen met je leven waar je wel succesvol in kunt zijn/gelukkig van wordt, want dit is het duidelijk niet.

Ik volg haar overigens ook niet, kijk alleen af en toe op haar insta als ze hier weer eens wordt besproken

12 likes

Ja en terecht om daar wat van te vinden. Maar om eindeloos te blijven zeiken hier over dat iemand zeikt op haar eigen kanaal snap ik gewoon niet. Het is raar om haar aan de ene kant steeds de maat te nemen dat ze geen influencer zou zijn en aan de andere kant wel steeds af te zeiken en te beoordelen alsof ze dat wel is.

5 likes

“Jullie” geven haar juist valse hoop door het telkens weer over haar te hebben. :angry::angry::angry: Als ze zó irrelevant was dan werd er niet over haar gepraat toch.

5 likes

Hoezo blijvende obsessie? Ze heeft meer volgers dan gemiddeld, pikt af en toe een goede deal mee en deelt sinds jongs af aan haar leven, wie zegt dat ze daar niks uit haalt? Hoezo is het zo’n probleem dat ze blijft hopen op meer? Daarnaast heeft ze bijna altijd banen naast haar instagram gehad. Hoezo zou zij omdat jij haar negatief vindt niet mogen delen? En met welke informatie besluit jij dat zij niet gelukkig is met het leven dat ze nu leidt. Ze is zwanger, verloofd, heeft na jaren zoeken een gelukkige relatie. Je kunt ook heel erg jouw maatstaaf van een goed leven projecteren op een ander hoor.

17 likes

Denk dat ze het ook wel lastig vindt omdat ze in beautyblogpeaktijd natuurlijk betrokken was bij een succesvolle beautyblog. Ze heeft kunnen proeven van zo’n leven. Ik snap best dat het voor haar dan lastig is om die periode definitief af te sluiten.

2 likes

Dat ze er niet blij mee is maak ik op uit dat eeuwige geklaag. As ik al jaren in een baan zat met nul groei en waar ik alleen maar over kon klagen had ik allang wat anders gezocht. Maar blijkbaar is dat bij influencers dan anders ofzo :woman_shrugging:t3:

2 likes

Ik snap sowieso niet waarom je de noodzaak voelt om iemand online nog verder onderuit te trappen als je dagelijks kunt volgen dat iemand al zoveel tegenslagen en ongeluk heeft gehad. Ik kan ook kritisch zijn hoor op influencers en de manier waarop ze hun business runnen. Maar dit gaat veel verder dan dat.

70 likes

“Gewoon” wat anders gezocht, je vergeet “gewoon” (“gewoon even”?)

3 likes

Dan snap ik nog steeds niet waarom je haar vergelijkt met de VI mannen? Slaat nergens op haha

En om te concluderen dat “we” iets volstrekt normaal vinden, maar dat vinden “we” helemaal niet volstrekt normaal

7 likes

Dit laat ook wel weer zien hoe leeg het is als influencers ‘eerlijk zijn over [mentale problemen, gezondheid, moederschap etc] want het is zogenaamd rauw en eerlijk maar wel met een sausje. Iemand die het echt zwaar heeft en niet als de fluflu versie daarvan presenteert is negatief en niet leuk, dat willen we niet zien.

19 likes

Dat willen we wel zien maar ze haalt me niet over om dingen te kopen.

10 likes

Nee jij wacht natuurlijk op deel 2 van het boek van Bonnie over depressief zijn

4 likes