Het influencertopic #25

Ik krijg haar op TikTok wel eens op m’n tijdlijn maar zijn altijd filmpjes dat ze naar all you can eat restaurants gaat. Die buikwand correctie is echt een hype geworden waarom zou je zo’n heftige operatie willen als je niet bijv echt veel loshangend vel hebt en daar last van, ik begrijp dit echt niet bij haar

11 likes

Mensen moeten echt eens normaal doen, wat een idioterie allemaal. Waarom zou je dit willen.

26 likes

Ze vertelde wel ergens dat ze het deed omdat door de tweeling zwangerschap had ze wat losse huid wat niet weg te trainen was.

4 likes

Is de losse huid in the room with us?

34 likes

Ik dacht dat ik ondertussen wel oud en wijs genoeg was om.dit van me af te laten glijden, maar nu ik steeds vaker hoor over buikwandcorrecties ga ik me toch wat kutter voelen over mijn eigen buik :expressionless:

13 likes

Oh mijn god, hoezo?! Zij heeft ook echt 2 jonge meiden toch. Sorry maar dat vind ik dus echt geen voorbeeld.

Volgens mij hebben ze een leuke stiefmoeder (whatabouther) dus ik hoop maar dat zij dat wat kan relativeren voor die kids

4 likes

Jeetje wat een verspilling van middelen ook allemaal. Helemaal naar Turkije gaan voor zo’n ingreep allemaal voor de sier…

16 likes

zij is hier toch wel eens komen trollen op een nepaccount? misschien hengelen we haar wel weer binnen

7 likes

Ik wreef net juist liefdevol over mijn buik(vet) met “gelukkig richt ik hier niet bewust schade aan”; je gaat serieus je buikspieren, huid etc allemaal doorklieven om een dunnere buik te krijgen (die dus al heel plat is?). Met alle risico’s van dien door de narcose, infectiegevaar, helemaal gaar weer terug naar NL moeten vliegen en dan ben je in NL afhankelijk van hulp met je kinderen want je zal wel lang moeten herstellen. De kans dat het slecht afloopt (overlijden) is heel klein, maar het kan gewoon wel en dat je die kans neemt (terwijl je ook nog eens kinderen hebt)? Ik vind je dan gestoord.

Misschien kan die influencer beter kijken of ze gesponsord een cursus kan krijgen over een positief lichaamsbeeld.

Ik ben op andere vlakken weer gek, maar gelukkig blijft deze gekte mij bespaard.

Dood na ingreep in Turkije: 'Influencers stimuleren medisch toerisme' vorig jaar was dit nog in het nieuws. Ok deze vrouw deed 3 ingrepen in één keer, maar het laat voor mij zien hoe bizar het is dat mensen zulke cosmetische ingrepen laten doen alsof het allemaal niks is. En alle social media, influencers maken het nog erger. Hoeveel mensen zouden nu door cynthia en haar uitgebreide updates bijvoorbeeld ook niet op het idee gebracht zijn? Dat dat zaadje al wordt gepland bij vrouwen die hier eerst niet mee bezig waren, vind ik al treurig. Dan zie ik toch liever body positivity.

37 likes

Nou ja ik snap het ergens wel hoor. Ik heb drie keizersnedes gehad en mijn buik is objectief lelijk. Ik heb echt zo’n vetrand boven het litteken. Daaronder is het redelijk plat. En mijn huid is ook slap waardoor ik een soort schortje heb. Ik overweeg ook een buikwandcorrectie want ik voel mij echt zo’n boomer-moeke met zo’n oudemensenbuik. Maar het idee om nóg een buikoperatie + bijbehorend herstel te moeten schrikt mij vooralsnog af.

Maar goed, als ik haar buik zou hebben zou ik zooooo blij zijn.

6 likes

Maar dit is toch gewoon niet waar? Dit is ook gewoon gevoed door wat we met z’n allen in de media enzo zien. In mijn ogen is iets lelijks altijd subjectief. Wat ik lelijk vind, kan jij mooi vinden en andersom.

