Ik heb normaal haast een aversie tegen influencer boeken, maar ik heb ‘m toch besteld. Heel benieuwd!
Is dit ook interessant als je haar niet volgt en als boek over mental health?
Vind ik lastig om te zeggen. Ze is wel heel open over haar burn-out, angsten, depressie en haar behandelingen en medicatie daarvoor en hoe haar dagen er dan soms uitzien en hoe Jeffrey daar mee omging en soms wat tips
Wel grappig om te zien hoe je je volgers - ja ik volg haar sorry not sorry - zo makkelijk voor de gek kunt houden met allemaal fake stories. Die meid snapt het haha!
wat zegt ze hierover dan?
Ik had hetzelfde. Eerlijk gezegd vroeg ik me wel eens af waarom iemand die alles lijkt te hebben (leuke lieve ouders, lieve vriend, goedbetaalde baan met veel vrijheid) zoveel psychische problemen heeft. Maar nu snap ik dat er nog zoveel meer speelde in haar leven: al jarenlang een drugsverslaafde broer en haar vader heeft uitgezaaide kanker. Vind het heel dapper dat ze dit heeft opgeschreven en knap hoe ze ermee omgaat.
(En ik begrijp dat mentale/psychische problemen ook een ziekte (kunnen) zijn en dat mensen die alles lijken te hebben dit ook kunnen hebben hoor; even voordat ik hier straks op word verbeterd. Maar ik kan Vera’s gevoelens nu gewoon veel beter plaatsen)
Je doet je hele eerste stuk geen eer aan door zo af te sluiten. Want blijkbaar begrijp je dat niet.
Je geeft een duimpje @KyleRichards en dat blijkt maar weer hoe weinig je dus doorhebt hoe je overkomt. Je zegt letterlijk dat je je niet kon voorstellen dat iemand die alles heeft depressief kon zijn. En je sluit af met dat nu je erachter komt dat haar leven toch tegenslagen had je begrijpt dat ze depressief is. Daarmee zeg je dus gewoon dat je iets naars in je leven moet hebben om depressief te mogen zijn. Terwijl je dat halverwege nog even probeert te ontkrachten.
Ik bedoel gewoon dat ik snap door alles wat ze heeft meegemaakt, wat dus wel in haar boek te lezen is en niet op social media, ik het me goed kan voorstellen dat als je al gevoelig bent voor angsten, dit het allemaal nog extra triggert en verergert.
Ja ik vroeg me ook al af waarom hij ineens anders werd genoemd aangezien hij op Instagram bij naam werd genoemd en ook weleens in beeld kwam. Ga er vanuit dat het in overleg is gegaan dat dit erin kwam en dus onder een andere naam, hoop alleen niet dat hij de illusie heeft dat hij daardoor anoniem blijft.
Super handig om het dan ook hier nog even een paar posts over te hebben, gezien hoeveel meelezers er hier altijd zijn
Huh, dat zegt ze helemaal niet? Ze zegt letterlijk (dit omdat jij zegt dat ze ‘letterlijk iets zegt’ wat ze niet zegt) dat ze niet zo goed begreep, dan wel zich afvroeg, hoe het kan dat iemand die alles lijkt te hebben psychische problemen kan hebben. Ze heeft het woord depressie niet eens gebruikt.
Daarna zegt ze dat ze begrijpt dat iedereen psychische problemen kan hebben, niet dat daar perse iets achter moet zitten.
Dat ze zegt dat ze Vera’s gevoelens beter kan plaatsen zegt niet dat ze vind dat Vera anders niet depressief “mag” zijn of geen psychische problemen kan hebben, maar alleen dat het begrijpelijk is dat bepaalde situaties zoiets kunnen triggeren.
Net als dat het bij andere mensen misschien niks triggert.
Maar wel die collageenonzin
Zo heb ik Vera echt nog nooit gezien, denk niet dat zij nou de influ is met wie mensen zouden willen ruilen. Los van de depressie.
Weet niet wie wel, misschien Mo?
Ja is misschien ook persoonlijk voor mezelf. Hoe ik het zie: Mo is natuurlijk veel meer glamour, super mooie vrouw, heel succesvol, veel fans en redelijk veel lak aan wat de buitenwereld van haar vindt. Maar tegelijkertijd ook gescheiden ouders, lang geen contact met haar vader, vaak een nieuwe relatie, niet meer samen met de vader van haar kind, veel gedoe ook dat hij ver weg in het buitenland woont. Dus Vera leek me dan juist uit zo’n warm stabiel “ongecompliceerd” gezin komen en een fijne relatie te hebben. En dan nog lekker veel geld, vrijheid en PR-pakketten (maar veel geld en gratis dure shit heeft Mo natuurlijk ook, nog veel meer zelfs waarschijnlijk).
🫠
Waarom moet een depressie of andere mentale aandoeningen toch altijd ‘begrepen’ worden? Iemand die diabetes, een hernia of kanker heeft hoef je toch ook niet te begrijpen?
Sommige mensen zijn ziek aan een been, rug of buik, anderen aan hun hoofd.
Mental health discrimineert niet.
Weet niet of je op mijn post doelt maar ik vind niet dat ziektes per se begrepen moeten worden, ik vind het alleen wel interessant. Als iemand longkanker krijgt en z’n hele leven gerookt heeft dan wordt dat ook als (een van de) mogelijke oorzaken gezien. Als jij gevoelig bent voor mentale problemen en daarnaast ook nog heftige nare dingen meemaakt dan kan dat de mentale problemen ook verergeren. Maar dat is blijkbaar not done om te zeggen hier
Dat je het (je eigen woorden) veel beter kunt plaatsen omdat je nu weet dat ze shit heeft doorgemaakt is precies wat het probleem is. Ze hoeft geen ‘reden’ te hebben, het hoeft niet verklaart te kunnen worden. Het heeft echt net zo goed bestaansrecht als die nare omstandigheden er niet waren. Dat iemand het ziek zijn van een ander wil begrijpen is imo gewoon vervelend. Mensen worden gewoon ziek, soms aan een been, soms aan een hoofd.
Daarnaast, omdat je deze opmerking ook maakte, die ‘dapper dat je er open over bent’ opmerkingen zijn ook vervelend. Dat impliceert dat er iets is om je voor te schamen of dat het er niet mag zijn. Je bent toch ook niet dapper als je open bent over je gebroken been oid?
Dit is wat mij altijd weer opvalt als het over mentale aandoeningen gaat. Dat hoef je niet op te vatten als ‘je mag ook niks zeggen hier’ maar iets om wellicht over na te denken