Het influencertopic #25

Dit is ook wel een flauwe manier van iemand niet links noemen. Linkse politiek gaat vanuit de oorsprong over economie, klassenstrijd, sociale zekerheid en gelijkheid. Klimaat is een onderwerp die er later bij is gekomen, maar zelfs niet bij alle linkse partijen het belangrijkste is en het zou ook net zo goed een thema kunnen zijn dat bij rechtsere partijen past.

Ik vind dat Bonnie zich wel uitspreekt over thema’s alles gelijkheid en sociale zekerheid. En niet om nu te zeggen dat je geen commentaar mag hebben omdat ze niet zo veel met duurzaamheid doet, maar links lullen rechts vullen is heel flauw.

39 likes

Sja mijn vriend zegt ook altijd, klimaat zou geen links of rechts thema moeten zijn maar gewoon bij iedereen op de politieke agenda. Dat is ongeacht onze verschillende politieke voorkeuren iets waar we het over eens zijn :joy::pray:

31 likes

Ik vind het eigenlijk ook wel weer typisch links om te zeggen: “ja ze is niet echt links, want ze doet dit en dit.”

Ja, misschien kan je nog betere keuzes maken. Maar laten we in dit rechtse klimaat niet andere linkse mensen naar beneden halen.

33 likes

Ja eens, jammer dat zelfs linkse mensen hier het klimaatprobleem als links bestempelen en als je daar niet genoeg aan doet ben je niet links? Zo gaat er natuurlijk nooit wat gebeuren, laten we het klimaat vooral niet als linkse hobby wegzetten maar gewoon als een feit. En ja linkse mensen zijn vaak meer pro milieu dan rechtse mensen maar zo verander je dat ook niet.

20 likes

Kom op, laten we nou niet doen alsof mensen Bonnie massaal volgen voor politieke content. :joy: Ze deelt een beetje hoe ze over zaken denkt en dat is al meer dan wat veel andere influencers doen. Prima toch. Ze blijft een influencer.

15 likes

Ja ik ben het hier heel erg mee eens. Het is ook wel een van de problemen van de linkse flank om onderling te ruzieen over wie het beter doet. Bonnie uit haar linkse ideologische standpunten volgens mij prima en van heel veel influencers heb ik überhaupt geen idee waar ze voor staan. Dat nitjepik op klimaat terwijl het overgrote deel van Nederland er niet eens over nadenkt is een typisch voorbeeld van links die drukker bezig is elkaar af te vallen dan één sterk verhaal te vormen.

20 likes

Helemaal eens. Linkse kant gaat er altijd aan onder door om vooral zo lekker krititisch op elkaar te blijven dan door zich te verenigen. Bonnie is vegetarisch, gaat actief naar demonstraties, uit zich op haar social media. Maar nee ze moet nog linkser zijn vanwege haar bereik. Want? Ze doet wat bij haar past.

Ik voel mij een absoluut links en heb mega affiniteit met gelijkheid, sociale klasse etc en minder affiniteit met klimaat. Ja prima. Mogen we het leven zien als een spectrum?

21 likes

hahaha omg het is toch overduidelijk dat bonnie links georiënteerd is? aub zeg dat is echt geen twijfelgeval als je haar volgt. en dat was toch gewoon haar punt.

19 likes

Eigenlijk zeggen de comments eronder het al, maar als we elkaar (op welk aspect ook, maar in dit geval links zijn) vooral bekritiseren op dat het niet goed genoeg is, dan kom je er nooit. Wat @Pannenkoekenplant

Dat zie ik bij rechtse mensen nu echt niet gebeuren🤣 aah je bent wel tegen azc’s maar je geeft wel om het klimaat, jij bent niet rechts genoeg!

De ombekommerdheid om klimaat is denk ik een algemeen probleem, ofwel kopinhetzan, ofwel (en dit vind ik wel een rechts beleid) profit boven alles. Ik vind dat vanuit Bonnie dus niet iets wat haar niet links maakt. Vind ik het dom dat je een kind op dit wereld zet, en vervolgens zegt dat het uitsterven van insecten (en dus ecosysteem) onboeiend is ja. Maar goed, zoveel ouders/mensen met hun helaas.

11 likes

Wie denk je dat de klimaatverandering verreweg het hardste treft?

Het past er prima in hoor.

26 likes

En meermaals per jaar vliegen, en veel fast fashion kopen, airco,… Het klimaat boeit haar niet veel denk ik.

8 likes

Volgt iemand Amy-Rose op tiktok? Ze komt af en toe voorbij in mijn fyp en vandaag heeft ze er een geüpload met deze crazy outfit :sweat_smile:

Ieder zn eigen smaak hoor daar niet van maar heb soms wel het idee dat zij niet helemaal lekker gaat daar op die berg :smiling_face_with_tear:

11 likes

Love Amy Rose

16 likes

Lol 100%, niets tegen haar.

Is dit gewoon fashion dan? Neem mn woorden graag terug :wink:

6 likes

Als zij zich er fijn in voelt boeit het toch geen reet of het mode is?

37 likes

Wat is hier mis mee? Oprechte vraag

12 likes

Ik vind vooral dat zit zo ver weg staat van de Amy Rose die we in b&b zagen. Met haar extensions en designer ski pakjes.

9 likes

Dacht ff dat dit de moeder van Mike was

14 likes

Ik ben echt klaar met die verbouwingsupdates van veggilaine, en eigenlijk alle influencers die daar maanden over updaten

13 likes

Het mag haar geen strobreed in de weg liggen, ze wil niets laten of inleveren. Voor het overige is het makkelijk links-zijn.

5 likes