Hoe is het met de big van Suus?
Edit: vraag mij af of dit wel echt gebeurd is trouwens, of dat ik dit heb gedroomd. Google helpt niet.
Hoe is het met de big van Suus?
Edit: vraag mij af of dit wel echt gebeurd is trouwens, of dat ik dit heb gedroomd. Google helpt niet.
Die is allang opgegeten
Nee dat is inderdaad echt gebeurd. Maar zoals iedereen al voorspelde ging dat natuurlijk niet goed. Ik weet niet meer wat ermee gebeurd is, herplaatst?
Ja heel sneu maar wat moeten ze dan doen? Een kat die ineens heftig kinderen aanvalt is supergevaarlijk met een pasgeboren baby. Echt kut dat je dan ook nog eens al die kattengekkies over je heen krijgt waar je het nooit goed kan doen.
Ja idk, maar breng hem iig niet naar een asiel⦠Vind dat zo treurig voor zoān beestje
Ja oke maar het punt is dus dat het niet anders kan, ze hebben meerdere mensen in hun omgeving gevraagd zei Mascha
Maar dat gebeurt meestal niet āopeensā. Ik kijk al een tijdje niet meer maar vroeger zag ik niet echt dat er vaak nagedacht werd over het comfort van de katten. En heb ik niet echt het idee dat ze veel verstand hebben van katten? Een nieuwe baby in huis kan heel stressvol zijn voor een kat en je kunt wel dingen doen om die verandering makkelijker te maken.
Maar volgens mij wilde ze hem al een tijdje weg doen, eerst onder het mom van allergieƫn. Ik hoop voor hem dat hij een fijn nieuw huisje kan vinden waar hij veel aandacht krijgt ![]()
Ik heb mijn kat van de poezenboot en ze zijn daar heel lief. Zijn meestal ook echt binnen no time weg zodra ze op hun site staan. Wel zielig om zoān oude kat weg te moeten doen hoor.
Nee ze zei dat dit al een paar jaar speelt en Siem al vaker mensen heeft aangevallen, maar nog nooit een kind. Volgens mij zijn/waren ze echt wel betrokken bij hun huisdieren hoor, je ziet in de vlogs Mascha er oprecht verdrietig over zijn. Vind het sneu voor ze dat nu wordt gedaan door sommige mensen alsof ze niet het beste voorhebben voor Siem. Anyway ik hoop idd dat hij een fijn nieuw huisje krijgt!
Ze zei ook dat hij anders is en soms ook dit gedrag vertoont sinds Manis dood is. Ik kan me voorstellen dat het voor een kat veel is als zān kattenmaat er ineens niet meer is en er dan later ook nog een kind bijkomt. Zeker als de kat al wat ouder is.
Heel veel mensen hebben wel het beste voor met hun huisdier maar dat betekent niet dat ze ook altijd de beste keuzes maken.
Dit zeg ik als iemand die voor werk gesprekken voert met mensen die hun kat willen afstaan en waarbij we altijd eerst kijken of we het probleem kunnen oplossen. Er is vaak echt veel onwetendheid!
Ik geloof zeker dat het verdrietig is voor Mascha. Maar ik heb ook dingen in de vlogs gezien waarvan ik dacht hmm aparte keuzes.
Hmm ja dat is een goed punt. Puur uit nieuwsgierigheid; wat zou je dan in zoān geval adviseren? Ik vind de combi van onberekenbare huisdieren + kleine kinderen altijd erg eng omdat het zoooo fout kan gaan. En dan heeft die poes natuurlijk helemaal geen schijn van kans meer
Ik denk dat je hier ook een situatie ziet die is ontstaan door eerdere signalen en incidenten te negeren. De eerste keer dat een kat plots aanvalt moet reden tot actie zijn, niet dat jaren laten gaan en nu verbaasd zijn dat die aanvallen dan ook richting een kind gaan.
Helemaal mee eens, maar het maakt in mijn ogen wel verschil is of het gaat om in huis plassen en poepen of agressie naar kleine kinderen.
Want er zijn vast dingen te bedenken die binnen een huishouden beter/anders kunnen. Maar je weet niet van te voren of het daadwerkelijk effect gaat hebben. In in het geval van agressief gedrag naar een (jonge) baby snap ik dat je het risico niet gaat nemen.
En daarom hadden ze dit gedrag al veel eerder moeten laten onderzoeken, zodat het misschien niet zover zou komen. Een kat valt bijna nooit vanuit het niets aan en als ze ermee naar de dierenarts oid waren gegaan toen het de eerste 1/2 keer bij een volwassene gebeurde had dit waarschijnlijk voorkomen kunnen worden.
Sorry voor dit saaie antwoord maar ik kan hier geen antwoord op geven zonder een consult met iemand te voeren. Echt elke situatie is uniek en je moet eerst heel veel informatie van de eigenaar vergaren en ook videobeelden want signalen of triggers worden vaak verkeerd ingeschat. Ik zou in ieder geval beginnen met kijken of de basisbehoeften vervuld worden want daar gaat het vaak al fout. Zijn er genoeg schuilplekjes, wat is de routine met eten geven en spelen, op welke plekken staan de kattenbakken etc. En dan moet je meer informatie over de aanvallen krijgen.
Wat ging er aan vooraf, wat was de body language van de kat etc.
Terechte opmerking, en zo zou het moeten zijn. Maar in de realiteit āaccepterenā mensen inderdaad dergelijk gedrag te lang. Uit onwetendheid maar ergens ook met een goed hart, wat 'zo erg is het nou toch ook weer niet". Want ja, de impact op een volwassenen zal waarschijnlijk ook wel meevallen. Maar als er dan opeens een mini-mens is, ja dan is opeens alles anders.
Maar Lula zou nu zeggen dat we weer ontopic moeten gaan.
Ik ben duidelijk een hondenmens want dit is anders echt preciĆ©s hoe ik een kat zou definiĆ«ren⦠(En waarom het woord ākattigā bestaat?)
Waar is Lula eigenlijk?
Lula is er niet meer.