Ik vind het voornamelijk irritant dat Romy het laat overkomen alsof het iets is wat haar aangedaan wordt, in plaats van dat het haar eigen keuze is. Zij heeft zelf gekozen voor kinderen, en die keuze gaat nou eenmaal vaak gepaard met slechtere slaap. Zeker 2 kinderen zo dicht op elkaar. En nee, dat betekent niet dat je nooit mag klagen, en ja, slecht slapen is zwaar en een belasting voor je (mentale) staat (zeker zo’n lange periode). Ik mis alleen een beetje zelfinzicht bij haar hierover.
Nou nou , daar ben ik het ook niet mee eens hoor.
Je hebt babys die je zo in bed kan gooien en je hebt andere babys waar je de hele nacht mee in de weer bent, als je pech hebt niet maanden maar jaren lang.
Dus ja dat weet je niet van tevoren als je “zelf kiest” voor kinderen.
Maar soms maak je een keuze waarbij je de uitkomst hebt onderschat. Of soms loopt het leven anders dan je hebt gepland.
En die keuze voor kinderen heeft ze niet alleen gemaakt, maar samen met jawel haar man!
Je hoeft dr niet te volgen hè. En stop plse met moeders bekritiseren. Als zij het als zwaar ervaart, dan is dat haar ervaring. Als jij dr stom vind, dan kijk je lekker naar Kalvijn ofzo.
Maar weten dat iets zwaar kán zijn en daadwerkelijk voelen hoe zwaar het is zijn 2 totaal verschillende dingen.
Opzich vond ze 1 al kut en ja dan die 2e er zo snel achteraan. Nmsvpe.
Ik zeg toch ook nergens dat ze die keuze alleen heeft gemaakt?
Ze houdt zelf haar man zoveel mogelijk buiten haar instagram en zegt dat ze niet voor hem wil spreken.
Ik ben het wel met jullie eens hoor, zo slecht slapen voor jarenlang anticipeer je niet op als je een gezin wilt starten. Dat is heel zwaar. En ja, ik volg inderdaad Romy zelf niet (kijk af en toe een story, vind d’r interieurstijl leuk) want ik volg liever positievere (mommy)accounts.
Ohhh de onzin die influencers uitkramen…
Dee: ‘De fashionwereld word steeds duurzamer en daar doe ik graag aan mee’
Ook Dee: Heeft een kledinglijn die alles behalve duurzaam is en minstens 2 collecties per seizoen dropt
Je kunt uit zooooveel fashion influencers kiezen voor CFW en dan kiezen ze haar? I don’t get it.
Ik snap dit ook echt niet, die meid heeft echt niks te maken met mode.
Huh, dat is toch juist een van de dingen waarop je wel anticipeert lijkt me? Volgens mij weet iedereen toch wel dat de kans groot is dat je slaappatroon naar de tering gaat als je kinderen krijgt.
Nee, maar je weet toch dat de kans bestaat, dus kun je erop anticiperen? Het overgrote deel van de ouders in mijn omgeving was niet zo gelukkig iig, en wat je online allemaal leest is ook nooit zo rooskleurig. Dus lijkt me logischer om daarop te anticiperen dan op dat je baby na een paar maanden doorslaapt… Dan kan het alleen maar meevallen ![]()
En mijn reactie was niet op Romy, maar puur op die uitspraak van Kleurpotlood.
Dan nog heb je geen idee wat het met je gemoedstoestand en leven in het algemeen doet tot je er middenin zit.
Ja je weet dat je misschien slecht gaat slapen maar het is niet alsof je alvast van tevoren kan gaan voorslapen en ook al had je het verwacht dan nog is het fysiek en mentaal echt slopend en kan je er vaak niks aan veranderen. Dus ja anticiperen of niet het levert je geen fuck op op dat moment.
Nee maar je voelt wel de noodzaak om over haar te komen posten op een online forum, met oud nieuws trouwens.
Prima verder, maakt mij niet uit.
Ja jongens, ik snap ook wel dat je niet op alles kunt anticiperen, maar zoals ik zei ging het mij om die ene uitspraak van Kleurpotlood, dat je (en ik parafraseer) “niet op jaren slecht slapen antcipeert als je een gezin sticht”, terwijl mij dat juist een van de dingen lijkt waarop je wél kunt anticiperen als je kinderen wilt/kijgt, omdat iedereen en zijn moeder toch weet dat de kans heel groot is dat je met kinderen slechter en minder slaapt. Dat was het enige punt dat ik wilde maken.
Maar HOE doe je dat dannn
Ben het niet met je eens. Het ene kind is het andere niet en je weet ook niet hoe je er zelf fysiek en mentaal op reageert tot het echt gebeurt. Je kunt anticiperen wat je wil, maar tot het zo ver is weet je lang niet alles.
Misschien kan je in de 5 jaar voordat je aan kinderen begint alvast elke nacht je wekker om de 3 uur zetten en in de logeerkamer een 5-kilopak rijst heen en weer wiegen om je lichaam en geest voor te bereiden.
/s
Dat is hetzelfde als tegen iemand wiens familielid is overleden zeggen dat diegene niet zo moet huilen/rouwen, want “iedereen gaat dood, dat weet je toch”.
Anticiperen betekent niet erop trainen? Maar goed, ik had dit blijkbaar in het impopulaire meningen topic moeten posten ipv hier ![]()