Het influencertopic #25

Oh nou als je ook een alternatief hiervoor hebt?
https://www.ah.nl/producten/product/wi479238

Dat er een beetje appelsap in zit is niet erg, maar het is meer appelsap zeg maar, met beetje mango en nog minder ananas. En het is allemaal fruit maar ging nu om vb dat een sap ook uit maar 1 of 2 ingrediënten bestaat

@Timeless ben uiteraard bekend met volkorenpasta tnx

5 likes

Zelf persen

11 likes

Ik zag toevallig net allemaal foto’s van die upfrontsupermarkt met suiker zelfs in de wraps en pita 🫠

3 likes

? op zich is dit toch gewoon een product zonder toevoegingen, met niets dat je liever niet eet? behalve dan dat je fruit etc voor je gezondheid beter kan eten dan drinken. appelsap is meestal basis voor dit soort dranken, upfront heeft voor zo ver ik kan vinden ook geen “beter” alternatief? als je graag een mango ananas smoothie wil drinken kan je denk ik inderdaad het beste zelf persen :stuck_out_tongue:

en ik ging voor de grap ook even de “eiwit cereals” van upfront bekijken @Kauai en inderdaad is dat nu juist wel een bewerkt product, met 30g eiwitten per 100 gram die dan deels uit tarwe-eiwit komt (wat niet natuurlijk in mais en dus cornflakes zit) wat volgens mij weer een lage kwaliteit eiwit is, en in elk geval wél met toegevoegd suiker in tegenstelling tot die van de albert heijn

bio cornflakes AH Ingrediënten: maïs*, emulgator (sojalecithine* [E322]).
Waarvan toegevoegde suikers 0g per 100 gram en waarvan toegevoegd zout 0g per 100 gram.

Upfront: maismeel / tapiocazetmeel / melkeiwit (17%) / tarwe-eiwit (13%) / suiker / honing (3%) / zout / natuurlijke vanille aroma (met 12g suikers per 100g)

6 likes

Haha sorry ik ben dat upfront nog helemaal niet zo veel tegengekomen maar nu ben ik even gaan kijken naar die producten en:

hier de voedingswaarde van een Upfront Eiwitreep pistache framboos vs AH Proteïne reep witte choco pistache

mogen jullie raden welke van upfront is en welke van ah

15 likes

Ik denk dat die met het AH logo van de Albert Heijn is.

116 likes

Ja dat is sowieso niet moeilijk als het AH logo er bij staat hè :joy::joy:

6 likes

het is allebei de voedingswaardetabel van de website van de albert heijn

zo makkelijker?

9 likes

Idd, het ging hierboven meer over het voorbeeld dat de cranberry/blueberry sap dus ook echt alleen die 2 ingrediënten bevat, geen andere.

Niet of het bewerkt was, itt het ananas sapje AH wat vervolgens 10% ananas is.
Zou het idd zelf moeten gaan persen ja!

In dat filmpje werd gezegd dat ze deze nieuwe lijn van ontbijt producten alleen in de winkel aanbieden, en er helemaal geen suiker inzat. Dus weet niet zeker of het deze producten zijn, die ze al langer hebben en ook online verkopen.

Maar nogmaals niet dat ik upfront fan ben. Al lijkt dat nu ineens :stuck_out_tongue_closed_eyes:

@Kauai dit is ook een lekker bericht:

10 likes

Wat een bende

4 likes

Lol ik zag laatst ook een tiktok van iemand die aan het klagen was dat het brood ofzo van upfront al binnen 2 dagen aan het schimmelen was. Reageerde iemand er onder: “hmm zouden die conserveringsmiddelen dan toch ergens goed voor zijn…” :joy:

46 likes

Zie nu allemaal filmpjes van mensen die erheen zijn geweest waarbij alles al na 3 dagen aan het schimmelen is. Dat is dan weer de keerzijde natuurlijk.

Edit: oh @MACdonalds jij zegt hierboven precies hetzelfde excuus

10 likes

Wauw, na productie maximaal 7 dagen houdbaar. Dat is toch helemaal niet realistisch om na te streven voor een landelijke supermarkt? Ik durf te wedden dat er zoveel voedselverspilling gaat zijn met deze producten. Of je staat voor lege schappen in de supermarkt omdat ze de productie laag houden om minder te verspillen.

Ik vind het ook zo grappig dat hun volgers gebrainwasht worden dat e-nummers slecht zijn en dat je producten wil zonder toevoegingen terwijl zij zijn populair geworden met super bewerkte producten.

Eiwitpoeder, eiwitrepen, eiwit oats met toegevoegde suiker (!!!) en er zitten ook allemaal e-nummers in maar dat heeft dan niemand door als je het volledig uitschrijft en niet het e-nummer vermeldt. En maakten zij voorheen niet ook eiwit-pindakaas? Hoe bewerkt wil je het hebben. :rofl:

En die gasten maar lachen als ze naar hun bankrekening kijken.

39 likes

Haha denk het ook. Zie ook nu meer een beweging tegen ultra bewerkte producten, zoals de producten van ESN. Ben daar ook ingetrapt destijds door fitfluencers zoals Pam, maar kreeg er zo’n buikpijn van :joy: Dit soort rages laat ik maar aan mij voorbij gaan. Zonde van het geld.

2 likes

Ik vind dit ook zo’n stomme video van ze

Ik vind het echt zoiets wat Geert Wilders had kunnen maken (als het over migratie zou gaan dan)

15 likes

Fitness ipv Fitna. :drum:

24 likes

Wat een wappie video zeg.

11 likes

Omg ja ik krijg hier echt een rechts extremistisch gevoel bij (die Nederlandse vlag!). Dezelfde vibes als wat types als Joep Rovers uitdragen, traditionele man/vrouw patronen, het dieet van de oermens, veel vlees, rauwe zuivel, de roverheid is de duivel, niet vaccineren, als je geen sixpack hebt heb je geen respect voor jezelf. Dat idee.

Ik heb nog een hele voorraad aan eiwitrepen in hun laatste sale gekocht (omdat ik het lekker vind als tussendoortje) maar ik denk dat ik hierna nooit meer bij ze ga bestellen.

19 likes

Ja echt ‘die welle’ vibes

6 likes

Neeeee, dit is satire toch? Een soort fatshamende sekte is het nu, met een vrij intens messiascomplex.

5 likes