Maar hoe verzin je zo’n bizar verhaal
Ze heeft ook echt leipe support in alle comments. Ook mensen die zeggen Meid ga lekker zelf reizen van het geld wat gedoneerd is want “jij had de beste intenties en kan er toch ook niks aan doen dat je opgelicht bent”. Echt waar is alle kritiek over uberhaupt het hele White saviour gedrag van deze meid die 4 dagen in Senegal is en besluit; IK GA JULLIE HELPEN. En dan met een paar weken weer vertrekt omdat de mensen niet zo zielig/hulpbehoevend waren als ze in eerste instantie dacht?! Is toch niet voor niks dat ontwikkelingswerk een serieus beroep is. En ook 0 besef voor haar eigen veiligheid hoe ze reist als vrouw alleen.
Wat mij fascineert is dat zij besluit anderen te gaan “helpen” terwijl ze niet eens zichzelf kan helpen in het dagelijkse leven
Ik heb ooit zo een collega gehad, die loog haar hele leven bij elkaar en zo leest het verhaal wat jij gedeeld hebt ook wel een beetje.
Loog echt over dingen waarvan je dacht hoe verzin je het/hier lieg je niet over?
Wat minder lang geleden nog iemand meegemaakt van wie de vader al 4x overleden is en nog wel meer rare verhalen
Is die vader Ludo Sanders?
Oke ben toch even gaan speuren. Dit noem je trouwens “trial reels”, video’s die alleen getoond worden aan niet-volgers zodat je als fluflu een beetje kan testen waar mensen op aanhaken. En Ho-Lee-Shit deze meid is echt met chatgpt ten strijde getrokken wat betreft de trial reels. In korte tijd kon ik er 14 vinden, over een slechte relatie met je toxic moeder hebben, over het herstellen na zon heftige operatie, over veel gewicht verliezen, over zelf liefde, over moederschap, over perfectionisme en ook een over het dus weer terugkomen bij haar ex.
Maar Ho Lee time-line want toen ze op 31 maart het hele #zelluf.bynicky plan begon was ze nog samen met Blik Ellende Kasper. De laatste blikje beter aflevering was 30 maart en toen was ze net verhuisd naar haar eigen appartement en had Kasper haar helpen verhuizen. En dan rond 20 april wordt ze dus opgenomen op de IC door een gedraaide darm. Maar die avond daarvoor zat ze nog te eten met haar ex? en de kinderen “als gezin”. Maar toen volgde ze die kasper nog wel? Zal nog wel een staartje aan zitten dit verhaal.
Ze startte het kanaal met zon ~1200 volgers (nog vanuit haar ren content) en zit nu op 1600, dus er zijn wel mensen die erop aan gaan lijkt het. Ik ben benieuwd wanneer ze haar cursus gaat lanceren ![]()
Dit ja. Ik dacht echt dat mensen hier veeeeeeeeeel kritischer op waren tegenwoordig?
Hand in eigen boezem: ik heb die fase ook gehad toen ik 18 jaar geleden vrijwilligerswerk deed in Oost-Afrika (ja ja, ben er nu ook niet trots op) en daarna iedereen wilde redden en geld ging inzamelen. Maar als er ineens een nogal naieve europeaan komt met een zak geld en denk de boel daar even te gaan redden zonder ook maar enige kennis van zaken (hoe arrogant ook) is het geen verrassing dat dit soort dingen gebeuren.
Zucht ja ik heb zelf ook zon soort ervaring waarbij er letterlijk gezegd werd door de mensen daar, meid jij bent de zoveelste witte mens die hier op vakantie komt om onze ellende te bekijken, er is nog nooit iets echt veranderd en we moeten allemaal dankbaar doen en aardig zijn, wie de fuck denk je dat je bent. Ik schaamde me diep.
Wat doodeng dit soort verhalen, zou me niet verbazen als dit soort mensen het soort is wat een instagram begint en dat vol zet met inspirationele shit en dan daarna een link naar hun cursus. Gaan ze je precies leren hoe zij het leven helemaal uitgevonden hebben.
Ook deze Lousje gaf eind februari nog een lezing bij een symposium in Leiden over “de druk van morgen” waarin ze een hele speech had dat zij, hoewel ze 30 is en geen man/koophuis/kind heeft, gelukkiger is dan ooit! En dat meer mensen zoals haar van het gebaande pad moeten gaan leven!!
Die hele hetze altijd van dit soort mensen dat ze altijd GELUKKIGER zijn dan voorheen en telkens weer hét nieuwste ontdekt hebben over zichzelf/ het leven wat LEVENSVERANDEREND is. Echt zo dodelijk vermoeiend doe gewoon kalm, je bent geen hoofdpersonage in een film of iets.
Ja proefreels inderdaad. Wel heel benieuwd hoe je die allemaal kan zien van iemand, want ze komen volgens mij nooit in het profiel te staan.
Waar kan je die reactie van die zus van Simon zien?
En ondertussen heeft Porterenee alle sporen van Kasper van het bedrijf gewist. Good for her.
Waarom zou ik dit verzinnen, wat is dat nou voor beschuldiging
het lijkt me vrij voorstelbaar dat ze het verwijderd heeft
Edit: zie nu je stuk en dat van @FrenchWays over trial reels, had er nog nooit van gehoord maar dat zal het wel zijn geweest denk ik!
Nee ze zijn juist om nieuwe volgers aan te trekken, dus alleen zichtbaar voor mensen die je nog niet volgen
Oooh is dat het. Ik vind het zooo irri als ik een (wat nu blijke een trial)reel zie die onderdeel is van een pt 1-2–3 en het vervolgens nergens op het profiel kan vinden. Instagram wordt echt met de dag stommer
Nou ja ik vond het vreemd dat ik zelf nergens iets kon terug vinden van wat je zei. Plus dat toen ik vroeg waar je het had gelezen je zei dat je het niet meer kon vinden. Maar het blijkt dus een gevalletje trialreels oid te zijn haha.
Wat schaamteloos ![]()
Maar het zal waarschijnlijk nog lukken ook😂