Het influencertopic #25

Ik geloof er dus echt geen reet van dat er daadwerkelijk werknemers geweest zijn die dit gezegd hebben :joy:

48 likes

Okay. Ik lees regelmatig op Substack en volg ook Merel. In mijn feed zag ik dat zij een post van haar vriendin likede. Dat was van januari dit jaar waarin stond dat ze in een koophuis woont met haar vriendin. Dus denk dat t gewoon nog aan is en dat Merel niets deelt over hun huis

6 likes

Als dat al waar is zijn dat waarschijnlijk de werknemers die naast hun werk bij Jolie nog een andere baan hebben. Alhoewel daarin ook wel e.e.a. door elkaar loopt. Want de nanny werkt ook part time bij die webshop en dat geldt volgens mij ook voor de huishoudster/oppas, de personal assistent, etc.

1 like

Zij is zo arrogant. Ze weet kritiek weer zo te draaien dat ze haar eigen reet vol veren steekt. Het is een wonder dat ze nog kan lopen.

10 likes

??? wat heeft ze nu gezegd?

44 likes

Wie of wat bedoel je?

2 likes

Die vrouw heeft van alles getypt maar zonder er een samenhangend verhaal van te maken. Veel vertellen zonder iets te zeggen.

36 likes

Ja dat is haar trademark. En eerst A zeggen en het dan verdraaien naar B zoals in dit bericht hierboven.

2 likes

Deze meid
 niet te doen. Wat een geluk dat ze geboren is met stinkendrijke ouders en kinderen heeft gekregen met welvarende oudere man. Als ze het alleen van dr intellect moest hebben was het niet goedgekomen vrees ik.

34 likes

Ook echt super slim, om direct je nieuwe liefde bij je bedrijf te betrekken nadat je vorige 2 liefdes uit het bedrijf zijn gestapt (met ruzie zo te horen)

32 likes

wat is een lioglodje

17 likes

Lipglossje is mijn gok.

6 likes

Ze schrijft echt zoals ze praat. Typ jij dit echt uit @FrenchWays? Of gebruik je AI? Is toch niet te doen?

5 likes

Haha ik dacht dit ook, ik ben duidelijk geen ‘echte’ ondernemer :joy:

6 likes

Vat de podcast goed samen.

Ook het ‘ik klap dicht als het over ondernemen gaat’ maar wel een podcast vol praten? :joy: het is zooooo veel onzin

10 likes

Dat is het woord lipgloss uitgesproken terwijl je een duckface maakt zoals Iris.

10 likes

Ze kunnen beter dan ik maar ze kijken wel heel erg tegen mij op dat moet ik wel even benoemen? Wat tegenstrijdig.

Ik vind het nog steeds een vreemd verhaal dat Michelle en Iris het gek vinden als iemand overuren schrijft. Ook dat Michelle benoemt dat vroeger bij haar vader niemand na 8 uur binnenkwam en niemand voor 6 uur wegging. Staan ze wel in de realiteit dat mensen ook gewoon een leven naast het werk hebben?

David gaf in de zomer met extreme hitte de bouwvakkers vrij, volgens mij is dat gewoon wettelijk verplicht en moet je zorgen dat personeel veilig kan werken. Dat betekent niet dat werknemers dan bij hem in het krijt staan.
Boos zijn dat mensen overuren schrijven in de bouw terwijl jij mega rijk bent en je werknemers voor een schijtloon werken, echt wat een arrogantie

38 likes

Ze hebben volgens mij niet in de gaten dat ze ontzettend arrogant overkomen en dat zij een heel ander belang hebben als werkgever dan hun werknemers. Dat is, denk ik, het hele issue.

Tuurlijk is het geven en nemen maar uiteindelijk werken de meeste werknemers om te leven en leven ze niet om te werken. En dat Michelle een dagje vrij durft weg te strepen tegen overwerken zegt alles over hoe goed zij als werkgever is. Ik denk dat het een hele toxic omgeving is om in te werken waarbij de grens tussen werknemer/werkgever en bijbehorende rechten en plichten al snel vervaagt omdat iedereen de liefste is.

10 likes

ik vind die inklok analiteit in de horeca altijd extra triest want het scheelt misschien een paar minuten ‘klaarmaken’ (en dat zijn ook helemaal niet zoveel personeelskosten op jaarbasis als je het tegenover je omzet zet), maar vaak genoeg help je na het uitklokken ook nog hier en daar. of sla je op drukke dagen je lunchpauze over en kan je geen moment zitten.

9 likes

Hoe kan die 5 min klaarmaken zooooooveel schelen op personeelskosten? en wat is ‘personeelskosten efficiency’? ik haat bazen die het hebben over efficiĂ«ntie maar eigenlijk bedoelen dat het personeel gratis extra tijd en energie moeten geven voOr dE zAaK.

Ook dat ze denkt dat ‘meiden’ het lastig vinden haar feedback te geven omdat ze tegen haar opkijken, maar dus wel over haar klagen bij de manager. Dan weet ik al precies hoe zij reageert op ‘feedback’ van de ‘meiden zo jong’ :smiling_face_with_tear: en wat de reden is dat ze liever naar de manager gaan ipv naar haar. En die manager klinkt als iemand die de baas wel weet te bespelen en dan zegt ‘nee joh dat zeggen ze niet direct tegen je omdat ze zo tegen je opkijken’ en die Iris denkt dan ohja ja natuurlijk ja dat moet het zijn!!!

oke hele rant maar ik word gewoon helemaal pissig hiervan??

21 likes