Het influencertopic #25

Dat is het woord lipgloss uitgesproken terwijl je een duckface maakt zoals Iris.

10 likes

Ze kunnen beter dan ik maar ze kijken wel heel erg tegen mij op dat moet ik wel even benoemen? Wat tegenstrijdig.

Ik vind het nog steeds een vreemd verhaal dat Michelle en Iris het gek vinden als iemand overuren schrijft. Ook dat Michelle benoemt dat vroeger bij haar vader niemand na 8 uur binnenkwam en niemand voor 6 uur wegging. Staan ze wel in de realiteit dat mensen ook gewoon een leven naast het werk hebben?

David gaf in de zomer met extreme hitte de bouwvakkers vrij, volgens mij is dat gewoon wettelijk verplicht en moet je zorgen dat personeel veilig kan werken. Dat betekent niet dat werknemers dan bij hem in het krijt staan.
Boos zijn dat mensen overuren schrijven in de bouw terwijl jij mega rijk bent en je werknemers voor een schijtloon werken, echt wat een arrogantie

38 likes

Ze hebben volgens mij niet in de gaten dat ze ontzettend arrogant overkomen en dat zij een heel ander belang hebben als werkgever dan hun werknemers. Dat is, denk ik, het hele issue.

Tuurlijk is het geven en nemen maar uiteindelijk werken de meeste werknemers om te leven en leven ze niet om te werken. En dat Michelle een dagje vrij durft weg te strepen tegen overwerken zegt alles over hoe goed zij als werkgever is. Ik denk dat het een hele toxic omgeving is om in te werken waarbij de grens tussen werknemer/werkgever en bijbehorende rechten en plichten al snel vervaagt omdat iedereen de liefste is.

10 likes

ik vind die inklok analiteit in de horeca altijd extra triest want het scheelt misschien een paar minuten ‘klaarmaken’ (en dat zijn ook helemaal niet zoveel personeelskosten op jaarbasis als je het tegenover je omzet zet), maar vaak genoeg help je na het uitklokken ook nog hier en daar. of sla je op drukke dagen je lunchpauze over en kan je geen moment zitten.

9 likes

Hoe kan die 5 min klaarmaken zooooooveel schelen op personeelskosten? en wat is ‘personeelskosten efficiency’? ik haat bazen die het hebben over efficiĂ«ntie maar eigenlijk bedoelen dat het personeel gratis extra tijd en energie moeten geven voOr dE zAaK.

Ook dat ze denkt dat ‘meiden’ het lastig vinden haar feedback te geven omdat ze tegen haar opkijken, maar dus wel over haar klagen bij de manager. Dan weet ik al precies hoe zij reageert op ‘feedback’ van de ‘meiden zo jong’ :smiling_face_with_tear: en wat de reden is dat ze liever naar de manager gaan ipv naar haar. En die manager klinkt als iemand die de baas wel weet te bespelen en dan zegt ‘nee joh dat zeggen ze niet direct tegen je omdat ze zo tegen je opkijken’ en die Iris denkt dan ohja ja natuurlijk ja dat moet het zijn!!!

oke hele rant maar ik word gewoon helemaal pissig hiervan??

21 likes

Daar heeft ze over nagedacht, als dé oplossing tegen relatieproblemen gaat ze met hem namelijk in het weekend in de lampen hangen van een luxe hotel, in haar woorden:

Ja maar ik wil het niet weer
 Ik wil het niet opfokken dit met hem. Dus dan denk ik, dan moet je wel een soort van ook zien hoe hard iemand nu rent om zeg maar mij te helpen. Om voor mijn kinderen zeg maar om mij te steunen, om op mijn zaak te voor
 Hij zeg maar overal is
 hij me met alles aan het helpen is. En gewoon ik wil ook nog wel gewoon samen af en toe even gewoon verliefd zijn als twee pubertjes.

BTW: Ja zo praten ze écht, ik haal het van de youtube transcripts en schoon het hier en daar op. Kost nog geen minuut. Ja ik ben ziekelijk laat me lekker.

