Waar zijn de kleuren?
Het ging laatst over Yara Mairin en de e-bike spon die werd gekoppeld aan hun fertiliteitstraject, nu zie ik deel 2 na haar operatie ![]()
Ik vind mensen die hun fertiliteitsdingen gebruiken voor ads echt vreselijk.
Ik zat hier ff over na te denken. Maar waarom zou het eigenlijk verderfelijker zijn om er een ad van te maken dat je naar het ziekenhuis fietst voor je fertiliteitsbehandeling, dan dat je filmt dat je naar de supermarkt fietst oid? Even de stijl van de video en ĂŒberhaupt spon-content daar gelaten. Ik kan het niet helemaal onder woorden brengen merk ik, maar wat is daar eigenlijk âergerâ aan? Het brengt geen kids oid in beeld, het is ook onderdeel van het (hun) leven. Of mis ik nu iets?
Dat je over zoân gevoelig onderwerp geld gaat verdienen. Het is niet iets luchtigs. Ik vind niet dat je een miskraam of fertiliteitstraject i. Moet zetten voor financieel gewin. Ditzelfde vond ik met Vera die haar miskraam in ging zetten voor een scheermesjes ad??
Sommige dingen zijn gewoon smakeloos. Je gebruikt een overlijden o.i.d. toch ook niet om een ad te maken.
Zou me niks verbazen als bepaalde influencers dat gebruiken voor een d.ela of mo.nuta ad
âWe gaan vandaag mijn oma begraven. Gelukkig had ze haar uitvaartverzekering goed geregeld bij De.la!â
Familie Bellinga vlogde toch op een uitvaart van een grootouderđ„Č
Maar waarom zou je eigenlijk niet aan je eigen gevoelige onderwerp geld mogen verdienen. Vind ik wel echt iets anders dan geld verdienen aan dat van iemand anders.
Nou ja bij een ad over andermans overlijden gebruik je het âleedâ van een ander om daar geld overheen te verdienen. In dit geval is dit hĂĄĂĄr fertiliteit, hĂĄĂĄr proces, daar mag ze natuurlijk mee doen wat ze wil. Dat dat dan smakelozer is dan een ad over bijv met je kinderen in de elektrische bakfiets naar school, schuurt voor mij toch een beetje tegen taboe/schaamte aan, als in âdat soort dingen hoor je privĂ© te houdenâ. Nogmaals, het is ook niet mijn smaak en zou het zelf ook nooit zo aanpakken, omdat ik niet de behoefte voel om dingen aan de grote klok te hangen. Maar als zij dat wel wil, en dan soms van haar eigen (!) ellende een graantje meepikt, wat maakt dat dan nou uit? Daarnaast lijken in de reacties veel vrouwen zich toch ook wel te herkennen in haar.
Kijk, als iemand nou zijn of haar platform gebruikt om wanhopige vrouwen producten aan te smeren die fertiliteitsbevorderend zouden moeten werken, dan is het natuurlijk een ander verhaal. Maar zij claimt nergens dat ze van die fiets zwanger wordt, alleen dat ze er mee naar het ziekenhuis fietst en een kop koffie haalt. Ik vind dat eigenlijk eerder normaliserend werken, smakeloos of niet.
Maar gelukkig hadden zij die dag wel - insert aantal volgers - behaald, ligt toch dicht bij elkaar vreugde en verdriet ![]()
Maar het is niet alleen maar haar leed: het is bijvoorbeeld ook mijn leed, en met mij nog veel anderen. Dat maakt het zo smakeloos voor mij.
Erover praten zou voor mij taboedoorbrekend zijn, erover praten omdat je er geld mee verdient niet.
Ik heb claire eindelijk ontvolgt. Die onwijs domme stem die ze steeds opzet kan ik niet meer aan.
Maar het is gewoon niet bij iedereen een gevoelig onderwerp. Het ging hier laatst ook over leed vergelijken mbt kinderwens en daarin kwam het op me over alsof een traject automatisch als heel erg wordt ervaren. Ik vond mijn ICSI echt prima en chill, geen last, weinig mentaal gedoe. Ook omdat k ik wist vantevoren dat we dit pad in moesten slaan dus niet jaren proberen en twijfels en wachten, dat lijkt me veel kutter. Ik ben sowieso niet van jezelf verkopen voor reclame, maar zie er weinig problemen in als zij er zelf voor kiest dit te koppelen aan haar fertiliteitstraject.
ja, dat heb ik een jaar geleden al gedaan. die domme stem is zo vervelend. waarom doet ze dat?
Alsof ze 24/7 een comedy show opvoert bedoel je?
âook tevensâ jezus