Het influencertopic #25

:face_holding_back_tears:

Jeetje ja er is al veel gezegd maar goed, vind het oprecht BIZAR dat de conclusie van Lousje is dat ze daar gaat blijven omdat zij dĂ© persoon is die uitverkoren is om die Khady te helpen. Het komt over alsof ze die druk als enorm ervaart. Misschien wil ze ook wel ergens gewoon graag het project weer starten om “de haters” het tegendeel te bewijzen? En wat is ook het alternatief, afdruipen naar Nederland, zonder geld, waar je weer de vergetelheid in dondert en bij een restaurant zal moeten werken? Dus de bewijzingsdrang en sunken cost fallacy combineert in een soort super delulu.

Dat ze ook begint over het boek van Maurits Chabot “over de kloof”, een boek waarin hij onwaarschijnlijke vriendschappen tussen mensen beschrijft (zoals tussen daders van genocide en nabestaanden) en de boodschap is dat vriendschap mogelijk is door oprechte menselijke verbinding en de kracht van vergeving. Deze Maurits is historicus en journalist en heeft reizen gemaakt maar ook veel papier onderzoek gedaan, niet alsof hij zelf zulke vriendschappen heeft gesloten of lang in zon gebied gewoont heeft. Komt op mij over als mooi verhaal in een specifieke vorm gegoten zodat het boek/docu waardig is.

Vind het wel een zorgelijk iets dat ze dit boek aanhaalt; alsof zij zegmaar als een soort historische daad vriendschap gaat sluiten met de vrouw die haar bedreigd heeft. Van de vrouw die een paar jaar geleden dacht dat Jezus haar vroeg de wereld te redden van de kwaadaardige plannen van Poetin, vind ik dat nogal een alarmteken. Dan denk ik ook echt, waar is de familie van dat meisje? Want ja er zijn vast prachtige verhalen van de meest ongelofelijke vriendschappen maar er zijn ook elk jaar weer mensen (ook toeristen/journalisten/humanitairen) die op de meest vreselijke manieren geweld wordt aangedaan en een deel daarvan overleeft het niet. En zeker als jonge vrouw alleen op een plek waar je de taal niet spreekt en de cultuur niet begrijpt; waarom dat risico nemen?

Dat ze in de video ook zo lelijk doet over RealityFBI en zegt dat het “niks met geld te maken heeft” en vooral likes geeft aan alle positieve reacties vind ik toch ook wel een teken dat ze vooral haar ideale naiefe plaatje in stand wil houden en niet de realiteit onder ogen wil komen.

Maar goed ze zegt dus dat alles komt door communicatie en cultuurverschillen en de trauma’s van Khady waar zij bij betrokken werd. Ze heeft dus van mensen die Khady kennen gehoord dat Khady wel degelijk (financiele) hulp heeft gehad van de familie van haar overleden man Ă©n dat ze structureel geld krijgt (een soort weduwe uitkering lijkt het).

Maar dat wist Lousje nog niet toen de grote “ruzie” avond kwam op 16 mei. Blijkbaar was er spanning omdat Lousje voelde dat Khady erg controleerde met wie zij was, en er waren (zegt ze in eerdere videos) ook spanningen omdat Lousje dingen zoals verven gewoon zelf wou doen maar Khady zei dat ze perse daarvoor werklui (duur) moesten inhuren. Er was dus een jongen Bangoura (eigenaar van een kroeg in de buurt waar Lousje vaak heen gaat, heeft ze eerder videos mee gemaakt) die haar aan het helpen was met schilderen. Toen nam Khady hem apart en zei dat ze hem zou laten vermoorden als hij met Lousje zou blijven omgaan/ op dat terrein zou komen want “Lousje werkt voor ons en als zij stopt met werken voor ons nemen we haar mee naar het tibunaal” (tribunaal schijnt een soort rechtbank te zijn daar). Daar schrok Lousje enorm van en toen vroeg ze haar Nederlandse vriendin die wel goed frans spreekt (mind you deze meid kent ze ook pas 2,5 week) om mee te gaan om met Khady te gaan praten. Dit gesprek liep helemaal uit de hand en Khady zei dat het project stopt, dus Lousje pakte haar spullen en wou weggaan. Maar Khady en drie mannen op dat terrein zeiden dat ze niet weg mag gaan, er werden zelfs messen getrokken. Uiteindelijk mochten ze toch weg, maar de politie kwam vervolgens langs. De volgende dag is zowel Lousje als Khady naar het politiebureau gegaan. En nu wil de politie dus dat Khady aangifte doet tegen Lousje omdat ze geld heeft (en ze door realityFBI denken dat Lousje dat geld wil weghouden van Khady ofzo). En iedereen in het dorp roddelt en heeft vreselijke verhalen over Khady of juist goede, een grote warboel.

