Het influencertopic #25

Ik vind die Alice zo iemand die RPDR* haal hele persoonlijkheid heeft gemaakt, ze praat zo ontzettend nep met maniertjes etc.

6 likes

wa is PRDR?

11 likes

Dyslectisch voor RuPaul’s Drag Race

Die vinden ook alles iconic en slayyyyyy

4 likes

hahaha

maar ja eens. very queer scene, niet mijn ding.

3 likes

Michelle en Iris die dan altijd zo trots moeten verkondigen dat ze altijd maar doorgaan want ondernemers en zo zijn ze en dat is niet voor hun “ opgeven “
Vervolgens komt er een ambulance omdat het niet zo door kon gaan met Michelle om daarna weer te verkondigen dat ze aan het werk ging want er kwam een nieuwe drop en ja moet gewerkt worden.

Die nachten doorgaan en stad en land afreizen en overnachten om gelijk uit het nachtleven van Amsterdam door te rijden naar Brabant voor de voetbal van de kinderen. Vrouw neem gewoon eens rust. Snap ook niet dat Tim daar zo in meegaat. Iedereen snapt toch dat niemand dat volhoudt ook niet als je motto doorgaan is.

24 likes

Dat komt niet van RPDR maar uit ballroom culture (waar RPDR op gebaseerd is), voor wie het interessant vindt. Significant stukje queer history: https://youtu.be/3yJlHeE7Log?si=i005bP4nXIPmso0K (documentaire paris is burning)

https://thevarsity.ca/2023/02/12/weve-ruined-slay/

12 likes

Jawel hoor :nose:t3::nose:t3::nose:t3:

19 likes

Nou inderdaad, bij dit denk ik ook: hier is niks cools aan of bewonderenswaardig qua dit level aan discipline, als je je gezondheid zo verwaarloosd en niet naar je lichaam luistert.

9 likes

Ja I know maar neem aan dat zij als basic white person het ook alleen maar kent door RPDR

4 likes

Ik denk niet dat er veel mensen binnen de lgbtq+ community zijn die de geschiedenis niet kennen tbh. Ik weet niet zo goed hoe ik het moet verwoorden maar in vind het wen beetje ongemakkelijk dat je zoiets zegt over iemand die woordenschat uit haar eigen gemeenschap gebruikt

4 likes

Ja sorry ik vind niet dat zij veel overeenkomsten heeft met de zwarte new Yorker ballroom scene nee, ook niet omdat ze toevallig trans is.

Ik vind dat ook van Alex Consani, een trans model die praat alsof ze een zwarte vrouw is. Ook als je trans bent is dat gewoon mega cringe.

5 likes

Ja dan verschillen we daarin van mening denk ik. Ik vond het een beetje ‘je mag wel queer zijn maar niet te queer doen’ vibes geven.

4 likes

Ze mag zo queer zijn als ze wil, maar ze blijft wit. Je bent niet ineens trans raciaal.

14 likes

Ja, ik snap je. Zo had ik het nog niet bekeken. Omdat iemand anders hierboven zei ‘very queer scene’ vatte ik het op als ‘te gay’

6 likes

Maar wat is er nu “gebeurd” dat de ambulance is gekomen? Dat kan ik niet echt terughalen . Ze verteld altijd zo cryptisch.

3 likes

Ja ze gebruikt heel veel woorden maar zegt niets.

3 likes

Volgens mij is ze ‘gewoon’ flauwgevallen (misschien door uitdroging?) en heeft ze in het ziekenhuis een infuus met zouten e.d. gekregen. Daar knap je supersnel van op en je mag ook weer snel naar huis.

6 likes

Lijkt mij ook. Wel fijn dat ze nog even de moeite neemt om de ‘ambulancemevrouw’ te bedanken in haar post. Stel je voor dat die vrouw haar meteen is gaan volgen en dan niet via de socials bedankt wordt. :roll_eyes:

12 likes

oh nee zo bedoelde ik het niet, ik vind het om dezelfde reden als zemra een beetje ongemakkelijk als witte (queer)mannen en witte (queer)vrouwen (die verder ook niet echt in de ballroomscene zitten) zich heel erg zo’n persoonlijkheid aanmeten al snap ik ook de noodzaak, behoefte, geschiedenis voor sommige mensen om zich als obviously queer neer te zetten. maar ik zei very queer scene omdat dat het is maar ik zit zelf helemaal niet in die scene dus daarom zei ik niet mijn ding als in ik ga er niet over oordelen want het is niet mijn ding niet mijn scene.

12 likes

het is toch ook gewoon algemeen bekend dat witte queermensen (vooral gay mannen naar mijn idee) vaak een soort karikatuur van zwarte vrouwen proberen te zijn. voornamelijk idd met aave taalgebruik. ben zelf queer maar ik vind dat ook echt cringe hoor

8 likes