De grote vraag is nu: hoe dan wel?
Annabel Visscher meet haar bloedzuikerspiegel, terwijl ze helemaal geen diabetes heeft. Zo bizar, waarom zou je dat meten als je een gezond lijf hebt.
Dat is toch helemaal niet zo vreemd?
Je kan ook je hartslag meten zonder een hartpatĂŻent te hoeven zijn.
Dat vind ik nog wel anders. Als je sport kan je zien in welke zone het beste kan sporten bijvoorbeeld. Maar je lijf reguleert zelf je bloedsuikerspiegel. Waarom zou je dat in hemelsnaam prikken.
Ik heb dit vaker gezien de laatste tijd, lijkt ook een soort health hype te zijn⌠Er is ook een account Glucose Goddess op insta die heel populair is
Ik zou het niet eens heel gek vinden om af en toe te prikken maar dagelijks is wel gek.
Maar het is toch haast nog gekker om het af en toe te prikken? Je hebt toch niets aan die informatie. âOh mân bloedsuikerspiegel is nu hoog, oke chill nu gaat mân lichaam dat zelf fixenâ. Dan is het haast nog logischer om het na elke maaltijd te doen om te kijken in hoeverre het stabiel blijft ofzo, maar wederom: dat is niet iets wat een gezond iemand hoeft te doen
Sommige influencers willen van allerlei voedingsmiddelen weten wat de invloed is op hun bloedsuikerspiegel.
Als die heel vaak hoog wordt op een dag moet je lichaam veel insuline aanmaken en dan kan je insuline resistent worden.
Geen idee of dit zo is maar dit is hun gedachtegang in elk geval.
Vorig jaar waren er influencers die voor een campagne een sensor kregen om gedurende 2 weken hun waarden te checken. Bv Pauline van lifestylespot.
Daarna kwam een consulente van het betreffende supplementenbedrijf langs om de resultaten te bespreken. En natuurlijk bleek dat ze een klein fortuin aan supplementen nodig had⌠die het bedrijf toevallig ook verkoopt. Aan 60 euro per supplement, per maand. ![]()
Je kan ook meteen een abonnement nemen van een paar maand want dan heb je een beetje korting ![]()
Allemaal vage ingrediĂŤnten en dubieuze claims, geen deftige wetenschappelijke onderbouwing, enkel schone schijn.
En het was niet normaal hoeveel volgers blindelings volgden en er met open ogen in liepen. Want de influencer merkte persoonlijk toch wel dat ze zich veel beter voelde sinds de supplementen ![]()
Ja je bloedsuikerspiegel stijgt zodra je eet en bij het ene product wat meer dan bij het andere, maar dat je dan weer insuline aanmaakt om je bloedsuiker te balanceren is een normale functie van je lichaam.
Ik snap echt wel dat mensen minder snelle suikers willen eten om hoge pieken te voorkomen, maar als je geen diabetes hebt en gewoon gezond eet is er echt niks aan de hand.
Gewoon eetgestoord gedrag met een andere flair.
Ik vind dat zo kwalijk en meteen ook een reden om die influencer te ontvlogen.
Hoe privileged zijn we om als gezonde mens kwalen te gaan verzinnen en dan vervolgens deze te vermarkten?!
Deze mensen hebben echt te veel tijd hoor
Danique (Most Wanted) is weer zwanger!
Ik kwam net via Facebook nikocado avocado tegen, die heeft een facelift en een 360 graden tummy tuck gedaan (360 graden betekent kort gezegd dat de incisie door wordt getrokken op je rug).
(Dat was toch die dude die zoveel at op camera en daarna is afgevallen?).
Lijkt wel echt een trend te zijnâŚ
Hij is 113 kilo afgevallen! Dan heb je zoveel losse huid dat je er ook echt fysiek veel last van kan krijgen, niet echt te vergelijken met influencers die zwanger zijn geweest en daardoor wat losse huid hebben.
Deze gast is ook echt gestoord
Omg die vent doet gewoon allemaal mcdonalds voer + saus in een blender en drinkt het op ![]()
Zo zonde van het eten
Wie is deze influencer (gok ik) ze komt ze zo bekend voor, maar kan er niet op komen
Linda Groenewegen