Wel hoopgevend dat als je zo schrijft en praat toch entrepreneur of the year kan worden.
Al werk je 40 uur per week als barista bij Pluk of magazijnmedewerker bij Jolie, met die âŹ2.500 bruto ga je nog geen garagebox kunnen kopen. Zelfs al werk je je op tot manager en verdien je volgens Iris âsuper goedâ, wat zal het zijn âŹ3.500? Dan kan je een hypotheek krijgen van ruwweg âŹ175.000 tot âŹ195.000. Een appartement van 50 m2 met 1 slaapkamer kost minimaal 300.000 in Amsterdam maar als het aan de Pluk Clubhuis Standaarden moet voldoen zal dat al wel weer richting de 500.000 gaan.
Maar heeft Michelle nou gezegd dat ze haar mensen niet kan uitbetalen? Of wat is nu het verhaal? Ik weiger die podcast te beluisteren of daar snippets van te bekijken
Het blijft uiteindelik in het midden hoe ze het financiele gat gedicht heeft. Maar zowel medewerkers als leveranciers lijken haar benaderd te hebben dat ze betalen kon uitstellen. En voor BTW belastingdienst kan je 4 maanden uitstel of een betalingsregeling krijgen. Maar wie weet heeft ze wel een deel prive vermogen weer erin gestoken. Het is iniedergeval zo dat ze al langere tijd wist dat ze vanaf 1 januari er alleen voor stond maar omdat ze zelf nooit betrokken was bij de personeels en financiele kant van Jolie Noe ze erg verrast was door wat er allemaal Ă©cht komt kijken bij een bedrijf hebben. Al geeft ze dus ook direct toe dat dr nieuwe liefde Tim nu degene is die alle facturatie zaken regelt en dat ze samen nu het bedrijf gaan runnen. Ook gaan ze weer inzetten op âboetiek kledingâ, dus die merkloze shit kwaliteit Amsterdam Fashion Center meuk waar je zwaar op kan verdienen. Wie weet is dat de redding van Jolie.
Letterlijk zegt Mies:
Ja. En ja, ik vond dat wel echt ik dat was voor mij wel afgelopen maand dat ik denk oh en dat je gewoon in je bed ligt en dat je denkt ja maar mijn meiden moeten ook betaald en de belasting is moet ook gewoon op tijd betaald en alles moet gewoon betaald en dan heb je zeg maar januari is meestal in de retail niet niet de allerbeste maand is vaak nog een beetje uitloop van sale, nieuwe collecties druppelen zeg maar net binnen.
[âŠ]
Maar dat vind ik wel ik die meiden die eh zijn echt die verdienen echt alle credits, want ze werken zo hard. Ik heb zeg maar zelfs meiden die mij persoonlijk bellen. Ik ga niet niet namen noemen, want het is niet nodig, die mij persoonlijk bellen en die tegen mij zeggen: âAnders betaal me maar een paar maanden geen salaris als het je helpt. Betaal maar een paar maanden niet. Dan gaan we met zân allen volle bak gas geven en dan klimmen we er weer uit.â Weet je wel dat ik heb leveranciers die zeggen mies we weten zeg maar wat je visie is.
Precies! Hou toch op zeg!
Ik geloof er dus echt geen reet van dat er daadwerkelijk werknemers geweest zijn die dit gezegd hebben ![]()
Okay. Ik lees regelmatig op Substack en volg ook Merel. In mijn feed zag ik dat zij een post van haar vriendin likede. Dat was van januari dit jaar waarin stond dat ze in een koophuis woont met haar vriendin. Dus denk dat t gewoon nog aan is en dat Merel niets deelt over hun huis
Als dat al waar is zijn dat waarschijnlijk de werknemers die naast hun werk bij Jolie nog een andere baan hebben. Alhoewel daarin ook wel e.e.a. door elkaar loopt. Want de nanny werkt ook part time bij die webshop en dat geldt volgens mij ook voor de huishoudster/oppas, de personal assistent, etc.
Zij is zo arrogant. Ze weet kritiek weer zo te draaien dat ze haar eigen reet vol veren steekt. Het is een wonder dat ze nog kan lopen.
??? wat heeft ze nu gezegd?
Wie of wat bedoel je?
Die vrouw heeft van alles getypt maar zonder er een samenhangend verhaal van te maken. Veel vertellen zonder iets te zeggen.
Ja dat is haar trademark. En eerst A zeggen en het dan verdraaien naar B zoals in dit bericht hierboven.
Deze meid⊠niet te doen. Wat een geluk dat ze geboren is met stinkendrijke ouders en kinderen heeft gekregen met welvarende oudere man. Als ze het alleen van dr intellect moest hebben was het niet goedgekomen vrees ik.
Ook echt super slim, om direct je nieuwe liefde bij je bedrijf te betrekken nadat je vorige 2 liefdes uit het bedrijf zijn gestapt (met ruzie zo te horen)
wat is een lioglodje
Lipglossje is mijn gok.
Ze schrijft echt zoals ze praat. Typ jij dit echt uit @FrenchWays? Of gebruik je AI? Is toch niet te doen?
Haha ik dacht dit ook, ik ben duidelijk geen âechteâ ondernemer ![]()
Vat de podcast goed samen.
Ook het âik klap dicht als het over ondernemen gaatâ maar wel een podcast vol praten?
het is zooooo veel onzin