Het influencertopic #25

Nav kritiek op die uitspraken die ze doen in de podcast heeft Iris een story gemaakt om het “uit te leggen” maar er is gewoon geen doorkomen aan. Geen punten, overal maar een komma achter en sowieso slaat wat zij typt gewoon nergens op.

8 likes

Ja en in het ergste geval zei Iris gaat ze weer in haar appartement wonen die nu een clubhuis is in Amsterdam

Lekker makkelijk als je meerdere huizen hebt. In het ergste geval zijn mensen gewoon dakloos en staan ze onderhand met kinderen op straat
Lekker makkelijk zo luchtig doen over “ als het klapt “ terwijl ze meerdere zaken heeft, heel rijk is, meerdere koopwoningen heeft. Heel goed om dat als een soort “ moeder “ tips te geven aan jonge meiden die gewoon in loondienst zijn.

22 likes

Niet alleen voor advertenties maar ook voor de lol; in zwemkleding, in het bad, in onderbroek. Alsof ze nog nooit ook maar enig onderzoek heeft gedaan naar de gevaren online. En die enmeshment met die oudste zoon die “Haar zo begrijpt en haar zo haarfijn aanvoelt!”. Nee meid die jongen voelt zich volledig verantwoordelijk voor jouw emoties en heeft het gevoel jou te moeten redden. Dat ze ook zo trots zei dat hij alle podcasts luisterd; nou lekker dan moeten horen dat je vader “geen echte ondernemer is” en je moeder “zakelijk in de steek gelaten heeft”. En nu ook weer in die stories dat ze “al 10 jaar verliefd is op hem”… toxic boy mom vibes.

40 likes

Inderdaad, zelfs fulltime werken is nog geen garantie om een woning te kunnen kopen.
Ik werk zelf ‘maar’ 20u per week, ik heb 3 kinderen en gezondheidsproblemen (hartoperatie gehad) en meer zit er ook niet in. Ik ben al blij en dankbaar dat ik die 20u aankan. Desondanks is vrije tijd ook geld waard, ik ben er 2 dagen per week om m’n kinderen te brengen en te halen aan school. Ik wil niet heel mijn leven mij kapot moeten werken ten koste van mezelf of m’n gezin. Ik ben tevreden met wat ik heb en doe het met minder geld. Een “Sjanel” vind ik weggesmeten geld, m’n uniqlo bag doet net hetzelfde :laughing: deze 2 meiden zijn zo niet relatable voor mij, ik ben dan ook afgehaakt met deze onzin te beluisteren

15 likes

Die jongen van 10 die uit de schooldeur komt en zijn moeder in de armen vliegt is ook zo in scène gezet. Het lijkt wel alsof al die kinderen met iedereen kussend en knuffelend op de foto moeten. Inclusief kussend op de mond met vriendinnen van Michelle. Iedereen wordt vriendje en vriendinnetje genoemd, besties.

Je kan je eigen personeel niet betalen maar gaat wel weer een week in alle luxe op vakantie met je 4 kinderen. Ik zou dat echt niet fijn vinden.

17 likes

Nee als je geen huis kan kopen werk je niet hard genoeg, is je mindset verkeerd (met die 28 uur en een selfcare dag gaat die bmw en Chanel tas nooit komen) want Michelle en Iris komen ook van niets.

2 likes

Ik vind die vrouw zo vermoeiend. Opscheppen over hoe hard je werkt en hoe kapot je gaat van dat harde werken. Ga nou eens voor jezelf zorgen.

11 likes

Ja maar ook ff serieus, alsof er ook maar IEMAND zou zijn die tegen zn baas zegt “nee joh, laat mijn salaris deze maand maar zitten.” en er dan niks van zou zeggen als diezelfde baas 3x per maand naar Spanje vliegt.

56 likes

Hahaha ja echt hoor, doe eens normaal

5 likes

Als je mijn maandsalaris niet kan betalen verkoop dan lekker die Chanel tas :smiling_face_with_tear:

23 likes

Alsof ze nog nooit ook maar enig onderzoek heeft gedaan naar de gevaren online

Ik ben zo cynisch dat ik denk dat mensen die dit doen prima weten wat de gevaren zijn, en ook prima weten dat schaarsgeklede kinderen heel veel extra views opleveren = ad-inkomsten. Maar misschien zit ik te lang op het internet.

