Ik vind dit eigenlijk niet zo’n sterk stuk, heb niet het idee dat Romy nou heel erg pretendeert dat enkel thuisblijven voor je kinderen zaligmakend is en dat iedereen dat zou moeten doen. Daarnaast werkt ze wel degelijk (influencer zijn is namelijk wel werken voor de kost, alleen op een andere manier dan een kantoorbaan). Ik vind dat je best kritisch mag zijn op hoe het moederschap soms geromantiseerd en/of als verdienmodel gebruikt kan worden op instagram, maar dit stuk slaat voor mij een beetje de plank mis. Ook omdat het zo persoonlijk gericht is op “mevrouw Boomsma” terwijl haar instagram nou niet echt stuitend is vergeleken met anderen
We weten allemaal dat het eindexamen Nederlands niet zoveel meer voorstelt…
Maar even een nuancering: (bah, vies woord hier op het forum): de baan van Romy was extra inkomsten, geen kostwinner of noodzakelijkheid (red van TanteBetje)
En zij is het boegbeeld van de moederschapscultus, en die zorgt ervoor dat vrouwen druk voelen, zoals in het voorbeeld genoemd. Dus dat komt niet persoonlijk door Romy.
En je mag volgens Anna prima kiezen voor het voltijdsmoederschap, maar Anna vraagt ook erkenning voor het privilege dat je hebt als je dat kunt.
En aan @vitaminwater : Eerlijk gezegd weet ik zelf weinig over Romy Boomsma, maar ik herinner me wel in die tijd, toen de ‘trad wifes’ nog niet een volledige stroming was, dat er gepraat werd over haar instagram. Dat pakte Anna toen op. Dat er inmiddels een veel heftiger stroming op gang is gekomen, kan Anna niet helpen in 2018.
Oh ik vind het nogal denigrerend om haar inkomsten als bijzaak te zien. Dan zou dat ook gelden voor elke vrouw die minder goed betaald werk heeft naast haar man die meer verdient.
Daarnaast ken ik als werkende moeder Romy letterlijk alleen van dit forum en vind ik dat er heel veel mis is met de sociaal-culturele opvattingen van moederschap maar Romy daar niet echt een boegbeeld van.
En ja het is in principe zeker een privilege als maar een ouder hoeft te werken, maar ook weer niet want in veel gevallen is het een afweging tegenover kosten voor opvang en ziet het er héél anders uit dan de aan parodie grenzende representatie van mensen als Romy Boomsma. In alle gevallen is een rijke influencer als voorbeeld van wat dan ook zien een grove uitvergroting van de werkelijkheid.
Dus erg jammer weer dat zo’n slechte column als scherpe kritiek wordt gezien terwijl het amper de bovenlaag raakt.
Ja zeker met de nieuwe huurwet kon je dit wel verwachten toch.
Volgens mij is Romy pas later gestart met betaalde samenwerking. In dit artikel had ze nog 2 kindjes. Kan me nog herinneren dat ik haar volgde en ze wel insta deed maar niet voor centjes.
Romy Boomsma heeft 159.000 volgers, je bent echt naïef als je denkt dat dat een schnabbel is en onderschat vrouwen als je denkt dat de gemiddelde vrouw niet door heeft dat zij een plaatje verkoopt.
@Lalaland er zit altijd een hele wereld tussen wat mensen zeggen dat ze doen en wat mensen doen.
Ik kan bij die Romy alleen maar denken aan haar lipfillers, ik zie geen hoofd voor me, alleen maar die bovenlip.
Aub zeg
Allemaal helemaal waar. Én harteloos.
Haha vrouwen hebben “bedrijfjes” en verdienen “centjes”.
Haha zo bedoel ik het helemaal niet ik zeg altijd centjes als er iemand Eén feminist is ben ik het wel
Eens hoor dat het geen sterke column is, helemaal niet 6 jaar na dato (oid). Het is duidelijk geschreven door een boomer. Maar goed, vond het wel een ervaring dat Arie mij door de telefoon ging toeschreeuwen dat als ik hem niet in contact zou brengen met de schrijfster hij mij anders wel met naam en toenaam in Boulevard kon noemen, en mijn carrière in de mediawereld heel lastig kon maken. Ik was ook maar een soort stagiair daar die per ongeluk de telefoon had opgenomen.
Ja, echt superstom van haar. Waarschijnlijk lagen de huizen voor het oprapen en hebben zij net die ene gekozen met een tijdelijk huurcontract. Dat ze zich niet even heeft voorbereid op de veranderende huurwetten toen ze die keuze maakte.
Echt deze meid is autistisch, zwanger, niet rijk, moet haar huis uit in tijden van woningnood, vraagt geen hulp maar deelt alleen haar gevoelens van angst en onzekerheid en nog weten we het hier zo te draaien dat het haar eigen schuld is.
Waarom? Een huurcontract is gewoon een zakelijke overeenkomst. Deze mensen willen dit huis verkopen, dus dan is het toch heel logisch dat het contract niet wordt verlengd?
Ik vind het echt hypocriet om te doen alsof je zelf in de situatie van de verhuurder als een soort barmhartige samaritaan een huis aan zou houden omwille van je huurder.
Dat het daarnaast ook superkut is voor Sanne, staat buiten kijf. Kan me voorstellen dat het stress oplevert.
Ja sowieso fuck Arie!!!
De toon van jouw bericht vind ik harteloos. @Discopony verwoordt heel goed wat ik ook voel.
@wompie ik bedoelde dus niet dat de verhuurders harteloos zijn.
Ze woont niet in Rotterdam. Daarnaast postte ze op threads dat degene van wie ze huurt haar en der vriend een paar weken geleden nog had uitgenodigd voor de koffie (ze wonen naast elkaar) en had aangegeven alleen te verkopen als zij en der vriend er konden blijven wonen. Als dat dan binnen een paar weken opeens anders is snap ik heel goed dat je daar heel erg van baalt.
Vlg mij waren het vrienden (of iig goeie bekenden) van haar ouders. Zoiets staat me bij. En dat zij dit vakantiehuisje buiten Rotterdam (weet niet of ik de plaats mag posten maar is niet in 010) wilden aanhouden maar liever met huurders erin die ze goed kenden.
Niet dat je dan rekening moet houden met de familie situatie maar denk dat ze missh dacht/hoopte dat er meer begrip zou zijn?