Het influencertopic #25

Volgt iemand hier de lore over JustMadeleine? Weet niet helemaal of hen onder dit topic valt maar met 100k volgers op TikTok verbaast het me dat het hier nog niet echt besproken is, of ik heb iets gemist. Anyway, zag net de reactie van die tweeling waar hen zo fan van is en vond dat echt supernetjes gedaan.

12 likes

Ze is geen influencer en volgens mij compleet gestoord, vind die hele TikTok aandacht op haar ook echt naar. Dus laten we haar hier a.u.b. geen aandacht geven :weary:

18 likes

Same, maar aangezien het in sommige topics letterlijk over de voetschimmel van een influencers kinderen gaat verraste het me dat dit nog niet voorbij was gekomen. Ging mij vooral om die reactie van Mylene en Rosanne!

11 likes

Volgens mij is hier laatst alleen een keer de deep dive van Alice gedeeld, daarvoor had ik nooit van haar gehoord. Ik denk dat sindsdien (niet door Alice) die Madeleine wel steeds meer gepest wordt online, ik zie vaker TikTok filmpjes van mensen die haar belachelijk maken en haar gaan analyseren.

Gisteren zag ik ook de TikTok van Telegraaf met die tweeling, echt goed dat ze zich uitspreken en knap hoe ze het zo netjes houden, maar het komt echt totaal niet aan bij Madeleine. Ik zag in de comments dat ze de video ook gewoon doodleuk repost en geniet van de aandacht. Ze snapt het echt niet! Als ik de tweeling was zou ik niet meer netjes blijven en zelfs stappen ondernemen voor een gebiedsverbod. Ik hoop dat ze al een case aan het opbouwen zijn zodat ze een poot hebben om op te staan voordat het echt uit de hand loopt. En ik zou haar toegang weigeren bij concerten en meet-en-greets. Wat een creep.

12 likes

Misschien zijn ze al wel bezig met een case tegen haar en waren ze daarom zo politiek correct tegen de Telegraaf. Kan me niet voorstellen dat ze niet gewoon wilden zeggen “die meid is knettergek en we zijn doodsbang voor haar”.

8 likes

Kwam het toevallig tegen en herkende het n.a.v. wat posts van hier. Ze gaven ook aan dat er stappen werden genomen o.a. naar aanleiding van de sollicitatie bij het werk van hun vader? Dus denk dat ze wel ergens mee bezig zijn.
Want inderdaad, dood eng.

5 likes

Ze zeiden iets van ‘alles wat je aandacht geeft groeit’ en ik denk dat dat in zo’n geval vaak klopt. Het geen aandacht geven is ook het advies dat je vaak krijgt (van bijv politie) bij stalking. Negatieve aandacht is ook aandacht en dan helpt je harder uitspreken soms averechts.

Moet wel toegeven dat ik me de laatste tijd wel vaker heb afgevraagd hoe zij erover denken en dat ik het wel interessant vind dat ze erop ingingen. Er is wel echt veel lore

4 likes

Ik dacht dat de politie tegenwoordig juist meer inzet op binnen 2 weken langsgaan en een vrij pittig stop gesprek voeren juist omdat uit onderzoek blijkt dat het gesprek in die eerste twee weken effectief kan zijn en dat hoe later zin stop gesprek plaatsvindt hoe minder impact vol dat is

4 likes

Oh dat zou ik wel echt goed vinden! (In het algemeen) Ik moet zeggen dat mijn ervaring hiermee al een paar jaar geleden is maar dat dit toen 1 op 1 het advies is dat ik kreeg in exact dezelfde woorden, dus dat ik er daarom vanuit ging dat zij dit daarom zeiden.

Ik denk in ieder geval niet dat de boodschap is aangekomen als die de video vrolijk repost

4 likes

Ik begrijp vooral niet waarom de omgeving van Madeleine/Micha niet ingrijpt. Er zitten duidelijk wat steekjes los bij hen, dat kan je als directe omgeving ook niet missen.

2 likes

Er is een filmpje waarin die Anique Dreamon letterlijk achtervolgt in een winkelcentrum en aan het einde blijkt diens eigen moeder daar zelf bij te zijn. Dat zegt genoeg (en maakt het ook heel zielig).

3 likes

Ik zie Micha vaker voorbij komen als het over Madeleine gaat, ook op TikTok, maar snap eigenlijk niet waar die naam vandaan komt. Kan iemand dat misschien uitleggen?

1 like

Er zijn ook videos waarin ze 5 uur lang gewoon langs de weg zit omdat ze wacht op iets waarvoor ze ‘te vroeg’ is ofzo. Dan komen mensen ook naar haar toe van joh gaat het wel of zelfs politie. Echt wacko

Madeleine is de naam van diens social media accounts maar diens naam is Micha en diens voornaamwoorden zijn die/diens niet zij/haar

@SpeedOfSound
Ik zie mensen dat vaker zeggen (ook in andere situaties) maar als iemand volwassen is, hoe grijp je dan in? Je kunt echt weinig doen

11 likes

Ahhh kijk dat verklaart veel, dankje

5 likes

Ja, geen idee. Ik dacht misschien een van de ouders, maar ik lees hierboven dat die dus ook net zo zijn.

1 like

In aflevering 18 van Winter Vol Liefde komt Cynthia opeens voorbij tijdens een avondje borrelen bij Hanneke. Ze is/was workation manager tijdens de workations die Cynthia organiseert.

7 likes

Klopt, ze zijn vriendinnen

9 likes

Dat verklaart een boel! Ik trek Hanneke al net zo slecht

10 likes

Wait, Hanneke doet mee? Ik heb weleens werk gedaan voor haar website (andere business) maar zij was niet echt leuk om mee samen te werken

Ah nu moet ik wel gaan kijken :crazy_face:

5 likes