Was je dan heel jong dat jullie die relatie kregen dat je dit zo persoonlijk opvat? Want 7 jaar tussen twee volwassen mensen is toch niet een bizar groot leeftijdsverschil.
En @mijnerzijds hoe zijn jullie bij elkaar gekomen? Want Bram gaat bewust op zoek naar veel jongere personen om mee te daten.
Mijn intentie was niet om Bram heilig te verklaren, maar om iets te zeggen over hoe snel iedereen een mening vormt op basis van aannames.
Het maakt verder allemaal niet zo veel uit wat ik zeg, want altijd als ik Bram hier verdedig krijg ik een shitload commentaar over me heen heb daardoor ook niet echt de behoefte om dan details over mezelf te gaan vertellen, joejoe.
(Ik heb deze post al 5 keer herschreven om het te nuanceren en duidelijk te maken⊠maar pis vooral nog een keer over me heen als je er behoefte aan hebt )
Waarom heb je dan steeds de behoefte om een man te verdedigen die graag jonge jongens date?
Meid jouw oogkleppen zijn echt ter grootte van de maan.
Maar misschien moet je ook beseffen dat als je je tegen âiedereenâ moet verdedigen, er iets mis is met je standpuntđ
Sorry wat boeit het? Leeftijdsverschil een probleem vinden is zo conservatief, iedereen is volwassen
Hahaha wat
Je dacht: ik doe er nog een belachelijk schepje bovenop
verheerlijken van leeftijd & machtsongelijkheid binnen (hetero)relaties is juist 101 conservatief denkbeeld wat lul je meit
Er zitten heel veel haken en ogen en ongelijkheid in het gedrag van Bram. Het goedpraten met anekdotes over eigen leven en/of conservatisme is echt problematisch. En enig zelfinzicht heeft hij niet. Als je onder zijn vlogs leest hoe hij met enig commentaar op zijn gedrag omgaat, zie je echt dat het een grote peuter is.
ik zag iemand hier eerder zeggen dat dat dan wel bij een jonger persoon past maar imo maakt dat het juist een veel groter probleem, als je 19-24 bent is dat de leeftijd waarop je binnen relaties emotionele volwassenheid begint te leren. als je dat met een partner doet die 17 jaar ouder is ga je er hoe dan ook van uit dat die partner meer ervaring en wijsheid heeft en neem je sneller van die persoon aan dat dingen zoals hij die doet of mee omgaat wel normaal zouden zijn, er is gewoon ongelijkheid daarin. er is een reden dat dit soort mensen continu kiest voor jongere partners en dat is omdat partners van hun eigen leeftijd ze verantwoordelijk houden voor hun bullshit, maar een veel jonger en meer onervaren iemand is lekker makkelijk te manipuleren en gaslighten.
ja sorry voor mn vele reageren maar vind het echt super irritant als mensen dit goedpraten
Niet alles over 1 kam scheren nu schilder je iedereen tot 24 af als onbekwaam
Ik bedoelde die opmerking idd niet om te vergoeilijken dat hij altijd van die extreem jonge vriendjes heeft! Had dat er misschien even bij moeten zetten
dit heeft niks met onbekwaamheid te maken, maar alles met je biologische leeftijd & de ontwikkeling van je hersens, en het verschil in levensfase en door dit alles een ongelijke verhouding tussen twee mensen.
zegt meer over jou dat je dat als âonbekwaamâ ziet en daarmee predatorisch gedrag probeert te verdedigen. andersom wordt het namelijk ook veel gebruikt door mannen die azen op jongere mensen: âmaar hij/zij is zo volwassen voor diens leeftijdâ. nja het is duidelijk dat je er niks mis mee vind
Ja, ik vond mezelf begin 20 ook heel bekwaam om daarin een keuze te maken en met kerels van eind 30 aan te pappen. Als ik daar nu aan terugdenk cringe ik echt en kots ik met terugwerkende kracht bij uitspraken van die kerels die dan zeiden ja ik viBe gEwOon bEter MeT JonGer
Same (vriend van 31 op mijn 18e). Dat was achteraf echt een onvolwassen eikel die geen relatie kon krijgen met iemand van zijn eigen leeftijd, maar dat zag ik toen niet in. Plus hij was middelbareschooldocent en gaf meiden van mijn leeftijd les, kotserdekotskotskots.
Ik ben best wel lang getraumatiseerd geweest van deze relatie. Nu ik zelf 33 ben kan ik echt zeggen dat als één van mijn vrienden een relatie met iemand van 18 zou aanknopen, ik die vriendschap waarschijnlijk zou opzeggen.
Wat een onzin ik en vele hebben een gezonde relatie gekregen met een ouder iemand terwijl ik zelf 24 was
Ah kijk daar issie weer. Iemand die het zich persoonlijk aantrekt en daarom perse een lans wil breken voor een ongezond en problematisch patroon van een random influencer
ik snap niet dat je het de hele tijd over de jongeren in deze situatie hebt? het gaat over oudere mensen die consequent relaties met veel jongere mensen aangaan en hun verantwoordelijkheid daarin.
en ik heb ook nergens gezegd dat je als 24 jarige geen gezonde relatie kan hebben met iemand die ouder is. als jij geen twijfel hebt over of jouw relatie gezond & gelijkwaardig is en je vent een normaal mens zie ik niet in waarom je alles zo op jezelf moet betrekken.
Je weet ook niks van Bram zân relatie en of die gezond is??