Het influencertopic #25

Tering gaat het met jullie

43 likes

Wees pls wel voorzichtig met de aanname dat het al einde verhaal is. Dat hoeft helemaal niet zo te zijn.

20 likes

Kunnen we niet gewoon stoppen met over deze persoon te praten ĂŒberhaupt? CreĂ«ert alleen maar nog meer ramptoerisme ben ik bang.

47 likes

Pffff die mensen doen waarschijnlijk ook maar het beste naar wat zij kunnen? Er zijn zoveel mensen die vragen of ze wat kunnen doen/opsturen dus adres delen lijkt me ook niet zo gek.

4 likes

Het forum: zij moet niet meer posten, echt allemaal ramptoeristen. Also het forum: iedere update hier komen posten. Stop dan zelf ook met volgen jongens.

44 likes

Nou ja het is een volwassen vrouw die er zelf voor kiest om dit soort content te plaatsen (en er nogal goed op lijkt te gaan). Je kunt andere mensen dan niet verwijten dat ze hier op reageren. Die moeten voor hunzelf de afweging maken of ze het (moreel) aanvaardbaar vinden op haar te reageren of over haar te praten.

4 likes

Ze is duidelijk geestelijk niet in orde. En zou tegen zichzelf beschermd moeten worden. Echt flauw om nu ineens te roepen “het is een volwassen vrouw” en dat als excuus aan te dragen om te valideren dat je ramptoeristje mag spelen
 :nauseated_face:

20 likes

Het is een volwassen vrouw die ernstig ziek is en door haar ernstige ondergewicht niet meer normaal kan nadenken. Je brein gaat echt niet goed op ondervoeding. Hoe erger je fysieke toestand, hoe minder realiteitszin je hebt. Ik heb het zelf ook gehad (niet zo erg ondergewicht als zij), maar een totaal gebrek aan ziekteinzicht is een groot onderdeel van het probleem.

11 likes

Het ging voor heen zelden tot nooit over haar hier, dus die morele overwegingen zijn wel duidelijk hoor.

3 likes

Ik ben het met jullie eens dat ze tegen zichzelf in bescherming genomen moet worden, alleen ben ik het niet per se eens met wie dat zou moeten doen. Ligt daarin niet een hele grote rol voor haar ouders?

Die hadden ook kunnen zeggen: ah, mooi moment om je account op te heffen (oid), maar ze gaan juist eea extra faciliteren door een reactie voor/namens haar te plaatsen.

Voor de duidelijkheid: ik volg haar dus zelf niet actief en leef zeker met haar mee en vind dus ook niet per se dat ik persoonlijk hier heel erg over haar moet gaan praten, maar ik geef alleen aan dat ook ergens wel snap dat mensen gaan praten/ramptoeristje spelen.

1 like

En het zijn dingen als tijdschriften en puzzelboekjes oid waar ze naar vroegen? Geen buitensporige verzoeken zeg

1 like

Ben je nu voor jezelf goed aan het praten dat jij degene bent die 3 dagen geleden hier komt vertellen dat ze op de IC ligt. Dat is wel actief volgen en ramptoerist spelen.

En ja, ook jij hebt een verantwoordelijk. Die vervalt niet, als iemand die ernstig ziek is, zaken post op het internet die niet goed voor haar en anderen zijn.

14 likes

Dat zou kunnen. Ik ben nog niet zo lang op dit forum en nog korter op dit topic.

Maar als je zo gaat redeneren, vind je dit hele topic dan niet nogal smakeloos? Is toch alleen maar roddelen wat hier gebeurt? Dat is per definitie smakeloos. En ja ik doe er ook aan mee. Maar mijn geweten knaagt zeker wel. Maar dat is niet alleen bij Pascal.

1 like

:clown_face:

8 likes

Nee hoor ik praat niets goed. Zie mijn latere reactie.

2 likes

Zeker hebben wij ook een verantwoordelijkheid. Ik meld dat ze op de IC ligt, maar heb bewust verder niets inhoudelijks/veroordelends over haar gezegd. En nu ik aangeef dat ze naast haar ziekte ook gewoon een volwassen vrouw is valt iedereen daar ineens over.

Geloof mij, ik ken iemand van heeeeel dichtbij die al decennia lang met deze ziekte kampt en die heeft inderdaad een vertekend idee van zichzelf en ziekte, maar kan écht nog wel voor zichzelf nadenken hoor. Het is een verschrikkelijke ziekte en die doet een hoop met je maar verandert je echt niet ineens in een kuiken hoor.

2 likes

En je doet ook de aanname dat ze ‘er nogal goed op lijkt te gaan’. Volgens mij snap je niet waar het om gaat. Niemand ontslaat haar of haar familie van vernatwoordelijkheid, maar zoals ik eerder zei: ze ziet het zelf niet. Je kunt ook niet kijken. En zeggen dat dan dit hele topic opgedoekt moet worden is flauw. Ja er wordt geroddeld, maar dat gaat vooral over mensen die wĂ©l toerekeningsvatbaar zijn. Je hebt er zelf ook een verantwoordelijkheid in om haar die aandacht/views niet te geven.

1 like

gewoon nog wat van deze meuk verkopen en ze geraken er wel desondanks de scheiding

5 likes

Over het algemeen gaat het hier niet over influencers die op de IC liggen, dus dat is sowieso appels met peren vergelijken.

Er zijn inderdaad wel eens vaker smakeloze discussies en naar mijn weten is daar dan door andere forummers ook weer kritiek op.

Of je daar wat mee doet is een tweede natuurlijk. Je kan ook je sensatielust voor jezelf houden, zodra je het online deelt loop je risico dat mensen er wat van vinden. Aangezien jij vindt dat de influencer in kwestie daar maar tegen moet kunnen, vind je dat zelf waarschijnlijk ook niet erg.

4 likes

Maike die een story deelt dat ze blij is dat de oma’s komen, omdat ze een broekje in een kleinere maat meenemen omdat ze dan eindelijk ook iets straks aan kan trekken. Ook aandachttrekken.

1 like