Het influencertopic #25

Haha wat erg. Krijgen vast binnenkort een post van Bonjoeri dat hij gediscrimineerd is - notabene aangezien voor een glazenwasser, hoe durven ze - en er nu “een huil vast zit”

10 likes

Waar lees je dit dan? 🫣

6 likes

Gaat ie (edit: meer details);

Deze meid Louise Sassen, verscheen januari 2026 op tiktok/insta met de boodschap: Ik heb schulden, geen spaargeld en kan niet met geld omgaan maar ik wil in 2027 op wereldreis dus daar ga ik voor sparen en ik ga daarover vloggen want kwetsbaar en #real zijn. Ze woonde toen in Portugal en werkte bij een recruiter/start-up bureau waarvoor ze mensen benaderde of ze ook in Lissabon willen komen werken voor callcenter werk. Ze ging daarnaast zon High Ticket closer scam cursus doen, a 2000 euro (van haar laatste geld), maar na 3 maanden had ze nog niks verdiend. Ze moest voor die cursus nog eens 3000 euro betalen maar aangezien ze niks verdiend heeft weigerde ze waarop die cursus engnek met juridische stappen ging dreigen. Omdat haar gewone baas merkte dat ze ook ergens anders voor werkte wordt ze op staande voet ontslagen (ze werkte daar freelance).

Ondertussen maakt ze filmpjes waarin ze haar levensverhaal uit de doeken doet. Zo heeft ze een (zelf gediagnostiseerde) psychose gehad in zomer 2018 van 6 maanden. In haar delire zag ze Jezus en moest zij naar Azië reizen waar Jezus haar ging helpen de wereld te redden want Putin ging Europa aanvallen. Ze is hier overheen gekomen zonder psychiater of medicatie maar door bij haar nieuwe vriendje in te trekken (beste vriend van haar broer die ze al wel langer kende). Vriendje verhuisde naar Congo, ze ging naar hem op bezoek en lag bij terugkomst in NL 6 dagen in coma omdat ze malaria opliep (want ze dacht dat ze wel daar heen kon gaan zonder malariapillen). Ze moest opnieuw leren lopen, lezen alles in een revalidatiecentrum. Ze had toen een LAT relatie met die vriend waarbij ze de mooiste reizen maakte (en elkaar dus alleen tijdens die reizen/vakanties zagen) tot ze na haar studie journalistiek officieel verhuisde naar Congo om de trophy wife te zijn van haar steenrijke verloofde. De bruiloft was gepland op 31-12-2021 en alles was al geboekt. Echter verveelde het tennissen, franse les en niks doen (want chef, chauffeur en veel personeel) zo erg dat ze een opleiding in Italië startte. Toen brak Corona uit en besloot ze na 3 maanden opleiding en 1 maand voor de bruiloft haar relatie te verbreken. Ze verhuisde terug naar haar ouders, haar moeder was toen mantelzorger voor haar vader die dementie had en snel verslechterde. Ze was financieel volledig afhankelijk van haar ex, dus ze kwam met niks terug en werkte bij een surfschool. Hier ergens overleed haar vader, toen moest moeder het huis uit want vader was vergeten de hypotheek te betalen en moeder had nog nooit zich bezig gehouden met financiele zaken. Ze heeft toen een tijdje geprobeerd weer te settelen in Den Haag/ Amsterdam maar al haar vrienden hadden een koophuis/verloofde/kinderen en zij bewandelde een ander pad/ voelde zich een misfit. Dus daarom is ze in 2024 naar Lissabon verhuisd want dit alles heeft haar geleerd, pluk de dag!

Ze zegt dat Portugal haar geheeld heeft omdat ze in de 1,5 jaar dat ze daar woonde kon reflecteren op wat haar allemaal gebeurd was in het leven. Maargoed toen was ze dus ontslagen en ze had al geen geld dus ze moet terug naar NL. Voordat ze naar NL gaat vliegt ze nog voor een paar dagen naar de Azoren voor een date met een franse jongen. Die jongen vond ze uiteindelijk walgelijk dus was toch niet de grote liefde die ze verwacht had. Ze doneert al haar spullen, behalve die deken waarmee ze wil vliegen maar die toch niet past dus die geeft ze aan een zwerver. Haar doel is om als minimalist met 1 backpack verder te leven. In Nederland woont ze een tijdje op een camping en werkt in een horeca tentje om te sparen voor de #wereldreis2027. Haar plan wordt ineens om de zomer nog in NL te werken maar dan in September naar Australie te gaan. Ze heeft namelijk gehoord dat je daar het makkelijkste snel geld kan verdienen.

