Serieus uit de Achterhoek? Wat gênant dat hij zichzelf dan aangeleerd heeft om als een corpsbal te klinken.
Ik vind het echt grappig dat jullie iets anders van Viccle verwacht hadden dan elke andere influencer
Ja daar zat z’n vriendin hem een keer mee belachelijk te maken zag ik op Instagram voorbij komen
Dat doet echt iedereen die in AmsteRRRdam woont/werkt/studeert, ik vind het echt mega cringe
Haha nee hoor. Ben er zelf geboren en getogen en praat echt niet zo, mijn omgeving evenmin. Een enkeling daargelaten.
Sorry ik bedoel inderdaad iedereen die er gáát wonen/werken/studeren ![]()
En disclaimer: zal inderdaad niet voor letterlijk iedereen gelden maar ik vind het wel een opvallende trend hoe men zich dit aanmeet zodra ze voet aan de grachten zetten
Doet me denken aan dat huis van Cindy? Van COTTDS ( blogger van jaaaaaaren terug)
Kom echt zelden tegen dat iemand die nog niet bekakt praat dat opeens wel gaat doen zodra ze hier komen wonen. Maar misschien begeef ik me in andere kringen.
Nou, ik hoor echt ál die jongeren/studenten in de stad zo praten. Maar misschien praatten ze dan allemaal al zo voor ze hierheen kwamen.
Oké Vikkel klinkt wel echt heel bekakt.
Maar wil het ergens toch ook voor hem opnemen. Want op sommige dialecten wordt wel heel erg neergekeken, waardoor je je sneller ‘aanpast’. Ja, ik had ook een flink accent, en werd uitgelachen. Meerdere keren. Nee heb nu geen goois accent, maar je hoort ook niet meer waar ik precies vandaan kom.
Heel af en toe wel, als ik boos ben bijvoorbeeld of met familie bel.
Maar wat ik dus probeer te zeggen is dat je nooit iemand mag uitlachen om zijn accent. Je mag het niet mooi vinden, maar diegene is niet minder ofzo.
Oke terug naar Goois accent, vind ik wel echt heel lelijk ja.
Viccle maakt altijd Amsterdammers belachelijk maar hij is zelf gewoon exact zo😭 en het is ook geen zelfspot.
Ja en natuurlijk passen mensen hun accent/manier van spreken aan, precies om wat jij zegt, het is een belangrijke onderdeel waaruit mensen jouw sociale klassen inschatten/waarop mensen je beoordelen/of je er bij hoort etc en/dus het lijkt mij ook helemaal niet gek als je al dan niet bewust accent/taalgebruik etc overneemt als je in een andere omgeving komt waar iets anders de norm is.
Als je daadwerkelijk ‘plat’ Amsterdams spreekt word je er ook op aangekeken. Behalve als mensen lekker kek Hazes meezingen of die Sophie Straat het nadoet om geld te verdienen met haar typetje. Dat is allemaal echt niet iets van buiten de Randstad.
En flauw doen mensen overal wel. Toen ik als Amsterdammer naar Groningen verhuisde vonden mensen het grappig om te zeggen dat ik de z niet kon uitspreken
boeiend
De man komt uit Zutphen volgens Google. Dat is sowieso vooral import wat daar woont. Word niet echt als Achterhoek gezien. Bovendien naast Zeist de antroposofische hoofdstad van Nederland.
Lol
Zo verheven. ![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hoezo verheven? Zal wel iets missen?
Lol Zutphen is voor mij juist peak Achterhoek maar oke😂
Voor de meeste achterhoekers niet. Zijn manier van spreken is niet persee raar daar.
Ik heb werkelijk waar geen flauw idee, maar vind het gewoon zoiets doms en oppervlakkigs om mensen te judgen op basis van waar ze vandaan komen, een van de dingen waar je zelf juist nou echt geen reet aan kan doen, waar je ouders woonden toen jij ter wereld kwam cq kind was.