De “Conceptie Cup” schijnt een soort afsluitdop te zijn voor in je flamouse zodat je kan opstaan na de daad en het zaad dan in je blijft en er dus meer kans is op conceptie.
Ow hahaha thnx voor de uitleg
Ja, hier voelde alles TMI aan. Laat dat lekker in de slaapkamer met je man.
Het is natuurlijk anekdotisch bewijs
maar ik ben hier wel na 5+ jaar niet zwanger kunnen worden wel mee in verwachting geraakt. Intake op de fertiliteitspoli al doorlopen. En die cup 1 keer gebruikt. Wel zonder filmpje op insta
Jammer, had ik graag gezien.
Ik heb dit gevraagd aan gynaecoloog en die raadde het echt af, ook vanwege infectiegevaar.
Bij afsluitdop denk ik aan zo’n zwart rubberen schijf die in m’n gootsteen zit ![]()
Ik had precies die gedachte. ![]()
Alles hieraan klinkt goor.
Maar is het niet gewoon precies hetzelfde concept als een menstruatiecup? Dat heeft toch ook geen infectiegevaar (als je het schoon inbrengt). Waarom zou zo’n ander soort cup dat dan wel hebben?
Omdat je iets anders opvangt?
Maar wat infecteert er dan? Sperma? Je houdt dat ding toch ook niet een halve dag in (of wel??) Haha sorry ik probeer gewoon de redenatie te begrijpen waarom dit zou kunnen infecteren.
Ja dat moet je niet aan mij vragen maar je kan niet zeggen goh concept is hetzelfde als een menstruatiecup en daardoor lijkt me infectiegevaar onzin aangezien je iets anders opvangt wat dan dus misschien wel infectiegevaar kan opleveren.
Nouja tijdens je menstruatie vang je iets van jezelf op, nu prop je sperma van een ander naar binnen dus denk dat er wel meer risico is op infectie t.o.v. een menstruatiecup
Maar normaal komt dat sperma toch ook in je?
Nou als ik seks heb en ik ga niet ‘meteen’ naar het toilet nadat iemand in me is gekomen, dan heb ik geheid de volgende dag een blaasontsteking. Dus die bacteriën van iemand anders veroorzaken wel sneller infecties, zeker als je daar gevoelig voor bent.
Alleen bij mij is “niet meteen” bijv na de seks in slaap vallen en de volgende ochtend pas gaan, maar kan me niet voorstellen dat ze die cup 8 uur lang inhoudt ![]()
Als je echt heel graag zwanger wil worden en het lukt niet, dan hou je m desnoods een week in als dat de kans op een zwangerschap kan vergroten.
Ze legde uit dat je hem dan een uur moet inhouden, en dat die cup onder het motto “baat het niet, dan schaadt het niet” ( ze gelooft er zelf niet helemaal in ), de onmogelijke positie vervangt die vrouwen weleens aannemen om te zorgen dat het zaad naar binnen zou lopen in plaats van naar buiten.
Dus ik neem aan dat ze dat een uurtje in doet. Moet toegeven ik vond het ook wel intens dat ik vrijwel direct na hun noikpartij op de hoogte gebracht werd.
Sperma kan bacteriën overdragen van de ene partner naar de andere.
Jamie Li met haar post over Marco Borsato en dan vervolgens weer schermen met of dat niet meer kan en mag in 2025 en dat mensen er de lol niet meer van inzien. Vervolgens zit er een politieagente en tevens moeder van 2 dochters aan te geven in de comments dat je ook alleen maar aangifte moet doen als er daadwerkelijk iets ergs gebeurd is. Want weet je wel hoeveel vrouwen het leven van een man kapot maken door dit soort aangiftes te doen zonder dat het daadwerkelijk gebeurt is?
Echt walgelijk.
![]()
![]()
![]()
![]()