Rebecca Denise heeft de eerste adventskalender unboxing alweer online, haha, wauw! Ik volg haar verder niet, maar kijk wel altijd die unboxings ![]()
Oh die mond weer zo open, vre-se-lijk
Och man zij is echt mijn Vera Camilla.
Ze kan bij mij niks fout doen
Vind haar echt heel leuk
Ze doet me denken aan Elise Boers met bruin haar op die still
Zag net dat Altijdzes (van dat Amsterdamse clubje) en Veggilaine een stagiaire zoeken voor 40 uur per week. De stagevergoeding is €400 euro. Ik vind dat zooo karig. Komt op mij dan eerder over als een goedkope arbeidskracht:
- 2 dagen per week werk je samen met Veggilaine, voornamelijk bij haar thuis. Je ondersteunt bij het creëren van content, het ontwikkelen van recepten en de voorbereiding van haar tweede kookboek. De taken zullen voornamelijk productioneel ondersteunend zijn.
- 3 dagen per week werk je op ons kantoor aan de Herengracht, waar je het team ondersteunt met managementtaken, meewerkt aan projecten voor verschillende creators en helpt bij het opzetten en uitvoeren van contentproducties bij verschillende creators
Schaamteloos dit zeg. Volle fte vragen voor stage-loon.
Ja ik voel me echt een Karen maar heb op de story van Veggilaine gereageerd dat de vacature eerder leest als een goedkope arbeidskracht ipv een leerzame stage
Bij veel opleidingen doe je een tijd geen vakken en heb je stage he, dan is een fulltime stage helemaal niet raar. Ik kreeg overigens dezelfde vergoeding voor m’n fulltime stage, maar het is idd wel karig
Ik ken meer bureaus die een stage aanbieden van 40 uur per week.
Mijn ervaring met dit soort bureaus is in ieder geval heel erg slecht. Als werknemer, en al helemaal als stagiair, wordt je uitgeknepen. Nu is natuurlijk niet ieder bureau zo, maar dit is nog lager dan de stagaires krijgen bij mijn oude werkgever, die echt heel kut behandeld werden.
Overigens zijn de taken hier wel meer ondersteunend, en hoeven ze geen acquisitie te doen (ja dat mag ook helemaal niet, maar gebeurt wel)
Dat je dezelfde vergoeding kreeg maakt het in mijn optiek niet minder karig. Ik vind een meekijkstage of zo wat anders, maar als je daadwerkelijk fulltime taken uitvoert waar doorgaans iemand voor betaald zou worden, vind ik het heel schraal.
Vind het nog sneuer omdat zij denk ik echt mega veel verdienen met dat bureau. Die influencers vragen bizarre bedragen en zij vangen daar ook 10 of 20% van geloof ik. Meer dan genoeg geld voor een fatsoenlijke vergoeding lijkt me.
Ik stoor me denk ik het meeste aan het gegeven dat er nauwelijks iets staat over het leeraspect voor de student. Daarom oogt het als een vacature
Vrij standaard stage vergoeding. Ik werk bij een lokale overheid en daar krijg je hetzelfde voor 36u/pw. Ik mis alleen het leeraspect in de vacature. Staat vooral veel over assistentie hier en daar maar misschien is het een mbo stage.
Bij dat soort opleidingen (creative business ofzo) is een paar maanden of een half jaar fulltime stage gewoon normaal en de vergoeding is ook vrij gebruikelijk
Neem dan gewoon een junior aan man.
Eerlijk, ik vind de stagevergoeding wel laag voor een commercieel bureau in Amsterdam. Ze zoeken bovendien iemand die in Amsterdam woont, dus geen reiskosten.
Edit: ooh huh ze vragen ook een rijbewijs? Moet de stagiair dan Veggilaine rondrijden? Dit is toch genant ook.
Snap dat dit karig overkomt (is het ook, vind ik). Maar stagiaires krijgen in de praktijk nou eenmaal vaak weinig of zelfs niet betaald. Ook met fulltime stages, ook bij bedrijven met veel inkomsten. Die discussie hierover is op dit forum ook al duizend keer gevoerd.
Maar stagiaires horen ook boventallig te zijn, terwijl ze hier gewoon op zoek naar een goedkope arbeidskracht zijn.
Ja maar dat is dus meer een algemene discussie en gaat niet per se om deze vacature. Wat zij nu vragen en bieden is gewoon niet uitzonderlijk.
Volgens mij kreeg ik 150 euro voor een fulltime stage
. Denk overigens dat er genoeg animo is, dus dan is er al helemaal geen noodzaak om het tegen andere voorwaarden aan te bieden.
Lol wat een boomerige reacties weer. Denk dat er genoeg studenten staan te springen om zo’n stage. En ongetwijfeld dat die persoon dan ook profijt krijgt van al die influcencer spondeals/snoepreisjes enzo en natuurlijk gebruik maken van ‘t netwerk, etc
Ja idd ik moest 3 maanden per jaar stage lopen op mbo en dan kreeg je helemaal niks qua vergoeding. En dan de hele dag kutklusjes te doen krijgen, zoals schoonmaken, waar je niks van leert.
Er is toch niets boomerigs aan het standpunt dat een student meer betaald zou moeten krijgen voor een fulltime werkweek? Ik vind het juist boomerig om te zeggen dat het vroeger ook zo was, dus nu moet je ook maar doorbijten en niet klagen.
Als je 40 uur per week werkt voor je stagebedrijf, niet boventallig bent, maar een volwaardige collega, in een dure stad moet wonen en je schoolwerk in je vrije tijd moet doen is het toch alleen maar fair dat je als stagebedrijf een betere stagevergoeding betaald.
Helemaal mee eens dat dit een toffe stage kan zijn waar je veel kan leren, maar als je stagebedrijf je behandelt als een volwaardige medewerker mogen ze je ook beter compenseren.