Het influencertopic #25

Hahaha true heads know, de rest is met te saaie influencers bezig!!

Helaas zijn C&B ook best wel saai geworden, Brittany is de hele dag alleen maar aan het gymmen en Conor post vooral over zijn coaching bedrijf. De tijden van poly drama en ‘how to finger pussy’ videos zijn voorbij :broken_heart:

3 likes

Ik had met wat tegenzin Yvonne weer gevolgd maar opzich heeft het wel weer de oude vibess, wie weet kan ze weer enigzins terug naar hoe ze was qua juice. Sowieso kon ik de call-out over QueenofRedFlags wel waarderen waarbij ze haar erop aansprak nog steeds met die pedo te daten. En nu dropt ze net dat Jake het uit had gemaakt met Jutta, maar na “een goed gesprek met zijn moeder” haar nu toch weer terugneemt? Sowieso vrij bizar dat die Jutta doet alsof het een grote fairy tale is om met die trump-loving idioot te zijn puur omdat hij veel geld heeft. Zou me niet verbazen als dat veel minder idyllisch is dan dat ze het doet lijken.

15 likes

In haar ene story deelt ze ‘een scoop’ want Jake heeft Jutta gedumpt blablabla. Nog geen 7 minuten een nieuwe story met ‘precies wat ik al dacht’ dat Jake na een gesprek met zijn moeder toch heeft besloten om Jutta weer terug te nemen.

Dat dacht ze helemaal niet anders had ze die scoop niet zo gepost.

12 likes

Ging dat niet over waar ze haar 1e bericht mee af sloot?
Dat ze vermoedde dat Jutta onderweg was naar hem om de relatie te lijmen. En inmiddels was bevestigd

3 likes

Ze zegt in die eerste story dat ze geen idee heeft waar Jutta naartoe gaat maar als ze onderweg is naar Jake dan is dat vast om hem te smeken haar terug te nemen.

4 likes

Ja, dus daar sloeg dan haar “idd precies wat ik al dacht” op in het vlg bericht.
Zo lees ik het maar wie weet

4 likes

Ah ik snap je. Ik lees het als: even recht lullen wat ik net heb gepost

3 likes

Dat is volgens mij gestaged. Er was laatst ook een stukje waarin ze zei “laten we al onze financiële gegevens in chatGPT gooien en er een jaaroverzicht van maken” en toen zei Kalvijn dat dat dom is (want geef chat lekker al je data) en dat kwam van beide zo geacteerd en nep over. Die weten gewoon dat mensen dat dom gaan vinden maar dan wel kijken.

2 likes

Dat is inderdaad wat ik zag en waardoor ik haar niet zo snugger vond. Hoop maar dat het nep is en ze dit niet echt doet.

6 likes

Nou in die vrouwmibo podcast kan ze soms ook dingen zeggen dat je je af gaat vragen uit welk ei ze komt hoor.

9 likes

Oh ik heb dit heel erg met die podcast van die oud hockeysters Ellen en Naomi, ik zie die snippets veel voorbij komen en elke keer verbaast het me weer hoe suf en inhoudsloos die gesprekken zijn. Wie luistert daarnaar?!

5 likes

Ik heb moeite met de meeste influencers/bekende mensen klets-podcasts eigenlijk, vaak zoveel onsamenhangend gelul over persoonlijke dingen waar om ik alleen maar kan cringen als ik het soms toch probeer een kans te geven omdat het opzich geen oninteressante mensen zijn.

14 likes

Ik ben ergens wel verbaasd dat ze dat “MeidInTheCity” marktkledingmerk nog steeds heeft. Echt goedkoop ogende producten allemaal. En dan ook nog eens met belachelijke voorwaarden zoals niet kunnen ruilen voor andere maten en dan ook:

Omdat we zo snel van assortiment wisselen, hebben we besloten geen exacte afmetingen/gebruikte materialen te benoemen. We hebben er helaas de tijd niet voor

Sorry maar welke vrouwen trappen hier nog in en accepteren dit soort bullshit van merken die je troep verkopen tegen 3/4 keer de inkoopprijs?

