Ja ik zie het af en toe voorbij komen, maar dit is toch gewoon totaal scripted? Allemaal net wat te gelikt qua productie haha
Volgt iemand tienvanwil hier goed? Ik was benieuwd of ze nu een relatie heeft, laatst had ze het over bonuskinderen, maar in haar podcast ging het nog steeds vooral om haar dateervaringen. Ik vind het wel mooi hoe ze rauw en eerlijk de moeilijke dingen rondom een scheiding kan delen zonder te veel over haar ex te delen. En ik vind het superlief van Willemijn dat ze elke week bij ze mag slapen. Lijkt mij zo heftig dat birdnesten.
En heel goed dat ze hun excuses hebben aangeboden voor hun gelach over de huisdieren.
Bonus kinderen zijn volgens mij de kinderen van Willemijn
Ik vind sowieso hun vriendschap heel bijzonder. Je kunt het hebben over de karigheid van de belegde boterhammetjes of hoe hilaaarisch iets niet is, maar die twee hebben wel echt een geweldige vriendschap.
Ik was wat bevalvideo’s aan het kijken aangezien ik zelf binnenkort aan de beurt ben, en Willemijn was zo zenuwachtig en aan het huilen door de spanning omdat de bevalling van Martine zo lang duurde en ze zich heel erg zorgen om haar maakte. Of bij het volgende kind dat Wil bij haar bevalling was… mooi dat zij dat samen hebben.
Dat vind ik ook heel erg, ik kan soms een beetje jaloers ernaar kijken dat je zo een diepe band met een vriendin kan hebben. En ook dat ondanks alles wat er in hun levens gebeurt ze niet misgunnend naar elkaar lijken. Ik geef eerlijk toe dat ik misschien degene zou zijn die jaloers naar Willemijn zou kijken omdat die nog gelukkig met haar man is en hun droomhuis hebben gekocht terwijl ik in een scheiding zou liggen. Maar ze lijken juist heel leuk deze fase van tien haar dateervaringen te kunnen delen, en Willemijn steunt haar heel erg.
Ze heeft weer een relatie ja! En haar ex volgens mij ook.
Maar laatst ging het in de podcast er kort over dat Tien weer liefdesverdriet had. Dus ik dacht dat die relatie weer voorbij was…
Ik lees dat Cynthia niet een topherstel heeft gehad na haar buikwandcorrectie en dat ze het gaat laten corrigeren. Eerst Lotte, nu Cynthia die laten zien dat er ook een andere kant aan zit.
En Rebecca. Die heeft ook een correctie gehad
Maar bij rebecca lag dit aan haar litteken. En dit heeft ze bij haar borsten ook gehad, haar wonden gaan open.
Dat is dan toch hetzelfde als wat Cynthia schrijft.
Ja alleen bij rebecca reageren al haar operatie wonden op die manier.
Ik vind dat litteken echt heftig (zelfs zonder die ‘deuk’ waar cynthia het over heeft) dan is je vel wel weg maar krijg je er zo’n jaap voor terug, vreselijk
Een vriendin van mij was 50 kg afgevallen en had ook ontzettend veel vel. Correctie gehad! En ze voelt zich zoveel beter nu.
Maar zelf krijg ik echt de kriebels van zo’n gigantisch litteken. Die van haar was ook een tijdje “open” ![]()
Haha, zo bizar dit? En ik vond Manon nog wel zo leuk. Dat zij nou van het moederschap haar halve identiteit maakt…
Jezus wat irritant. Wat mij opvalt is dat er een groep moeders is die het dus blijkbaar allemaal heel zwaar vinden aan de ene kant maar het ook zo verdedigen aan de andere kant. Want als je dan vraagt van, valt het tegen of heb je je erop verkeken dan wordt het met hand en tand verdedigd en is het het mooiste wat er is en ze genieten oh zo van het moederschap.
En beide kan natuurlijk ook wel waar zijn, maar ik vind denk ik die verdeling die ze in zulke statements trekken heel erg irritant. Dus wij als moeders vs de kinderlozen.
Eens! We werken, gaan naar school, zijn in therapie… maar nee, voelt iedere dag als vakantie!
Ik zeg dit eigenlijk nooit, maar dít lijkt me nou nu echt jaloezie en misschien zelfs spijt
(En als dat zo is kun je daar ook over praten ipv lelijk te doen tegen mensen zonder kinderen)
Maar waarom voel je je aangesproken? Het gaat toch over een bepaald beeld wat zij van kindvrije vrouwen heeft, niet om werkelijke situaties. Situaties die zij zich niet kan voorstellen en zich niet over kan uitspreken omdat ze in haar eigen bubbel leeft. Die uitspraak gaat toch meer over dat zij nooit meer een vrij gevoel heeft met kinderen.
Nee, niet mee eens. Zeggen dat kindvrije mensen ‘elke dag vakantie’ hebben, verheft één levenskeuze en reduceert andere levenskeuzes tot iets vrijblijvends. Dat is een beperkte manier om naar volwassenheid, verantwoordelijkheid en zingeving te kijken. Het is ook een manier om het gezinsleven als (moreel) centrum neer te zetten, terwijl er talloze andere vormen van zorg, druk en betekenis bestaan
Yes, it’s that deep
Anders zeg je ‘Ik vind het leven met een kind zwaar/druk en het voelt alsof ik nooit meer vrije tijd heb.’