Hoeeeeeee is Sanneke hier nou weer in terecht gekomen ![]()
Ik vind die profielfoto op insta van die kaashandel wel echt te schattig, zoān oma met dr kaasjes š„¹š„¹
Waar reageren veggilaine en Sanneke dan op?
(Dit moet in het impopulaire meningentopic maar ik vind Veggilaine echt tering irritant, ik heb geen specifieke reden)
Ze hadden kaasbitterballen gegeten die niet vega waren omdat er rundergelatine in zat. Op de TikTok van veggilaine staat een filmpje.
Hoe Sanne hier in terecht is gekomen weet ik niet overigens ![]()
Kaasboer vond dat Veggilaine niet moest zeuren om de vega bitterballen die niet 100% vega waren en dat ze zelf even de ingrediƫnten had moeten opzoeken.
Ik vond het vriiiiiij onprofessioneel van de kaasboer eigenlijk ![]()
Joeri is inmiddels ook vrij duidelijk op zoek naar klussen met spoed, dus misschien heb je binnenkort een nieuwe klant!. Ik denk dat het hem toch is tegengevallen hoe snel de influencer klussen binnen komen stromen met zijn galerijflat-aesthetics. Ook zo typisch duizend in een dozijn mannen die jarenlang doet alsof hij de gelukkigste gezinsman ooit is en dan patsboem scheiden en een jongere vriendin. Net als die engnek van Porterenee, is ook mn dagelijke kostje haat om die @blikjebeter instagram even te begluren.
Het is wel heel erg on brand voor hem in ieder geval
En een kaasboer die op een markt in zuid limburg staat verliest geen klanten als hij zegt dat veggi lane zeurt denk ik zo
Dan kan veggilaine eindelijks eens haar mond houden met: ik heb nog nooit vlees of dierlijk product gegeten !!!
Sorry vind haar echt helemaal niet meer leuk. Zie alleen maar die belerende irritante wijsvinger steeds in beeld.
ik vind ook eigenlijk dat vegetariers of vegans die nooit of al heel lang geen vlees eten geen tips of meningen mogen geven over vleesvervangers die als doel hebben vlees na te bootsen. hoe weet je nou of het een goede vervanger is!! je weet niet eens (meer) hoe vlees smaakt
(niet supergerelateerd aan vega bitterballen maar de ergernis zit me al langer dwars)
Ik wel; snackbordje
Plottwist; veggilaine is de user die
uitdeelt aan vleeseters
Maar volgens mij heeft zij zelf verzonnen dat die bitterballen vega zijn, dat staat toch helemaal niet op de verpakking?
hahahaha
ze had toch ook in londen een croque monsieur of iets anders met vlees erin besteld waarvan ze er gewoon was uitgegaan dat het vega was?
God ja dat was een croque monsieur croissant ofzo toch en toen was de wereld ook te klein want hallo hoezo zit daar opeens HAM in.
Prima dat je vega eet maar je kan niet aannemen dat dingen vega zijn en dan boos worden als niet alles waarvan jij denkt: zal wel vega zijn dat niet is. Zoals dus ook de kaasbitterballen.
ik heb het filmpje ff gezocht en ik vind het heel grappig dat ze zegt āik had het kunnen weten, het was zo lekkerā
ik weet niet of ze dat zo bij elkaar bedoelde of dat ze iets anders bedoelde met āik had het kunnen wetenā maar ik vind het zo achter elkaar wel grappig omdat (life)long vegetariĆ«rs vaak doen alsof vlees goor is en vervangers gewoon echt niet onderdoen en smaak geen reden is om nog vlees te eten!
(disclaimer ik eet grotendeels en ben voor vega(n) eten maar vlees is nu eenmaal gewoon niet goed vervangbaar en wel heel lekker)
Naja opzich zou ik van een kaasbitterbal ook wel verwachten dat het vega is. Het is ook een vleesloze bitterbal (maar met gelatine dus). Dus waarom zouden ze het anders maken
Ik zag toevallig haar tiktok vanochtend en het ging erover dat die bitterballen werden uitgedeeld op een event en dat er werd gezegd dat ze vega waren. Alleen werden ze niet uitgedeeld aan vegalaine omdat zij al eerder hun had āgeoutā dat de ballen niet vega waren (dit stukje snapte ik ook niet helemaal, maar zal wel met die andere video te maken hebben die iemand net noemde). Nu blijken ze niet vega te zijn want er zit rundergelatine in.
Ik dacht zelf trouwens ook dat die ballen vega waren, eet ze heel vaak en nooit op de ingrediĆ«ntenlijst gekekenš dacht gewoon kaas=vega
De meeste kaas is niet vegetarisch dus ik zou juist verwachten dat als je vega eet je dan ff checkt. Wel je eigen verantwoordelijkheid vind ik.
Het probleem is niet de kaas maar er zit rundergelatine in (ben het ermee eens dat je het moet checken hoor plus ze vermelden nergens vega maar ff voor de duidelijkheid)
Gek genoeg is Old Amsterdam dus wel vegetarisch. Ik dacht alleen wel dat het algemeen bekend was dat die bitterballen dat niet waren.
2 jaar geleden was dat volgens mij ook al best uitgebreid aan bod gekomen (Hindoestaanse vrienden waren shocked nl haha).