Jezus wat irritant. Wat mij opvalt is dat er een groep moeders is die het dus blijkbaar allemaal heel zwaar vinden aan de ene kant maar het ook zo verdedigen aan de andere kant. Want als je dan vraagt van, valt het tegen of heb je je erop verkeken dan wordt het met hand en tand verdedigd en is het het mooiste wat er is en ze genieten oh zo van het moederschap.
En beide kan natuurlijk ook wel waar zijn, maar ik vind denk ik die verdeling die ze in zulke statements trekken heel erg irritant. Dus wij als moeders vs de kinderlozen.
Eens! We werken, gaan naar school, zijn in therapie⊠maar nee, voelt iedere dag als vakantie!
Ik zeg dit eigenlijk nooit, maar dĂt lijkt me nou nu echt jaloezie en misschien zelfs spijt
(En als dat zo is kun je daar ook over praten ipv lelijk te doen tegen mensen zonder kinderen)
Maar waarom voel je je aangesproken? Het gaat toch over een bepaald beeld wat zij van kindvrije vrouwen heeft, niet om werkelijke situaties. Situaties die zij zich niet kan voorstellen en zich niet over kan uitspreken omdat ze in haar eigen bubbel leeft. Die uitspraak gaat toch meer over dat zij nooit meer een vrij gevoel heeft met kinderen.
Nee, niet mee eens. Zeggen dat kindvrije mensen âelke dag vakantieâ hebben, verheft één levenskeuze en reduceert andere levenskeuzes tot iets vrijblijvends. Dat is een beperkte manier om naar volwassenheid, verantwoordelijkheid en zingeving te kijken. Het is ook een manier om het gezinsleven als (moreel) centrum neer te zetten, terwijl er talloze andere vormen van zorg, druk en betekenis bestaan
Yes, itâs that deep
Anders zeg je âIk vind het leven met een kind zwaar/druk en het voelt alsof ik nooit meer vrije tijd heb.â
Omdat kindvrije mensen ook genoeg aan hun hoofd hebben??? Kijk waar we als maatschappij allemaal mee te maken hebben. Misschien is dit heel petty, maar ik wil haar bijna ontvolgen hierom.
Een vriendin van mij zei ook al: Interessante manier om te zeggen dat je het niet leuk vindt om kinderen te hebben
Amen!
Ja, ik vond het ook bijzonder om te lezen dat ze bang was dat haar chirurg dit misschien niet serieus zou nemen. Het ziet er best heftig uit (ik weet ook niet wat normaal is in dezen).
Stockholm syndrome
De laatste keer dat ik wat van haar voorbij zag komen hield ze een heel verhaal over dat haar kinderen niet bij andere mensen mogen spelen, want âje weet maar nooitâ.
Tja dan is het alternatief dus dat je 24/7 je kinderen om je heen hebt waarvoor je zelf hebt gekozen, succes ermee.
Ja ik kan het me voorstellen hoor! Maar bij Cynthia vind ik die voor fotoâs echt zoo miniem vel, maar dat is ook persoonlijk natuurlijk
Maar wel kinderen online zetten voor zoveel volgers.
Half influencend Nederland is vorige of deze week in het skigebied waar ik al van jongs af aan kom. Leuk om de content te zien hoor, maar zij zitten allemaal voor nop in het dikste hotel van het dorp, terwijl de prijzen voor een basic appartement voor ons als âplebsâ tegenwoordig al bijna niet meer te betalen zijn. En donât get me started over de de skipasprijzen. Al helemaal in de schoolvakanties, wij kunnen amper nog een betaalbaar appartementje kan vinden daar. Sorry voor deze rant maar kan echt zuur zijn van zoiets ![]()
Snap ik! Ik kom er zelf niet eens, maar vind die verblijven van influencers in die zieke hotels (met prachtige zwembaden, restaurants en kids clubs - sowieso alles kindvriendelijk) zoo frustrerend want het is duidelijk onbetaalbaar om daarheen te gaan maar het ziet er heerlijk uit.
Ik vraag me hierbij vaak af of dit nog wel zin heef voor bedrijven zelf. Wie influencen deze influencers? Normale mensen kunnen het niet betalen en het lijkt me sterk dat als je zelf genoeg te besteden hebt, je je laat beĂŻnvloeden door mensen als Monica Geuze.
Maar misschien onderschat ik wat voor doelgroep zij hebben
Ik denk wel dat micro-influencers en/of reclame voor betaalbare producten meer invloed hebben. Zoals toen alle mango knijpfruit op was omdat Veggielaine het gebruikte voor haar matcha (en dat was niet eens een campagne)
Denk dat je je wel vergist in hoeveel mensen in Nederland dat soort uitgaven kunnen doen en hoeveel invloed zichtbaarheid op social media van dat soort accomodaties heeft
Volgens mij is het in dit geval niet eens persé het hotel dat reclame maakt maar gaat het om de regio/het gebied. En het toeristen/marketing bureau zet ze dan in de mooiste hotels natuurlijk. In de zomer zetten ze ook veel influencers in.
Maargoed, daardoor zijn ook de gewone hotels en appartementen al bijna niet meer te betalen daar.
Ik merk inderdaad dat ik er zelf ook moe van wordt, al dat onbereikbare. Geef mij inderdaad maar leuke action tips en budget recepten.
Hangt echt van je bereik af, die mega dure hotels zijn voor mensen met meer dan genoeg bereik. Ik ga weleens op pad voor een website en dat zit je in een prima hotel, maar absoluut niet onbetaalbaar
Ik vind dit dus ook zo stom en knap daardoor echt af op bedrijven. Ook de Efteling die momenteel alle (micro)influencer uitnodigd voor een verblijf in het nieuwe Efteling hotel.
En de nieuwe Playhood die recent is geopend zit in een wijk waar veel armere gezinnen wonen die zoân uitje niet snel kunnen betalen, nodig die uit ipv al die stomme momfluencers.