Maar goed dat is allemaal vooral zielig voor Khady want die heeft verlatingsangst en zo veel meegemaakt en trauma’s. En dat inkomen van Khady gebruikt ze alleen maar voor eten voor haar kinderen daarom had ze dat verzwegen. En Lousje heeft “heel weinig haat en rancune in haar lichaam” en toen ze elkaar weer zagen moesten ze allebei huilen dus is het weer goed. En ook de kinderen stonden er huilend bij want die willen niet dat Lousje weggaat. EN HET HEEFT DAAROM EEN GOEDE AFLOOP VOLGENS LOUSJE, als slot gaan ze samen een biertje drinken?

Maar goed ze gaat niet in op:

• De recentelijke boekingen van de gastenhuisjes en alle positieve revies op AIRBNB wat het twijfelachtig maakt dat de boel echt zo in verval is als Lousje doet denken.
  • De extreem hoge kosten (bevestigd door mensen die daar in de buurt wonen) voor alles van Lousje laat opknappen. Wat gewoon ernaar riekt dat ze opgelicht wordt door de lokale werklui of Khady.
  • Dat er duidelijk veel roddels en achterdocht in dat dorp is over het project van Lousje/Khady, dat de politie het nu zelfs op Lousje gemunt heeft Ă©n dat blijkbaar mensen daar gerust wapens op elkaar trekken. Hoe gaat ze in hemelsnaam haar eigen veiligheid borgen?

Dus ze zegt wel dat ze “helemaal back” is maar ik hou mn hart vast voor deze meid.

21 likes

Ja, ik was echt fan toen ze met die deken als jas door de douane wilde gaan. Maar hier ben ik een beetje klaar mee

5 likes

Excuse me? Was dat tijdens de psychose die ze zegt te hebben gehad?

5 likes

Misschien vinden jullie mij nu echt een zure meid, maar ik kan me echt bovenmatig storen aan Kalvijn en Nina die doodleuk (en heel lacherig) in hun podcast vertellen dat ze meerdere keren een boete hebben gehad voor rijden terwijl ze hun mobiel vasthielden.

Ik kwam snippets hiervan op Instagram en TikTok tegen. Gelukkig waren de reacties heel negatief: dat ze onverantwoord bezig zijn en niet alleen lacherig moeten doen over die boetes, maar ook aan andere weggebruikers moeten denken. Ik kan de snippets nu niet meer terugvinden, dus hopelijk heeft de kritiek gewerkt. Of ze er echt iets van geleerd hebben vraag ik me af, maar echt zo onverantwoord en egoĂŻstisch.

31 likes

Nee ik vind je niet zuur. Ik vind mensen die bijv vloggen achter het stuur ook echt heel stom.

47 likes

dit is eigenlijk toch zo bizar, dit kan alleen maar fout gaan en heel instagram kijkt toe totdat dat ook gebeurt

6 likes

Ik snap sowieso niet in welke wereld je een telefoon in je handen nodig zou hebben als je gewoon CarPlay hebt
?

5 likes

lousje, girl, get out of there, ik hou mijn hart vast joh

4 likes

White savior complex next level dit

47 likes

Ja precies dit.

3 likes

Over jaar in het programma van kees vd spek / opgelicht

4 likes

Wat is er eigenlijk gebeurd met Jelline cash cow academie??

7 likes

Dit kan alleen maar heel erg mis gaan.

Overigens vind ik dat Lousje niet alleen slachtoffer is, maar deel van het probleem. Ze lacht alle kritische vragen weg met “ja maar heb echt goede bedoelingen hoor.” Geen onwil maar gewoon onkunde, wel sad dat ze dat zelf niet ziet of wil zien.

9 likes

Ja, en opeens haalt ze een rando Australiër aan, die ze ook maar 2 weken kende (?), maar die Kahdy kende. En dat is haar poging om te valideren dat het allemaal wel ok is wat daar gebeurt.

Ik vind het allemaal zo onrustig en all over the place, dat ik het zelfs niet kan kijken in de vorm van ramptoerisme.

5 likes

Lousje heefr vanmorgen nog een video gepost over de Australiër die hun aan elkaar heeft voorgesteld. Hij kende Khady al 25 jaar.

We moeten het allemaal niet zo zwart-wit zien.
Khady wilt vooral niet dat ze weggaat, dat heeft ze ook in haar ogen gezien. Het messenverhaal werd ook genuanceerd, nu waren het blijkbaar de vrienden van de vriendin van Lousje die aan de poort stonden waarop Khady zich ( logischerwijs) wilde verdedigen.

Maar ze blijft nog om alles af te maken, maar komt in juli even terug.

3 likes

Laat dr maar kapot gaan in senegal hoor. Als je de waarschuwingen weg zet als overdreven gedoe en je toch lekker je eigen plan trekt, succes :heart:

21 likes

Ja of in een true crime podcast :grimacing:

7 likes

Dominica op TikTok heeft als grootste angst om
dik te zijn en haar angst is geen geld te hebben

“ maar gelukkig heb je dit wel zelf in de hand “

Snap niet dat je zoiets plaats en zeker niet met zoveel volgers

5 likes

Heeft lousje nu dr nieuwe profielfoto met die vrouw van het huisjes park?

4 likes

De comments op haar laatste story zijn vrijwel allemaal heel positief.
Bijzonder.

5 likes