Er volgen nog wat vreemde verhalen: Zoals dat ze een schuld bij de belastingdienst heeft omdat ze dacht dat je als ZZP’er alleen je BTW overdracht hoefde te betalen (inkomstenbelasting had ze nog nooit van gehoord) en dat een taxi chauffeur 700 euro van haar stal toen ze hem haar pinpas + pincode gaf omdat ze geen zin had om zelf te pinnen voor de taxirit na een avondje stappen (ze kwam er de volgende dag pas achter dat hij veel meer dan de taxirit alleen had gepind).

In februari vertelt ze nog trots dat ze maar 55 euro op haar rekening heeft en echt niet met geld kan omgaan. Dan ineens gaat het over een reisbureau CharlieTravels die ze nog kent van een sollicitatie aantal jaar geleden. Die heeft haar benaderd omdat haar tiktok/insta ontploft is omdat iedereen natuurlijk gefascineerd is met hoe ziek chaotisch deze meid is. Dat reisbureau neemt haar gratis mee op een nieuwe reis in hun assortiment: rondreis Senegal! Tijdens die twee weken gaan ze een kook cursus doen bij een vrouw; Khaby. Die Khaby heeft een soort compound in een klein dorp Abéné met 7 gastenhuisjes. Zij runde dit ooit met haar engelse man Simon alleen die is in een auto ongeluk overleden en sindsdien is het bergafwaarts gegaan met haar en haar twee tienerzoons. Lousje die is helemaal lyrisch over Afrika, ze houd van de mensen en de cultuur en de way of life en ze wil graag blijven. Dus vraagt ze aan Khaby of ze daar gratis mag wonen als ze helpt de boel te runnen/ op te knappen. Khaby gaat ermee akkoord.

De Charlie Travels reis eindigd in Dakar, vanaf daar moet Lousje terug naar Khaby. Ze heeft geen geld dus gaat couch surfen en krijgt nog een brandwond door een scooterrit. Als ze dan bij Khaby terug is heeft ze het zwaar, het is daar vrij intens, geen stromend water, amper een badkamer, ratten en spinnen overal. Maar ze vind twee puppies die onder de maden zitten, die legt ze in haar kamer en ze laat een dierenarts komen die de puppies oplapt. Dit zijn nu “haar puppies” en trekken haar moraal weer omhoog.

Ze praat met Khaby over wat allemaal nodig is en een paar dagen later staat er een GoFundMe online waarin Lousje het hele verhaal doet, binnen een dag is er al 10.000 euro opgehaald. Lousje is zwaar enthousiast en laat een aannemer komen, al het werk wordt geschat op 50.000 euro. De komende twee weken starten ze met het opknappen van de daken, de donaties lopen op naar 20.000. Echter gaat alles zwaar chaotisch, Lousje spreekt namelijk amper frans en snapt de manier van werken daar niet. Toch zijn al redelijk snel twee daken vervangen.

Ze plaatst meerdere video’s over het hele project en het verhaal van Khaby waar veel reacties met steun op komen. Ook plaatst ze een video dat ze “wel weer zin heeft om verliefd te worden” maar dat lukt haar niet goed in dat kleine dorp dus of iemand een leuke nederlandse jongen kent die wel zin heeft om naar haar toe te komen in Senegal om haar te helpen met dit project.

Ineens slaat alles om, het begint met onenigheid over de verbouwkosten van de badkamers en de schilder. Lousje wil zelf schilderen maar dat mag/kan niet en Lousje krijgt het gevoel dat ze opgelicht wordt omdat alles steeds duurder is dan eerst afgesproken. Ze plaatst wat video’s over haar frustraties maar ze blijft super vaag over de redenen waarom. 19 mei komt dan de video dat ze het project tijdelijk stop zet omdat ze “achter dingen gekomen is” en ze wil dus uitzoeken wat daarvan wel of niet klopt. Ze verhuisd dan naar een “nederlandse vriendin” die ze net 2 weken kent. Ze zegt dat iemand over een week komt om mediatior te zijn voor een gesprek tussen haar en Khaby.

Echter moet ze zelf ook even pauze nemen want een vriendin uit Nederland komt langs om met haar door Senegal te gaan reizen. Deze tour wordt betaald weer door Charlie Travels omdat ze een soort een nieuwe reis route mag uitwerken of iets. Dus nu plaatst ze dagelijks videos over hoe het land daar is want dat moet voor de Charlie Travels samenwerking.

