Ik krijg echt de ick van hoe dit hier wordt besproken alsof dat niet ook problematisch is.
Als ik even verder kijk in haar getagde posts zie je wel dat ze in een soort bubbel zit van dit soort duizend in een dozijn skinny fluflu’s, dus kan me voorstellen dat ze daardoor ook ermee worsteld. Als haar content mensen helpt en er mensen zijn die het graag volgen; superrr voor hun. En ik scroll lekker weer door.
Oke maar hè wordt er nou eigenlijk gezegd dat ze een te goed lichaam heeft om body positive te kunnen zijn? En dan wordt er verdedigd dat ze dat wel mag zijn omdat er veel influencers dunner zijn dan zij en dus dat het wel lastig genoeg voor haar is. Bizar lijp gesprek weer ![]()
Ja en nee. Sowieso wilde ik met mijn bericht geen discussie starten over haar lichaam, maar goed dat had ik wel kunnen verwachten dus sorry daarvoor.
Het gaat erom dat als je jarenlang hebt geprofiteerd van het dominante schoonheidsideaal, je niet ineens geloofwaardig monetizen kunt op body positivity zodra je daar zelf buiten valt.
Dat gaat niet over iemands lichaam, maar over positie en privilege.
Body positivity is een collectieve tegenbeweging tegen uitsluiting en discriminatie, die zij imo inzet als individueel verdienmodel nu het haar uitkomt
Maar goed, wel fijn dat ze mensen inspireert en zich beter laat voelen over hun lichaam natuurlijk. Dat had ze alleen ook kunnen doen zonder reclame. Misschien neem ik het ook te serieus maar ik vind het vooral irritant. Het is een beetje stom dat het pas belangrijk is nu het haar zelf raakt, maar aan de andere kant hebben veel mensen dat natuurlijk (en ik zelf ook vast wel eens)
Ze heeft zich dus jaren gedragen zoals iedereen dat deed? Body positivity is echt iets van de laatste hooguit tien jaar(?). Daarvoor wilde iedereen - inclusief de dikkies - dun zijn. Ookwel zichtbaar aan de hoeveelheid plus size rolmodellen die de afgelopen jaren wonderbaarlijk teeny tiny zijn geworden. Er is ook zoiets als voortschrijdend inzicht?
Los van dat ik niet meer zo naar influencers kijk als mensen waarvan ik verwacht dat ze het ‘goed’ doen. Duizenden euro’s voor een reclame als baan is nauwelijks te verenigen met consistentie.
Ja, true. Goed punt!
Oh wat lelijk die vloer bij Lotte loves beauty, dacht eerst beton en dat er nog iets overheen komt maar dit is het??? Er lag zo’n mooie houten vloer.
Ik hoop dat het een grapje is
Denk het niet hoor, zo’n soort vloer hadden ze toch ook in het oude huis
Jaa echt zo sfeerloos, zonde
Lijkt op de turnzaal van mijn middelbare school.
Hoezo niet?? Juist wel, ze weet dan toch hoe het voelt om niet meer aan het schoonheidsideaal te voldoen.
Ik hou van verbouwvlogs, maar die van haar pakken me niet. Weet niet waar dat aan ligt, want ik vind haar huis fantastisch
Omdat zij totaal niet pakkend is?
Ja, het is niet vlot en enthousiast gefilmd. Het is traag en monotoon. Het mist een beetje levensvreugde. Zeker als ik het vergelijk met Gio, want ik kijk zijn vlogs nu ook weer sinds ik las dat ze weer willen gaan verhuizen.
Zo lees ik het wel, met die uitroeptekens ook erbij
Ik denk dat die mannen dat moeten betalen???
die dure manicures
Een greep uit Vera’s kerstcadeaus. ![]()
Een haarborstel van 142€…voor in de auto!
En een Ariana Grande choker van Swarovski van 240€. En nog veel make-up en dingen voor in huis. Hoeveel geld hebben die mensen? ![]()
En nog steeds heeft ze geen huwelijksreis gehad hè… ![]()