Het influencertopic #25

Ik weet dat je het woord rouwen gebruikt bij het verlies van een dierbare en ik ben zeeeeeeker geen fan van JJ, maar ik heb wel es vaker gehoord dat moeders deze term gebruiken (en niet alleen in NL). Ze vindt het waarschijnlijk jammer dat de periode met het ene kind alleen straks voorbij is en daar “rouwt” ze dan om. Ja ik zou het zelf ook niet zo op het internet gooien hoor :smiling_face_with_tear: maar wou meer ff aangeven dat ze het volgens mij niet zelf heeft verzonnen en ‘verkeerd’ verwoord, ondanks dat ik het zelf niet zo zou gebruiken 🫠

15 likes

Wilde dit ook posten.

Ik ben absoluut geen fan van JJ, maar in dit geval vind ik het wel beetje zeiken om het zeiken. Ik zie en hoor vaak genoeg vrouwen (ook hier wel eens voorbij zien komen) iets van gelijke strekking zeggen als er een tweede kindje komt, dus vind het niet gek dat ze dit zo benoemt. Woordkeuze zou ook de mijne niet zijn overigens, maar zoals hier al benoemd woord, lijken influencers soms een eigen woordenboek te hebben.

24 likes

Ik heb de podcast van de huismuts geluisterd en vond het stuk over het vakantiepark interessant. Ze is best open over de financiën. Behalve helaas wat er nu inkomt (ze zegt alleen wel dat het veel is). Wat een ongelofelijke geldpit was dat. Samengevat:

Schuld van huismuts en daddyhox door park 350.000

Gekocht voor miljoen en voor miljoen verbouwd

Verkocht voor een miljoen

Afspraken met de partijen waar schulden zijn gemaakt om schuldsanering te voorkomen, dus leek alsof ze daarom minder hoeven te betalen.

Ze betalen nu duizenden per maand terug. Stuk al afgelost door verkoop huis en andere zaken.

Verlies park was 2 a 3 ton per jaar ondanks dat ze bijna altijd volgeboekt waren.

16 likes

Maar rouwen is toch gewoon wat je doet bij verlies? Ook bij een relatiebreuk of een vriendschap die beëindigd wordt ga je door een rouwproces. Ik vind het ook een beetje mierenneuken over JJ, ik herken haar gevoel ook zo vlak voordat je een tweede kind krijgt, de hormonen gieren dan al door je lijf, laat die meid lekker allerlei gevoelens hebben. En als je een onvervulde kinderwens hebt is dat natuurlijk echt intens verdrietig en zwaar maar misschien moet je er dan ook voor kiezen om jezelf niet te kwellen met het volgen van een influencer die op het punt staat haar tweede kind te krijgen.

23 likes

JJ is gewoon bijna iedereens BEC denk ik.

10 likes

Mijn Loavies/Coachella irritainment is weer begonnen.
De outfits zijn nog lelijker dan vorig jaar, de influencers nog onbekender en smul van die meiden die keuzestress hebben welke outfit dan de minst lelijke is, maar “oei Loulou heeft die broek ook al aan op dag 2.”

Vorig jaar, of het jaar ervoor weet ik niet meer, ging Jade Anna ook heen, dat was echt een moetje voor haar, want ze ging naar het terrein voor wat foto’s en heeft geen enkel optreden gezien volgens mij.

27 likes

Ik vraag me wel altijd af hoe dat dan zit met Martijn. Daar zie/hoor je niks meer over.
Die vriendschap lijkt ook bekoeld?

13 likes

Is ook wel logisch toch, generatieverschil enzo

7 likes

Die zijn toch ong even oud?

3 likes

Ze zegt in die podcast wel dat het deels gefinancierd is met hypotheek en deels met eigen geld van hun compagnon. Kan me voorstellen dat hij dus nog meer geld kwijt is dan zij zijn. Als dat zo is kan dat ook voor frictie zorgen, maar dat is speculatie.

6 likes

Oh echt? Ik dacht Martijn ergens begin 30, huismutsen rond de 45?

4 likes

Ze zijn allebei 37

7 likes

Ik moet zo lachen om al die influencers die hun ‘sad beige huis’ opeens gaan opleuken met kleur en ‘warmte’. Om vervolgens massaal dezelfde kleuren en upgrades kiezen.

Vooral de argumenten die sommige ervoor geven: “ja X jaar geleden was ik bang om verkeerde keuzes te maken, dus koos ik veilig” nee meid, je kiest gewoon iedere keer wat er op dat moment in de mode is en maakt dat je hele identiteit.

49 likes

"“50 shades of leverworstkleuren”

63 likes

Wat is dat voor rolladebank ook? Perfecte kleur ervoor wel.

94 likes

Hahahahaha omg dit is echt 1 op 1 hetzelfde :joy::joy:

20 likes

Ik vind dit er eigenlijk echt gezellig uit zien, ik zou zo op die bank willen kruipen met een glas wijn.
Misschien moet dit in het biecht topic.

56 likes

Nee ik vind het ook heel mooi!

4 likes

Nee hoor, want dit vinden heel veel mensen mooi. Daarom is het ook niet per se heel spannend of gedurfd en gaan alle beige moms nu hiervoor haha

6 likes

Leuk ook die soort van griekse grafzerk als tafel.

21 likes