22 likes

Al die influencers weten heel goed wat de gevaren zijn, alleen boeit het ze niet. En als ze er op aangesproken worden noemen ze het een weloverwogen keuze om toch foto’s te plaatsen of lullen ze het op een andere manier recht.

7 likes

Michelle is in de afgelopen 3 maanden al vaker op vakantie/weekendjes weg geweest dan de gemiddelde mens in 5 jaar. Zo kan iedereen wel “hard” werken, volgens mij heeft het meer te maken met timemanagement

5 likes

Je kan je kind onbelast op je loonlijst zetten dus het levert gewoon veel geld op om je kinderen op social media te gebruiken.

4 likes

Iris post daarna ook meteen even dat we allemaal Annic moeten gaan volgen want die is ZO grappig!!!

4 likes

Wel hoopgevend dat als je zo schrijft en praat toch entrepreneur of the year kan worden.

3 likes

Al werk je 40 uur per week als barista bij Pluk of magazijnmedewerker bij Jolie, met die €2.500 bruto ga je nog geen garagebox kunnen kopen. Zelfs al werk je je op tot manager en verdien je volgens Iris “super goed”, wat zal het zijn €3.500? Dan kan je een hypotheek krijgen van ruwweg €175.000 tot €195.000. Een appartement van 50 m2 met 1 slaapkamer kost minimaal 300.000 in Amsterdam maar als het aan de Pluk Clubhuis Standaarden moet voldoen zal dat al wel weer richting de 500.000 gaan.

24 likes

Maar heeft Michelle nou gezegd dat ze haar mensen niet kan uitbetalen? Of wat is nu het verhaal? Ik weiger die podcast te beluisteren of daar snippets van te bekijken

3 likes

Het blijft uiteindelik in het midden hoe ze het financiele gat gedicht heeft. Maar zowel medewerkers als leveranciers lijken haar benaderd te hebben dat ze betalen kon uitstellen. En voor BTW belastingdienst kan je 4 maanden uitstel of een betalingsregeling krijgen. Maar wie weet heeft ze wel een deel prive vermogen weer erin gestoken. Het is iniedergeval zo dat ze al langere tijd wist dat ze vanaf 1 januari er alleen voor stond maar omdat ze zelf nooit betrokken was bij de personeels en financiele kant van Jolie Noe ze erg verrast was door wat er allemaal écht komt kijken bij een bedrijf hebben. Al geeft ze dus ook direct toe dat dr nieuwe liefde Tim nu degene is die alle facturatie zaken regelt en dat ze samen nu het bedrijf gaan runnen. Ook gaan ze weer inzetten op “boetiek kleding”, dus die merkloze shit kwaliteit Amsterdam Fashion Center meuk waar je zwaar op kan verdienen. Wie weet is dat de redding van Jolie.

Letterlijk zegt Mies:
Ja. En ja, ik vond dat wel echt ik dat was voor mij wel afgelopen maand dat ik denk oh en dat je gewoon in je bed ligt en dat je denkt ja maar mijn meiden moeten ook betaald en de belasting is moet ook gewoon op tijd betaald en alles moet gewoon betaald en dan heb je zeg maar januari is meestal in de retail niet niet de allerbeste maand is vaak nog een beetje uitloop van sale, nieuwe collecties druppelen zeg maar net binnen.
[…]
Maar dat vind ik wel ik die meiden die eh zijn echt die verdienen echt alle credits, want ze werken zo hard. Ik heb zeg maar zelfs meiden die mij persoonlijk bellen. Ik ga niet niet namen noemen, want het is niet nodig, die mij persoonlijk bellen en die tegen mij zeggen: “Anders betaal me maar een paar maanden geen salaris als het je helpt. Betaal maar een paar maanden niet. Dan gaan we met z’n allen volle bak gas geven en dan klimmen we er weer uit.” Weet je wel dat ik heb leveranciers die zeggen mies we weten zeg maar wat je visie is.

5 likes

Precies! Hou toch op zeg!

5 likes