Wel heel vervelend dat je je zo voelt over je buik. Hopelijk kan je er milder naar kijken en trots zijn dat het kindjes heeft mogen dragen.

69 likes

Helemaal mee eens. Vooral dat dat zaadje wordt geplant. Zo zielig en verdrietig als mensen denken dat er iets “mis” is of ze lelijk zijn zoals @Bim
Het is zo’n heftige operatie alleen maar voor een (onrealistisch) schoonheidsideaal :pensive:

Edit: wat voor arts ben je ook als je in dat buikje gaat snijden om “loshangend vel” weg te halen

15 likes

Ja heel herkenbaar. Heb hetzelfde.

4 likes

En een buikwandcorrectie levert ook een litteken op van heup tot heup. Ik vind het lastig te begrijpen hoe dat minder zwaar kan wegen dan de situatie voor de operatie in haar geval (los van alles risico’s die zo’n operatie met zich meebrengt).

7 likes

Dat het ‘een kindje gedragen heeft’ is mooi hoor maar zo’n buikschort is gewoon niet leuk. Staat niet mooi in kleding, zit niet lekker en het idee dat er iets aan te doen is best aantrekkelijk. Maar 10K armer, dat grote litteken en toch een zware operatie met risico’s vind ik tot zover zwaarder wegen. En vooral ook dat ik tegen mn kids zegt dat ze mooi zijn zoals ze zijn en dat mama dan haar buik laat opereren voor de mooi vind ik ook krom

30 likes

Ja dat het niet lekker zit is ook een reden inderdaad. Er zit ook een litteken en het vel is deels gevoelloos en dat is echt geen fijn gevoel. Ik krijg er nog net geen smetplekken zeg maar, maar soms voelt het wel zo.

2 likes

Ja ik begrijp wel wat je zegt, maar ik gok dat @Bim ook gewoon bedoelt dat dat afdakje (zo wordt die overhangende huis boven een keizersnede litteken ook vaak genoemd) er gewoon niet hoort te zitten. Net als dat een litteken op zich gewoon niet mooi is. Je kunt wel zeggen ‘oh dat ziet er netjes uit’ omdat het mooi geheeld is, of er een positief gevoel over hebben omdat het een gevolg is van de geboorte van je kinderen, maar een litteken op zich is toch niet mooi?
Ja nevermind ik herken gewoon het gevoel van @Bim wel dus voel me aangesproken om erop te reageren maar dit is niet het topic om het hier over te hebben eigenlijk natuurlijk.

7 likes

Prima, maar dit is toch ook gewoon een mening? Ik kan littekens eigenlijk wel mooi vinden.

We zijn allemaal zo hard voor ons zelf met dit is lelijk, dat is scheef, dat is stom etc. etc. Terwijl als je lichaam functioneert, eventueel kinderen heeft kunnen baren, dan is toch alles mooi aan een lichaam. Sowieso, waarom moet overal het label mooi of lelijk etc. aangehangen worden.

Klinkt nu echt vet zweverig voor mijn gevoel, terwijl zo ben ik niet, maar we kijken met z’n allen zoveel naar uiterlijk en vertoon. En voor wat? Niemand gaat achteraf zeggen van goh die Junebug was zo’n lieve moeder maar ja omg wat had zij een lelijk overhangende buik.
Nee, tuurlijk niet.

Overigens is het iets anders als je er echt last van heb natuurlijk, zoals @Bim nu in een post aangeeft die ik nog niet had gelezen. Maar dan is het alsnog niet lelijk (vind ik), maar gewoon vervelend omdat je er klacht x en y door krijgt.
En ja, je kan er ook mentale klachten door krijgen, maar dat vind ik nu dus juist zo onwijs jammer en zo gevoed worden door de huidige maatschappij. Waar je alles aan jezelf kan laten doen om maar ‘mooier’ te worden.

39 likes

Maar dit heeft zij dus niet. Hoezo gaan artsen hier in mee?

11 likes

:moneybag::moneybag::moneybag::moneybag:

6 likes