RealityFBI heeft het verhaal dus opgepikt en verhaal gehaald bij zowel Lousje als Khaby. Er zitten vreemde kanten aan het verhaal van Lousje, zij deed het namelijk lijken dat die man pas 5 jaar geleden (ze zegt zelf steeds niet lang geleden) overleden was en dat de compound in totaal verval was geraakt. Echter blijkt op Airbnb dat “Little Baobab” gewoon nog gasten ontvangt, allemaal met super goede reviews, niks over groot verval. Ook blijkt die Simon al in 2017 overleden te zijn. In een van de interviews zegt die Khaby dat ze zich niet gesteund voelt door de overheid in Engeland en familie van Simon. Onder die post reageert de schoonzus van Simon dat Khaby niet het eerlijke verhaal verteld en dat ze graag met Lousje in contact komt. Misschien dat Lousje daarop doelt met dat ze “andere verhalen heeft gehoord” waardoor ze aan alles is gaan twijfelen. Het is op dit moment nog onduidelijk wat er precies aan de hand is en of het project nog verder gaat. Louisje zegt wel dat ze niet van plan is het donatie geld zelf te gebruiken voor haar reizen, ze deelt een soort excel met waar al het geld tot nu toe aan is uitgegeven. Hier zitten wel wat vreemde dingen bij. Ik vond deze comment eronder wel goed.

Ik zal jullie op de hoogte houden van de ontwikkelingen, ben invested want deze meid is echt chaos op pootjes.

98 likes

Wat een fantastische samenvatting, heel fijn.

21 likes

I love you.

14 likes

Dat is toch die meid die haar dekbed als jas aan deed tijdens een vlucht omdat ze perse haar dekbed mee moest nemen maar niet in de koffer past ofzo

14 likes

Ja en die heeft ze toen aan een zwerver gegeven “en die was er heel blij mee” :smiling_face_with_tear:

12 likes

Wow, zowel voor de chaos als voor het typen hiervan.

15 likes

Nav dit bericht ben ik op haar profiel gaan kijken, maar holy shit word er helemaal onrustig van.

In haar stories zie je ook een meid stuntelen op een scooter (moter), met een rok aan. Mega onveilig als je valt. En daarna toch maar achterop bij gevaarlijke wegen, waarna je die kerels bier ziet drinken🤯

Ik wil hier niet weer het suffe imago van het forum bevestigen maar wat een chaos deze meid.

6 likes

Precies dit, maar ook wat ze dan gaan eten een soort bak met rijst en iets erin, zittend op de grond in een random huis met hun handen, en dan even tv kijken? Terwijl ze laatst nog leipe buikgriep had omdat ze tanden had gepoetst met het water daar. Ik vind de omgeving nou ook niet mindblowing mooi. Maar goed ze roept heel hard WAUW en in elke story @charliestravels erbij, ben benieuwd of dit nou helemaal goede promo is voor dat bedrijf :smiling_face_with_tear:

2 likes

Hahahaha mensen hebben hiér 20k aan gedoneerd?

10 likes

Een paar

11 likes

Ik haat vaak op je, maar damn wat een chille samenvafting. Groot dank.

9 likes

Het komt een beetje over als een rijkeluismeisje van het corps ofzo? Want blijkbaar had ze wel geld voor al die reisjes? Bijzonder in ieder geval

7 likes

Volgens mij ligt haar nieuwe account er ook alweer uit? Of mis ik iets?

2 likes

Thank youuuu voor deze duiding as always. Ik kan zelf me echt geen seconde verdiepen in deze mensen maar ik smul van jouw essays

13 likes

Dat zelluf account kan ik ook niet meer vinden, wel die onder haar eigen naam. Maar ik kan nu niet meer vinden waar ze dat had gepost over die toxische relatie :face_with_spiral_eyes:

4 likes

Wat een verhaal! :exploding_head:

Zo samengevat klinkt het allemaal te raar om waar te zijn, kan het misschien ook zo zijn dat er weinig van waar is? Dat ze alles bij elkaar liegt om maar een interessant verhaal te kunnen bieden aan haar volgers? :smiling_face_with_tear:

5 likes

En waar heb je gelezen dat ze terug is bij haar ex?

Ik check haar account ook wel eens uit een soort ramptoerisme maar heb wat jij zegt echt nergens voorbij zien komen. Voelt daarom een beetje alsof je het verzint en dat lijkt me ook weer niet fair.

Edit: ik zat te doomscrollen op insta en kreeg opeens een reel voorbij waarin een soort van omschreven staat dat ze idd terug is bij haar ex. Maar als ik dan op haar profiel klik kan ik dan nergens die reel terug vinden. Ik heb dat wel vaker en snap niet hoe dat werkt? Want normaal kan je dan die reel zien met een soort witte waas erover en ‘zojuist gezien’ ofzo staat er dan baha. Maar deze reel is 14uur geleden geplaatst en kan ik vervolgens nergens op het profiel terug vinden. Weet iemand hoe dit werkt?

Misschien is er op deze manier ook iets over die toxische relatie gepost wat je niet meer kan terugvinden :sweat_smile:

7 likes

Hahah wow, dit leest echt als het levensverhaal van een GTST karakter op Wikipedia (aanrader om een keer het levensverhaal van Jef Alberts te lezen :nerd_face:).

26 likes