35 likes

nou echt precies dat. ben benieuwd of je bij haar ook een deel moet betalen voor je lunch.
en ja superduidelijk dat haar personeel bang voor haar is waarschijnlijk niet voor niets, als inderdaad de manager er al een mooier verhaal van maakt tegen haar/het op de een of andere manier zo wordt gedraaid dat personeel ‘tegen je op kijkt’ en daarom niks durft aan te kaarten. helemaal eens met je rant hoor!

4 likes

Wat een vrouwen
echt
 en ze versterken elkaar inderdaad alleen maar. Zo de realiteit kwijt, en zo toxic.

6 likes

Die pluk in Moraira krijgt mega slechte reviews
Iemand zegt ook dat David erg agressief over kwam naar klanten.
Zie nu ook dat de andere zaken ook slechte reviews krijgen.

8 likes

Ze moeten het echt van social media hebben en van die wannabe influencers die het leuk vinden om op hun socials te kunnen delen dat ze bij deze ‘hotspot’ zijn geweest. Dat zijn waarschijnlijk dezelfde mensen die in een kilometerslange rij gaan staan voor een broodje, een chocoladereep, etc. want bijzijn is meemaken.

9 likes

Mijn god ik word echt gek van dat ‘zeg maar’.

9 likes

nee joh wij zijn hier blij mee

35 likes

ohhh heeerlijk al die recensies over slecht personeel. dat is precies wat er gebeurt als je zo met je medewerkers en geld omgaat, niemand heeft hart voor de zaak en goede medewerkers gaan weg omdat ze niet beter betaald worden :sparkling_heart:

12 likes

Dit is echt precies het type werkgever die eist dat je onbetaald 10/15 minuten van tevoren op je werk aanwezig moet zijn, zodat je op je starttijd omgekleed op de werkvloer kan staan. :broken_heart: Oh oh maar je mag wel onbeperkt koffietjes Ă  1 cent per stuk drinken, wat een luxe!!!

Spuit 11 maar kan me woesttttt maken om dit soort mensen/ondernemers, zo wereldvreemd om te denken dat je niet door je geprivilegieerde achtergrond/opvoeding en influencergeld Jolie Noe als een soort bijbaan kan runnen, waarbij je je niet hoeft te verdiepen in de minder leuke (financiële) kanten. Zou het toch zo jammer vinden als mensen dit luisteren die zich hierdoor minderwaardig voelen. Stelletje domme dozen.

31 likes

Lol dat fucking gehijg over ondernemen ook altijd bij dit soort types. Alsof het hartchirurgen zijn wiens werk leven of dood is. Het is gewoon een manier van geld verdienen en een manier van belasting betalen, vriendinnen. Wat een zielige definitie van succesvol zijn.

63 likes

Leuk dat zij denkt dat haar personeel tegen haar op kijkt, maar zij kijkt echt zwaarrrrrr op haar personeel neer omdat het fucking loonslaven zijn en geen EnTrEpEnEuRs. Losers.

11 likes

Ik heb zelf bij een klein bedrijf gewerkt waar de eigenaresse ons als oud vuil behandelde + onderbetaalde. En ondertussen zelf elke dag voor €75 lunchen (wat wij moesten gaan halen), 12x per jaar op vakantie, als ze een keer op kantoor was dan zat ze keihard te bellen en haar prive leven te delen. Haar affaire was uitgebreid bekend op kantoor. En ook iedereen was de liefste, leukste etc.
Het ergste was nog dat ze echt dacht dat ze onwijs goed voor haar personeel was.

Echt mega flashbacks naar die periode als ik alles hierboven lees en ik kan er ook echt woest om worden.

Ik was er gelukkig snel weer weg, maar ik vergeet nooit meer de verbazing op haar gezicht toen ik mijn ontslag indiende. Alsof ik de beste baan ter wereld liet gaan :roll_eyes:

12 likes

Werkte je bij Jolie Noe???

18 likes

Klinkt als queen of jetlags hahaha

3 likes

Klinkt alsof het een soort Michelle was. Moet je nagaan dat dat personeel dat hele circus rondom de poly ook meekreeg (via socials en waarschijnlijk ook op kantoor). Dat zal er niet altijd chique en zakelijk aan toe zijn gegaan.

4 likes