Het influencertopic #25

ik vind ook eigenlijk dat vegetariers of vegans die nooit of al heel lang geen vlees eten geen tips of meningen mogen geven over vleesvervangers die als doel hebben vlees na te bootsen. hoe weet je nou of het een goede vervanger is!! je weet niet eens (meer) hoe vlees smaakt

(niet supergerelateerd aan vega bitterballen maar de ergernis zit me al langer dwars)

11 likes

Ik wel; snackbordje

7 likes

Plottwist; veggilaine is de user die :angry: uitdeelt aan vleeseters

23 likes

Maar volgens mij heeft zij zelf verzonnen dat die bitterballen vega zijn, dat staat toch helemaal niet op de verpakking?

10 likes

hahahaha

ze had toch ook in londen een croque monsieur of iets anders met vlees erin besteld waarvan ze er gewoon was uitgegaan dat het vega was?

13 likes

God ja dat was een croque monsieur croissant ofzo toch en toen was de wereld ook te klein want hallo hoezo zit daar opeens HAM in.

Prima dat je vega eet maar je kan niet aannemen dat dingen vega zijn en dan boos worden als niet alles waarvan jij denkt: zal wel vega zijn dat niet is. Zoals dus ook de kaasbitterballen.

10 likes

ik heb het filmpje ff gezocht en ik vind het heel grappig dat ze zegt ā€˜ik had het kunnen weten, het was zo lekker’

ik weet niet of ze dat zo bij elkaar bedoelde of dat ze iets anders bedoelde met ā€˜ik had het kunnen weten’ maar ik vind het zo achter elkaar wel grappig omdat (life)long vegetariĆ«rs vaak doen alsof vlees goor is en vervangers gewoon echt niet onderdoen en smaak geen reden is om nog vlees te eten!

(disclaimer ik eet grotendeels en ben voor vega(n) eten maar vlees is nu eenmaal gewoon niet goed vervangbaar en wel heel lekker)

6 likes

Naja opzich zou ik van een kaasbitterbal ook wel verwachten dat het vega is. Het is ook een vleesloze bitterbal (maar met gelatine dus). Dus waarom zouden ze het anders maken

23 likes

Ik zag toevallig haar tiktok vanochtend en het ging erover dat die bitterballen werden uitgedeeld op een event en dat er werd gezegd dat ze vega waren. Alleen werden ze niet uitgedeeld aan vegalaine omdat zij al eerder hun had ā€œgeoutā€ dat de ballen niet vega waren (dit stukje snapte ik ook niet helemaal, maar zal wel met die andere video te maken hebben die iemand net noemde). Nu blijken ze niet vega te zijn want er zit rundergelatine in.

Ik dacht zelf trouwens ook dat die ballen vega waren, eet ze heel vaak en nooit op de ingrediëntenlijst gekeken😭 dacht gewoon kaas=vega

4 likes

De meeste kaas is niet vegetarisch dus ik zou juist verwachten dat als je vega eet je dan ff checkt. Wel je eigen verantwoordelijkheid vind ik.

21 likes

Het probleem is niet de kaas maar er zit rundergelatine in (ben het ermee eens dat je het moet checken hoor plus ze vermelden nergens vega maar ff voor de duidelijkheid)

9 likes

Gek genoeg is Old Amsterdam dus wel vegetarisch. Ik dacht alleen wel dat het algemeen bekend was dat die bitterballen dat niet waren.

2 jaar geleden was dat volgens mij ook al best uitgebreid aan bod gekomen (Hindoestaanse vrienden waren shocked nl haha).

1 like

Ja maar kaas is 9 van de 10 keer al niet vega dus je moet sowieso checken

10 likes

Ja prima dat je die aanname doet alleen moet je dan niet doen alsof je ernstig misleid bent door old amsterdam incl door mij heeft de keuringsdienst van waarde ze gebeld omdat ik ze heb ontmaskerd. Zeg dan goh dom dat ik dat gewoon heb aangenomen, terwijl het niet op de verpakking staat dus misschien had ik even naar de ingrediƫnten moeten kijken.

@Sensatie nee ze vraagt in die video of tegen mensen is gezegd dat ze vega zijn, dat weet ze dus niet maar ook dat neemt ze aan dat anderen dus dat antwoord hebben gekregen.

5 likes

The point van het filmpje is dat de ballen uitgedeeld werden op een event en de uitdelers zeiden het is vega tegen de meeste mensen behalve veggilaind. Op een event kun je helemaal niet de verpakking lezen dus dit is weer een non discussie

14 likes

Maar dit weet ze toch niet? Dit is toch juist wat ze vraagt.

3 likes

Ja maar dit heeft ze bevestigd gekregen toch in de tientallen comments en dat het ook niet halal is. Ik snap niet dat hier een discussie gaande is over verpakkingen lezen op events??

8 likes

Veggilaine pleurt heel vaak kaas door haar recepten en ze krijgt hier ook weleens commentaar op heb ik gezien. Volgens mij maakt ze zich niet super druk om stremsel in kaas.

6 likes

Maar vinden jullie de reactie van een bedrijf dan wel okƩ? Los van of je haar wel of niet leuk vind, dat heeft er niks mee te maken.

1 like

Wat bedoel je met de reactie? Die hostessen op zo’n event moeten weten of iets wel of niet geschikt is voor mensen met allergieĆ«n of dieetwensen.
Overigens meerdere mensen in de comments die zeggen dat er tegen hen gewoon is gezegd: nee niet vega en/of er zit gelatine in.

Maar een bedrijf hoeft toch niet van de daken te schreeuwen dat kaasbitterballen niet vega zijn als ze nérgens op de verpakking impliceren dat dat wel zo is. Zij zegt in de comments nog ja ze moeten er een sticker op doen met ongeschikt voor vegetariërs. Ja sorry maar volgens mij doen we het precies andersom, namelijk een logo als iets wél vega is en t goede nieuws is dat je altijd een ingrediëntendeclaratie hebt. Ik snap gewoon niet dat je iets eet wat niet als vega wordt geadverteerd en dan zegt misleiding en daarom heb ik jaren terug al de keuringsdienst van waarde geïnformeerd terwijl je zelf ooit verzonnen hebt dat het wel vega zou zijn.

7 likes