12 likes

Ben er even ingedoken want ik wordt ook op TikTok doodgegooid met vrouwen die een kledingwinkel beginnen vanaf hun zolderkamer. Allemaal dezelfde white label martkkleding troep ingekocht bij World Of Fashion of iets dergelijks. Het KVK meld:

• 2019: ~10.680 online kledingwinkels
  • 2024: ~21.600 online kledingwinkels
    Dat is gewoon een verdubbeling in vijf jaar. Hoe kan je nou nog denken; Ja ik begin een online kledingwinkel daar is echt behoefte aan! Misschien dat veel mensen die influencers ermee zien wegkomen (niet alleen MeidInTheCity maar ook DaniTheLabel, 365 ByWendy, ClosetvanVal etc.).

Gelukkig stoppen jaarlijks ook weer ± 3.000–5.000 van die webshops. Hopelijk gaan al die mensen weer iets nuttigs doen met hun leven.

22 likes

Ik heb sinds vorige week TikTok (jaja iets met een steen) en ik verbaas mij echt over het aantal kleding en sieraden shops met eigenlijk vrijwel hetzelfde aanbod. En dan vooral ook de hoeveelheid (voornamelijk) vrouwen die dat vervolgens massaal afnemen tijdens die lives. Volgens mij ook een stukje parasociale relatie hoor.

4 likes

Of een stukje gok/shop verslaving. Zo’n live speelt mega in op mensen hun gevoel van “ik moet nu kopen anders is het weg!” of “Dit is echt een koopje!”. Vooral tijdens die live’s waar 1 persoon 6 tassen tegelijk koopt? Of van die mystery bags? Zo raar wie heeft dat nou nodig zoveel troep?
Maar ik verbaas me regelmatig over al die video’s, vooral ook die hele enthousiaste eerste filmpjes, allemaal dezelfde shopify websites met dezelfde teksten. En dat dan langzaamaan de video’s minder worden, soms nog met wat gefrustreerde/ desperate video’s waarin ze smeken om bestellingen of toch toegeven dat het allemaal niet zo succesvol is als verwacht. Of als ze dan onder video’s van wel succesvolle merken gaan reageren met “Wauw wat leuk! Wil je ook een kijkje nemen op mijn webshop please?”. Fascinerend.

3 likes

Veel van die kleding is ook afschuwelijk lelijk bijv Val, leuke vrouw om te zien af en toe op TikTok met haar gezin enz maar die kleding

4 likes

Ja ClosetVanVal is echt een pro in het uitmelken van sympathie omdat zij het altijd 100 keer zo zwaar heeft als ieder ander natuurlijk. Maar zelfs daar zag ik dat de zaken minder goed gaan en ze nu zelf weer bestellingen inpakken omdat het fulfillmentcenter te duur werd. Vreselijkste voorbeeld vind ik die eeuwige blazers met de meest vreemde mouwen eraan (echt elke kleur, print en textuur variatie komt voorbij), wie draagt dit :sob:

9 likes

Ja dat zeker. Maar ik zou dat stukje sociaal contact niet onderschatten. De verkopers spelen daar ook erg goed op in met koosnaampjes, vaste klanten benoemen (‘ik weet zeker dat jij dit helemaal geweldig gaat vinden Thea, past ook met jouw maatje 44’). Vrouwen benoemen tot moderator die dan gratis en voor niets gewoon eigenlijk een medewerker van het bedrijf worden en uren achter elkaar reacties vastpinnen… Het is ook echt tijdsverdrijf om die lives te kijken, dezelfde vrouwen zie je ook iedere live terugkomen en de sfeer is erg gezellig. Het is een beetje en en denk ik.

Maar wat betreft het verslaving- en gok aspect heb je helemaal gelijk. Hetzelfde geldt voor die bomb fizz party, ken je dat? Surprise sieraden ‘revealen’ (voor wie niet weet wat het is: je betaald x bedrag voor een ring in een bruisbal die zij dan live voor jou in het water gooien of andere sieraden waarvan je van tevoren dus niet weet wat je krijgt en 1 op de zoveel is een ‘echte diamant’ en de waarde ligt zogenaamd veel hoger dan je aankoopprijs. Kwaliteit is uiteraard super shitty). Dit is dan alleen in Amerika een ding en een piramide scheme, maar je wordt er mee doodgegooid op TikTok en het is erg populair. Voorheen hadden wij hier ook die parel reveals etc. Dat soort lives werken echt heel verslavend en nou weet ik dat we het over Amerikanen hebben, maar er zijn mensen die duizenden dollars per maand hieraan besteden. Cray cray

11 likes

Als Val te dicht bij een kaars gaat zitten smelt ze met al die plastic kleding

9 likes