Ik kende haar niet hiervoor maar volgens mij is ze gewoon op haar teentjes getrapt, maar moet ze wel in haar rol blijven met haar ‘energie’ en reageert ze zo.
Misschien moet ze die podcast van michelle bollen er over luisteren ![]()
Ellen heeft meerdere podcasts over “hoe om te gaan met haatcomments” dus ze komt er wel overheen. Ze kan het vast weer lekker aangrijpen om weer te kunnen preken over hoe ze zich “niet kunnen voorstellen dat iemand zijn energie wil verspillen aan negativiteit” en komen dan met Bollen-achtige uitspraken als: “Ik wil anderen juist zien winnen, want dan winnen we allemaal.” Bla bla, gaap. Dus ja, ik verwacht dat dit ook weer voer voor zal zijn voor een nieuwe podcast.
Ik vind het grappig en ongemakkelijk. “ik weet dat je dit nu zit te kijken” — ehm… klopt. Maar jammer dat ze het meteen neerzet als “negatieve energie” en dat ze mijn “haat” voelt in haar energiesysteem. Meid… het is geen haat of negativiteit per se. Het is vooral fascinatie en vermaak. En daar is die pagina toch voor? Je zet dingen online zodat mensen het kunnen zien — en daar iets van vinden.
Zonde dat ze liever in een echokamer van uitsluitend positieve reacties blijft zitten en alles daarbuiten wegzet als “negativiteit” of als mensen die “niets beters te doen hebben dan haten op anderen.” Waarschijnlijk heeft ze dat nodig om haar zelfbeeld te beschermen en niet te hoeven reflecteren op ongemakkelijke waarheden. En eerlijk is eerlijk: het is ook gewoon haar commercieel belang om dat verhaal in stand te houden.
Noem me wat je wil maar ik kan juist waarderen dat dit soort type mens bestaat, omdat het me fascineert. Ik hoop dat ze vooral lekker haar ding blijft doen. Wel vind ik er iets van dat haar hele businessmodel rond healings gebaseerd is op het aanbieden van een quick fix voor problemen, waarbij zij zichzelf positioneert als iemand die de waarheid en oplossingen kent dankzij haar “downloads van het universum.” Maar goed, mensen laten zich links en rechts oplichten door van alles en nog wat, dus ik vind haar daarin niet meer of minder kwalijk dan de gemiddelde YoungLiving-consulent of jehova getuige.
Ik zou echt trots zijn als iemand mijn haat in haar energiesysteem zou voelen. Dat was precies de bedoeling
Zit Sophie Ousri in een midlifecrises of begint ze eindelijk te beseffen dat het vrij zielloos is om alleen maar content te maken zonder verder echt iets van betekenis te doen. Zie naast de eindeloze “Food Taste Testen” waar ze na 1 hap alles weggooid allemaal random video’s met andere flu-flu’s die ik van ongemak niet eens kan afkijken. Ze kan zelf toch ook niet blij worden van je hele week vullen met consumeer video’s en performative grappig/gezellig doen met even inhoudloze engagement-hungry flu-flu’s als zij? En dan ook die clickbait titels steeds over afvallen en co-ouderschap/ momlife. Zie nu net die met Alice Olsthoorn voorbij komen, zo random ook weer ![]()
Haha ja maar die zin: ‘ik voel jouw haat in m’n energiesysteem’ heeft zoveel potentieel om een viral sound te worden op TikTok/reels. Jammer dat ik geen influencer ben anders had ik hier wel ff op geprofiteerd
Kon bijna niet geloven dat die Joeri (‘Bon Joeri!’) niet een typetje was toen ik door die reel Henry bij z’n account ging kijken, what the actual fuck is dit joh ![]()
Ik krijg steeds een insta account te zien over een 9 jarig terminaal ziek meisje in Amerika. Ze is uitbehandeld en ligt op sterven en echt alles wordt gedeeld daarover. Account heeft bijna 900k volgers. Aan de ene kant vind ik het echt te ver gaan om zoveel te delen. Maar…door hun bereik halen ze ook bakken met geld op voor onderzoek. Is dat de privacy/integriteit van je kind waard?
Nee.
Nooit.
In Nederland hebben we Jade Kops. Wel met minder volgers en heb het idee dat zij het vooral zelf wil delen. Ze is dit jaar 18 geworden en heeft een stichting opgezet met al het donatiegeld.
in nl had je vroeger toch ook zo’n account op social media of blog ofzo over een meisje met kanker? zij is toen uiteindelijk overleden. zij heette kanjerguusje (ik dacht eerst altijd kankerguusje en ik vond het al zo hard)
Nee absoluut niet MAAR ik snap wel dat Amerikanen zoiets doen met hun achterlijke zorgstelsel en torenhoge rekeningen waar je failliet van gaat. Zou alsnog geen reden moeten zijn eigenlijk om je kinds privacy op te geven, maar ik snap het wel.
En sommige mensen geven ook gewoon geen fuck om hun kinds privacy.
Klopt, haar vader heeft ook 2 boeken geschreven. Hij blogde vooral om zn omgeving op de hoogte te houden en twitterde veel. Is al minstens 15 jaar geleden volgens mij, was een andere tijd
Dit is toch iets heel anders? Ik snap de vergelijking niet.
Ja, dat vind ik wel anders omdat ze het zelf deelt.
Dit meisje in Amerika weet zelf niet eens dat ze gaat overlijden. (delen haar ouders bewust niet met haar).
Dat is nieuws voor mij, dacht dat we in de lage landen woonden.
jullie misschien, zij en ik niet
Irrelevant dus
Ik krijg steeds filmpjes van die justmadeleine in mijn algoritme. Had zij nou ooit een contactverbod gekregen voor het lastigvallen van een of andere influencer (nog in het ellegirl tijdperk) of heeft mijn hoofd een rare verbinding gelegd?