Het influencertopic #25

Haha ik ook!! Sad want het is ook niet alsof ik haar ken verder en enige kans maakte om uitgenodigd te worden :rofl:

9 likes

Hahah same :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear: kleine traan

Edit en het feit dat ik zelf waarschijnlijk nooit zo’n ding feest zou kunnen geven/betalen hahaha

7 likes

Ja hier ook! Allemaal mensen met wie ik in gedachten bevriend ben waren er ook :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear:

13 likes

Ik vind het echt bizar dat mensen zo over influencers kunnen denken.

:exploding_head:🫨 ziek eigenlijk.

31 likes

Je snapt neem ik aan wel dat dit bij wijze van spreken is, en ik niet tegen mijn onzichtbare vriendin Monica zit te kletsen?

7 likes

Dan nog :rofl:

10 likes

Ben hier serieus benieuwd naar, maar wat bedoel je met in gedachten mee bevriend zijn?

1 like

Het voelt alsof ik die mensen echt ken. Bijvoorbeeld Monica, ik heb vroeger al haar dagvlogs gekeken, luister altijd de podcast, kijk haar dingen op social media… Daardoor lijkt het alsof het echt iemand is uit je leven, niet iemand die je alleen van een scherm kent.

Ik heb verder geen ongezonde obsessie ofzo hoor :sweat_smile:

7 likes

En dat vind ik echt ziek gewoon.

3 likes

En deze mensen verdienen gewoon geld doordat mensen denken dat ze vrienden met ze zijn in hun hoofd

7 likes

Ja dat heb je al gezegd

26 likes

O ik wist niet dat ik dat van jou niet nog eens mocht zeggen :kissing_heart:

6 likes

Ik zag een influencer die ik volgde zwanger en daarna een tijd later met haar baby. Dat voelde ergens zo ongemakkelijk omdat ik zó veel wist, dat ik haar en andere vergelijkbare influencers heb ontvolgd op alles behave YouTube (waar ik niet al hun uploads kijk). Mijn afstand ten opzichte van die mensen voelt nu een stuk ‘gezonder’.

5 likes

Is ook vreemd maar zij is volwassen. Maar next level vind ik de momfluencers. Van een influencer hier uit de buurt weet ik de namen van de kinderen, uiterlijk, welke school ze zitten en op welk tijdstip haar zoontje voetbalt. Heb haar nooit actief gevolgd maar door incidenteel te kijken of door voorgestelde filmpje op insta.

7 likes

Ohhh deze discussie doet me denken aan mijn eigen influencerbestaan, nog ver voor dat influencers bestonden. Vroeger had je Livejournal (kent iemand dat nog?) en ik was daar heel actief op, met heel persoonlijke verhalen. Ik was een jaar of 16? Toen ik later besloot dat het alleen voor vriendjes moest want het was wel heel privé, was ik te gierig om geld te betalen om alles op ‘friends only’ te laten zetten.

Dat heb ik geweten ook :sweat_smile: Ik kwam er jaren later achter dat iemand voor een kunstacademie-eindproject een heel boek over me had gemaakt, incl. foto’s en mijn posts letterlijk overgenomen. Via FB groepen en foto’s had ze ook geprobeerd te achterhalen waar ik woonde en wat bijv. mijn bh-maat was. Het was echt heel creepy. Toen ik haar daarmee confronteerde (want ze had doodleuk het project, mijn foto en naam op haar website staan) schrok ze heel erg, maar ja het was ook mijn eigen schuld want het moraal van het verhaal was dat je niet zomaar alles online moest zetten. Daar had ze natuurlijk een punt, maar tegelijkertijd WIE THE FUCK DOET DIT? Ik vond het echt een beetje misbruik maken van iemand? Het ergste was nog dat ze een 8 voor het project gekregen had :’( Ik heb zelf ook kunstacademie gedaan en vind dit dus echt een heeeeeel stom project. Lekker makkelijk ook. Pfft. En ik allemaal maar moeite doen voor mijn diploma :joy:

Maar goed, ze biechte ook op dat ze ‘wel een beetje tegen me op keek’. Ja joe flikker op, laat me met rust :sweat_smile:

Grappig genoeg schrok ze er dus van dat ik het gevonden had, terwijl haar hele verhaal dus was dat je alles wat je online zet kan vinden? :roll_eyes: Ja goed jullie zullen het vast met haar eens zijn haha, maar werkelijk waar nooit gedacht dat iemand me hiervoor boeiend genoeg zou vinden. WRONG :crazy_face: Ik vraag me vaak af hoeveel creepy dingen echte influencers wel niet meemaken :’(

edit: WOW levensverhaal excuus

72 likes

WTF! Bizar verhaal… mag dit nu met de huidige privacy wetgeving nog? Lijkt me niet…

3 likes

Nee zeer zeker niet. En ik denk toen qua copyright ook niet (als in ze had een hele hoop foto’s van me gebruikt zonder toestemming en letterlijk mijn posts gekopieerd en geplakt). Ik heb er altijd nog spijt van er toen niks meer mee gedaan te hebben maar was ook zo in shock haha :sweat_smile:

5 likes

Holy shit, ze had op zijn minst een andere naam kunnen verzinnen ofzo. Wat een bizarre actie (en wat een kut eindproject ook trouwens, hallo, verzin je eigen foto’s en verhalen ipv alles van een pubermeisje te stelen).

Is het wel offline gehaald?

2 likes

Jan Dirk van den brug heeft ook fotoboeken uitgebracht met de Twitter tijdlijn van andere mensen Losse Tweetbundel

7 likes

Haha ja het maakt me vooral pissig dat iemand gewoon over mijn rug zo’n goed cijfer heeft gehaald, wat er allemaal in staat boeit me niet zo :joy: Maar doe ff moeite joh. En ja het is toen meteen offline gehaald!

7 likes