eens met dit, de tijd met dagboekblogs en weekoverzichten en oprechte aanprijzing van enthousiaste dingen. maar die blogs bestaan amper meer. en tegelijk ook juist goed, las vandaag de Trouw en kon het niet meer eens zijn:
" Het drama van de Beckhams is een waarschuwing voor alle influencer-families
ā¦
Ze geven een inkijkje in hun dagelijkse bestaan, bieden tips en advies en verkopen ondertussen de mommy lifestyle en/of de family unit .
Of het wel ethisch is om zo veel van de privacy van je jonge kind weg te geven voor een influencer-carriĆØre houdt pedagogen, filosofen en onderzoeksjournalisten de afgelopen jaren flink bezig ā terecht.
Maar wat ik me ook afvraag is hoe deze gang van zaken over een jaar of tien, twintig, de relaties van die ouders en kinderen zal beĆÆnvloeden.
Als je dankzij je ouders ongevraagd een bekendheid bent geworden, hebben zij dan recht op jou als merk? En op welke leeftijd houdt dat dan op? Houdt dat ooit op? Het is een bizar vraagstuk, maar desalniettemin drijft het nu de Beckhams uit elkaar. En ik denk dat het een kwestie is die in de huidige creator-economie steeds vaker aan bod zal komen."
trouw.nl/columnisten/het-drama-van-de-beckhams-is-een-waarschuwing-voor-alle-influencer-families~b9868f42/