Het influencertopic #25

Ja maar kaas is 9 van de 10 keer al niet vega dus je moet sowieso checken

13 likes

Ja prima dat je die aanname doet alleen moet je dan niet doen alsof je ernstig misleid bent door old amsterdam incl door mij heeft de keuringsdienst van waarde ze gebeld omdat ik ze heb ontmaskerd. Zeg dan goh dom dat ik dat gewoon heb aangenomen, terwijl het niet op de verpakking staat dus misschien had ik even naar de ingrediënten moeten kijken.

@Sensatie nee ze vraagt in die video of tegen mensen is gezegd dat ze vega zijn, dat weet ze dus niet maar ook dat neemt ze aan dat anderen dus dat antwoord hebben gekregen.

6 likes

The point van het filmpje is dat de ballen uitgedeeld werden op een event en de uitdelers zeiden het is vega tegen de meeste mensen behalve veggilaind. Op een event kun je helemaal niet de verpakking lezen dus dit is weer een non discussie

15 likes

Maar dit weet ze toch niet? Dit is toch juist wat ze vraagt.

3 likes

Ja maar dit heeft ze bevestigd gekregen toch in de tientallen comments en dat het ook niet halal is. Ik snap niet dat hier een discussie gaande is over verpakkingen lezen op events??

8 likes

Veggilaine pleurt heel vaak kaas door haar recepten en ze krijgt hier ook weleens commentaar op heb ik gezien. Volgens mij maakt ze zich niet super druk om stremsel in kaas.

7 likes

Maar vinden jullie de reactie van een bedrijf dan wel oké? Los van of je haar wel of niet leuk vind, dat heeft er niks mee te maken.

2 likes

Wat bedoel je met de reactie? Die hostessen op zo’n event moeten weten of iets wel of niet geschikt is voor mensen met allergieën of dieetwensen.
Overigens meerdere mensen in de comments die zeggen dat er tegen hen gewoon is gezegd: nee niet vega en/of er zit gelatine in.

Maar een bedrijf hoeft toch niet van de daken te schreeuwen dat kaasbitterballen niet vega zijn als ze nérgens op de verpakking impliceren dat dat wel zo is. Zij zegt in de comments nog ja ze moeten er een sticker op doen met ongeschikt voor vegetariërs. Ja sorry maar volgens mij doen we het precies andersom, namelijk een logo als iets wél vega is en t goede nieuws is dat je altijd een ingrediëntendeclaratie hebt. Ik snap gewoon niet dat je iets eet wat niet als vega wordt geadverteerd en dan zegt misleiding en daarom heb ik jaren terug al de keuringsdienst van waarde geïnformeerd terwijl je zelf ooit verzonnen hebt dat het wel vega zou zijn.

7 likes

Nee ik bedoel de kaasboer, die openbaar reageert.

2 likes

Die man heeft er niks mee te maken dus snap sowieso niet waarom hij zich hier in mengt met zn bedrijfsaccount

16 likes

Ik vind het dom om dat met je bedrijfsaccount te doen, maar zo’n schandalige opmerking was het nou ook weer niet. Gewoon onnodig.

5 likes

Nee van een groot bedrijf zou ik het ook raar vinden, maar ik moet stiekem wel een beetje lachen. Dat ene bericht waarin hij aan het eind ook nog even z’n eigen waar aanprijst is 10/10.

29 likes

Tbh ik zou als lokale winkel ook een beetje leip worden als zo’n influencer lekker dit soort gezeik online knalt omdat er iets totaal onbenulligs niet goed is gegaan. Dat is toch niet in verhouding. Ik vind dat echt verwend gedrag zonder oog voor de machtsverhouding met je platform. Stuur zo’n winkel zelf ff een berichtje als het je hoog zit. Zo’n influencer post ook vanaf haar bedrijfsaccount hè.

17 likes

Maar het gaat niet over zijn winkel! Hij had gewoon zin om zich ermee te bemoeien!

12 likes

Haha deze discussie gaat echt helemaal nergens over hier, de helft snapt volgens mij de context niet.

Als ik t goed begrijp: Veggilaine was op een prijsuitreiking waar Kwekkeboom ism Old Amsterdam bitterballen aanbood, die zij tegen de meeste gasten vegetarisch noemden, maar bewust niet tegen Veggilaine. Zij maakte hierover een tiktok om bevestiging te vragen, die ze ook kreeg. Wanttttt: Veggi heeft namelijk een jaar geleden al een soort klacht (? oid) hierover ingediend bij keuringsdienst van waarde, over de ‘misleidende’ verpakking in dit geval (indd beetje overdreven maar ok), omdat deze bitterballen rundergelatine bevatten, het gaat dus niet over stremsel.

Schijnbaar heeft de persoon, die destijds keuringsdienst van waarde hierover te woord heeft gestaan, op dit event aan gasten verteld dat deze ballen vega zouden zijn, dus geen random hostess. Dan is het natuurlijk wel gewoon fout om tegen alle gasten behalve veggi (die ze dus herkende van een jaar terug) hierover te liegen.

Deze kaaswinkel man mengde zich gewoon in deze discussie en snapt niet eens dat het om een evenement gaat waar je dus niet op een verpakking kan lezen wat er wel/niet in zit.

Edit: verdomme wat een lang verhaal maar ik krijg echt error van de discussie hierboven haha

50 likes

dank voor deze samenvatting

8 likes

Nog steeds team rellende kaaslimbo tbh

29 likes

Yooo wtf jongens. King Alert is terug.

6 likes

Wow memory unlocked

8 likes

Ik vind hem doodeng. Hij komt echt uit de hel neergedaald weer.

9 likes