Het influencertopic #25

Sorry, maar hoe vaak hebben jullie een stagiair begeleid? Daar gaat gewoon veel tijd in zitten en over het algemeen kosten ze meer dan dat ze daadwerkelijk bijdragen aan het bedrijf. Ik vind het super leuk om te doen. Zeker als iemand langer dan 3 maanden blijft dragen ze aan het einde echt wel wat bij maar over het algemeen doe ik het uit liefde voor het vakgebied en in de hoop dat mensen uiteindelijk voor de publieke sector kiezen en niet omdat ik een collega zoek.

Het omschreven takenpakket van dit bedrijf suggereert wel dat ze eerder een goedkope assistent zoeken dan een goede opleidingsplek bieden. Dát is het probleem en niet de financiële vergoeding.

19 likes

Namen namen. Schandig ja en je wordt denk ik ook echt 0.0 begeleid, wat juist het idee is van een stage. Je bent echt een goedkope kracht. Zo vind ik de vacature van Veggilaine ook klinken, je neemt haar werk uit handen.

3 likes

Nou dit moet diegene allemaal al kunnen/hebben dus denk niet dat ze nou zo superveel zin hebben om iemand van alles te leren.

10 likes

Dit zijn echt super vage/basic “wensen”. Er wordt nergens om harde skills gevraagd behalve een rijbewijs, goed kunnen communiceren en de Nederlandse taal beheersen.

“Affiniteit hebben met” betekent niet dat je de vaardigheden al beheerst.

12 likes

Oh maar je mag geen content creator willen worden, krijg je dan een boete als je dat uiteindelijk wel wordt :smiling_face_with_tear:

25 likes

Culinaire skills zijn een must is wel een eis toch. Al zou ik niet weten wat ze daar precies mee.bedoelen maar oke

6 likes

Ja ik denk dan: iedere idioot kan een paprika snijden. Het is niet alsof je bij Veggilaine op de hoogte moet zijn van de regels van de voedselwarenautoriteit of ineens alles perfect jullienne moet snijden.

Even los van het feit dat ik een stagevergoeding van 400 euro altijd te weinig vind. Vind het wensenlijstje echt redelijk voor een stagiaire.

6 likes

Aan de ene kant denk ik kan best een leuke stage zijn aan de andere kant in welke wereld leven we dat influencers stagiaires nemen :joy:

10 likes

Van 10-18 moet ik ook om gniffelen.

19 likes

Ik moest heel erg lachen om het betoog van Stephanie bij Reality Check over leeftijdsverschil en de stilte van Dook. Ongeveer zijn halve vriendengroep (en m.n. Bram) werden (terecht!) pervert genoemd door Stephanie (natuurlijk niet letterlijk he)

14 likes

Oh wacht, vals alarm. Ze waren wat informatie vergeten in de vacaturetekst:

8 likes

Dagen meelopen met Vikkel?? Wie wil dat nou niet :heart_eyes:

15 likes

Ik weet dat er een paar zijn die haar volgen maar; Huhhh Emily Canham zwanger. Zou het van James zijn?

Dit verklaard ook dat iedereen dacht dat ze een boob job gedaan had haha.

3 likes

Dat je rocky road kan maken

14 likes

En je kan het gebruiken om je eigen Influencer carriere te kickstarten.

3 likes

Kregen jullie een fulltime salaris voor een stage?! Ik zat elke dag overuren te maken voor 250 euro. En daar mocht ik echt mee in mn handjes knijpen. Ik was ook zeker niet boventallig :smiling_face_with_tear:

8 likes

In 2010 kreeg ik maar liefst 100 euro voor een fulltime stage. :clown_face::clown_face::clown_face:

5 likes

Nee tuurlijk niet, maar in 2025 kun je wel meer dan 400 euro betalen voor een fulltime stagiaire.

7 likes

Het fijne is dat je met dit soort constructies de crème de la crème krijgt: mensen wiens ouders hun huur in Amsterdam betalen :pray:

24 likes

Ik kreeg ook rond de 300/400 maar ik liep maar drie of vier dagen stage zodat ik ook nog kon werken naast het studeren. Ik moest ook echt wel werken om mijn studie te kunnen betalen dus 40 uur werken (ahum stage lopen) zou wel lastig zijn geweest

4 likes