Ja dat zeker. Maar ik zou dat stukje sociaal contact niet onderschatten. De verkopers spelen daar ook erg goed op in met koosnaampjes, vaste klanten benoemen (‘ik weet zeker dat jij dit helemaal geweldig gaat vinden Thea, past ook met jouw maatje 44’). Vrouwen benoemen tot moderator die dan gratis en voor niets gewoon eigenlijk een medewerker van het bedrijf worden en uren achter elkaar reacties vastpinnen… Het is ook echt tijdsverdrijf om die lives te kijken, dezelfde vrouwen zie je ook iedere live terugkomen en de sfeer is erg gezellig. Het is een beetje en en denk ik.
Maar wat betreft het verslaving- en gok aspect heb je helemaal gelijk. Hetzelfde geldt voor die bomb fizz party, ken je dat? Surprise sieraden ‘revealen’ (voor wie niet weet wat het is: je betaald x bedrag voor een ring in een bruisbal die zij dan live voor jou in het water gooien of andere sieraden waarvan je van tevoren dus niet weet wat je krijgt en 1 op de zoveel is een ‘echte diamant’ en de waarde ligt zogenaamd veel hoger dan je aankoopprijs. Kwaliteit is uiteraard super shitty). Dit is dan alleen in Amerika een ding en een piramide scheme, maar je wordt er mee doodgegooid op TikTok en het is erg populair. Voorheen hadden wij hier ook die parel reveals etc. Dat soort lives werken echt heel verslavend en nou weet ik dat we het over Amerikanen hebben, maar er zijn mensen die duizenden dollars per maand hieraan besteden. Cray cray