Het influencertopic #25

Ja, dat dacht ik al. Lekker duurzaam :clown_face: Denk ook niet dat je even lekker voor je huis kan zitten zonder weg te smelten.

4 likes

Hahaha joh ik snap volledig dat mensen soms kiezen voor airco’s. Dat of helemaal bad gaan als het +25 graden is.

12 likes

met zo’n huis is het gewoon extra aso vind ik, bouw (of koop) gewoon een huis dat beter met warmte om kan gaan. nja t boeit toch amper mensen nog een zak meer, na hen de zondvloed

27 likes

Ja, ik snap het idee van een airco ook wel, maar dat je vanwege de aEsThEtic een gloednieuw pikzwart huis laat bouwen en daar dan airco’s in plaatst vind ik niet heel duurzaam.

18 likes

Nieuwbouwhuizen zijn vaak wel goed geïsoleerd en mensen nemen er ook vaak zonwering bij. En ik gok dat ze wel een bodemwarmtepomp oid erbij hebben die ook kan koelen. Wij hebben die ook en dat scheelt toch wel in de zomer. Airco’s zijn bij nieuwbouw volgens mij niet echt nodig. In mijn nieuwbouwwijk zie ik ze in ieder geval nergens, ook niet bij de zwarte schuurwoningen die hier volop staan.

9 likes

Was laatst nog in het nieuws dat juist al die mooie nieuwbouwwoningen helemaal niet gemaakt zijn op het huidige klimaat, dus dat dit is hoe ze gebouwd worden zegt niks over hoe geschikt ze zijn.

16 likes

Bij mij in de wijk hadden mensen wel al airco’s laten plaatsen voordat ze er überhaupt een zomer hadden meegemaakt :smiling_face_with_tear:

Toegegeven, we hebben wel allemaal zonwering aan de zonkant maar het wordt wel echt 25 graden binnen, en je krijgt de warmte er lastig weer uit. Ik vind dat heel onprettig maar het is die paar weken per jaar ook prima te doen met een ventilator hier en daar.

2 likes

Echt zonde al dat zwart, was zoveel mooier geweest in gewoon houtkleur.

7 likes

Ja vaak te goed geïsoleerd waardoor het de warmte juist vasthoudt :sob:

8 likes

In de winter is een nieuwbouwwoning heerlijk, komt amper kou binnen en de warmte blijft goed hangen… maar dat is dus ook in de zomer :weary:

Maar ik mag eigenlijk niet klagen met een hoog energielabel en weinig stookkosten. En een airco vind ik voor die paar dagen per jaar echt onzin.

9 likes

Nieuwbouw an sich houdt warmte juist vast inderdaad vanwege goede isolatie. Maar de laatste jaren heeft een groot deel van de nieuwbouwwoningen een warmtepomp en dan kun je dus ook koelen zoals @poesch noemde. Dan is het juist wel chill in de zomer. Als Wil dat ook heeft is het niet zo’n issue.
Heb zelf ook een warmtepomp en of het nu -10 of 35 graden is buiten, binnen is het altijd rond de 21,5.

Nog steeds zou ik geen zwart huis willen maar goed.

12 likes

Ja dit idd, bij ons ook altijd zo’n 21 graden.

3 likes

Airco’s zijn juist nodig in al nieuwbouw huizen haha

4 likes

Die eindeloze stories van Mamalotje en Koning Cringe zijn echt niet om aan te zien :sob:

23 likes

Nee dat is niet zo. Zoals ik zeg: bij ons met bodemwarmtepomp standaard 20/21 graden en hier in de wijk hangen ook nergens aircounits aan huizen. Het is echt prima te koelen zonder airco, met zonwering en wamtepomp.

Maargoed, terug naar de influencers lijkt me

8 likes

Veel huizen aan die straat zien er hetzelfde uit (met her en der ‘een originele touch’

4 likes

Sjonge wat een onverdraaglijke hitte zeg :laughing:

34 likes

Ja 3 hele graden meer dan normaal!!!

3 likes

Dat zeg ik toch niet? Sowieso klaag ik er niet over, ik zeg alleen dat het ondanks zonwering wel opwarmt en niet snel afkoelt. En ik vind het wel warmer dan aangenaam, maarja? In m’n waardeloos geïsoleerde appartementje in amsterdam werd het ook snel 28 graden maar dan was het beter af te koelen ‘s nachts/als het weer omsloeg.

Met die hitte van laatst en waarschijnlijk aankomende week ook wordt het trouwens ook wel 26.5-27.00 graden hier binnen.

@Freedom dan normaal? :joy: als ik het voor het zeggen had zou het te allen tijden max 19,5 zijn in mn huis.

8 likes

Ik zou willen dat het maar 25 in huis wordt met warme dagen, haha.

15 likes