Het influencertopic #25

Huh, dat is toch juist een van de dingen waarop je wel anticipeert lijkt me? Volgens mij weet iedereen toch wel dat de kans groot is dat je slaappatroon naar de tering gaat als je kinderen krijgt.

16 likes

Nee, maar je weet toch dat de kans bestaat, dus kun je erop anticiperen? Het overgrote deel van de ouders in mijn omgeving was niet zo gelukkig iig, en wat je online allemaal leest is ook nooit zo rooskleurig. Dus lijkt me logischer om daarop te anticiperen dan op dat je baby na een paar maanden doorslaapt
 Dan kan het alleen maar meevallen :smile:
En mijn reactie was niet op Romy, maar puur op die uitspraak van Kleurpotlood.

6 likes

Dan nog heb je geen idee wat het met je gemoedstoestand en leven in het algemeen doet tot je er middenin zit.

42 likes

Ja je weet dat je misschien slecht gaat slapen maar het is niet alsof je alvast van tevoren kan gaan voorslapen en ook al had je het verwacht dan nog is het fysiek en mentaal echt slopend en kan je er vaak niks aan veranderen. Dus ja anticiperen of niet het levert je geen fuck op op dat moment.

15 likes

Nee maar je voelt wel de noodzaak om over haar te komen posten op een online forum, met oud nieuws trouwens.

Prima verder, maakt mij niet uit.

1 like

Ja jongens, ik snap ook wel dat je niet op alles kunt anticiperen, maar zoals ik zei ging het mij om die ene uitspraak van Kleurpotlood, dat je (en ik parafraseer) “niet op jaren slecht slapen antcipeert als je een gezin sticht”, terwijl mij dat juist een van de dingen lijkt waarop je wĂ©l kunt anticiperen als je kinderen wilt/kijgt, omdat iedereen en zijn moeder toch weet dat de kans heel groot is dat je met kinderen slechter en minder slaapt. Dat was het enige punt dat ik wilde maken.

7 likes

Maar HOE doe je dat dannn

30 likes

Ben het niet met je eens. Het ene kind is het andere niet en je weet ook niet hoe je er zelf fysiek en mentaal op reageert tot het echt gebeurt. Je kunt anticiperen wat je wil, maar tot het zo ver is weet je lang niet alles.

6 likes

Misschien kan je in de 5 jaar voordat je aan kinderen begint alvast elke nacht je wekker om de 3 uur zetten en in de logeerkamer een 5-kilopak rijst heen en weer wiegen om je lichaam en geest voor te bereiden.

/s

107 likes

Dat is hetzelfde als tegen iemand wiens familielid is overleden zeggen dat diegene niet zo moet huilen/rouwen, want “iedereen gaat dood, dat weet je toch”.

55 likes

Anticiperen betekent niet erop trainen? Maar goed, ik had dit blijkbaar in het impopulaire meningen topic moeten posten ipv hier :sweat_smile:

6 likes

Nee okee maar wat betekent het dan wel? Dat je nooit mag zeggen “ik ben moe” omdat je erop GeAntiCiPeeRd hebt?

15 likes

Maar als ik vraag hoe dan waarom geef je dan niet gewoon antwoord op de vraag?

7 likes

Dat nieuwe huis van Willemijn
 nmsvpe

8 likes

Ja dit inderdaad + als je erop hebt geanticipeerd, betekent het niet dat het minder erg is als het zover is.

8 likes

Dat zeg ik ook niet? Ik zeg alleen dat slechter/minder slapen bij uitstek iets is waar je wel op kunt anticiperen (oftewel je erop instellen dat het zal gebeuren @ZusjevanJoost ) als je een kind krijgt, aangezien dat iets is wat bijna zeker zal gaan gebeuren. Natuurlijk weet je niet in welke mate, en kun je ook niet 100% zeggen hoe het je zal beĂŻnvloeden, maar er compleet door verrast zijn als het kind er is lijkt me vrij bizar (en onnozel).

5 likes

đŸ« 

10 likes

Zelfs als je weet dat je minder gaat slapen, kan de werkelijkheid toch alsnog heftiger voelen. Het verschil tussen iets rationeel weten en het daadwerkelijk meemaken is toch altijd anders. Door te zeggen dat je erop had moeten anticiperen, lijkt het alsof dat verschil er niet toe doet.

6 likes

omggggg ik mis lula nu om deze saaie discussie te stoppen

72 likes

Echt net het crematorium waar Guus Meeuwis in woont.

9 likes