Het influencertopic #26

Ja, zij brengt die dochter ook in beeld terwijl Sophie dat niet wil en bewust niet doet

13 likes

Ik krijg bad vibes van haar

15 likes

Ik vind Sophie zo sympathiek. Zit nu midden op de video maar wil haar gewoon een knuffel geven! Wat een situatie.

4 likes

Eerlijk gezegd vind ik niemand sympathiek die dit soort info op het internet gooit. Vind het echt sneu voor het kind.

85 likes

Heb net de video af én Jeroens berichtje op IG gelezen en ik schuif mijn mening bij met dat ik het met je eens ben!
Achteraf denk ik dat dit beter gewoon tussen hun twee had kunnen blijven. :sweat:

6 likes

Als de geschillen zijn opgelost, de toekomst helder is er er geen strijd meer is waarom post Sophie dan gisteren een gedetailleerd verhaal. Ondanks dat ze een voorstander is van openheid mentale issues delen was dit wel iets wat ze niet had hoeven delen

Ik vind haar verder leuk en heb ook echt respect voor haar hoe ze er mee omgaat maar als ik er nu over denk is het wel een trap na. Ik ben ook te snel gaan oordelen toen ik haar verhaal hoorde alleen denk ik dat het voor Jeroen net zo naar is geweest. Ik weet ook niet precies hoe het zit maar als je al sinds 2024 co ouderschap hebt moet je toch ook papieren tekenen waar je regels in opstelt?

10 likes

Sinds 2009 is het al zo dat je verplicht een ouderschapsplan moet opstellen, alleen geldt die verplichting voor ouders met gezamenlijk gezag. Dat was bij hen blijkbaar niet het geval (gezien Jeroen zijn bericht).
Ik denk ook, maar dat is een aanname, dat Sophie daar misschien op doelt in haar video over dingen zwart op wit vastleggen. Het is namelijk vrij gebruikelijk dat er bijvoorbeeld iets in opgenomen is over verhuizen.

2 likes

Gezag of niet, als je 70km bij je kind vandaan gaat wonen vind ik je gewoon een sukkel want het maakt co-ouderschap ontzettend ingewikkeld voor een kind.

57 likes

Ja wij moesten dit bij ons eerste kind inderdaad naast de aangifte nog apart regelen. Kon wel zo online en ze wezen ons er bij de aangifte ook op, maar toch snap ik wel dat mensen het in alle drukte dan kunnen vergeten. Goed dat ze het aangepast hebben dat het nu wel met aangifte ook geregeld is

2 likes

Ik lees dit nu en betwijfel of we dit wel hebben gedaan :flushed: hij is 13 dus misschien ben ik het vergeten dat ik het heb gedaan??

2 likes

Hmm misschien kan je het online wel ergens zien? Wij hebben het geloof ik aangevraagd via rechtspraak, maar Google / chat heeft je vast een antwoord waar je dit kan vinden :joy:

4 likes

@Spencer als je hierover twijfelt kan je bij de rechtbank een uittreksel opvragen uit het gezagregister (Uittreksel gezagsregister opvragen bij rechtbank | Rechtspraak)
Als je gehuwd bent (geweest) of een geregistreerd partnerschap hebt (gehad) met de vader is het gezamenlijk gezag automatisch

4 likes

Ook als je pas getrouwd bent na de geboorte? Mijn man heeft er ook geen herinnering aan dus inmiddels vrij zeker dat we dit niet hebben gedaan :neutral_face:

5 likes

Ja, dan is door het huwelijk gezamenlijk gezag ontstaan!

2 likes

Pfff weer een zorg minder! Thanks

2 likes

Dit staat wel op elk lijstje ooit en word geloof ik ook nagevraagd door de verloskundige.

3 likes

En toch was het in mijn herinnering best even een online administratieve handeling die ook pas kan (kon dus) ná geboorte en aangifte, want BSN nodig. Uiteraard zijn de meeste mensen hier wel op voorbereid, maar ik vind het ook niet heeeel gek als dat niet goed is gegaan; immers gaat het alleen op als je niet getrouwd oid bent en je hebt het kind als vader ook al erkend én aangifte gedaan dus daarmee al 2x aangetoond betrokken te zijn. Het juridisch gezag stond daar dus nog los van en moest online apart via de rechtbank. Ik las zelf destijds allerlei van die sites/apps enzo maar staat me bv ook niet echt bij dat de verloskundige het nog heeft gezegd en de aangifte kon (kan?) sinds een poos ook online dus dan heb je ook niet dat contact en staat het er wellicht ook niet automatisch

6 likes

Soms komt tipvanjet voorbij op insta maar wat zijn die filmpjes mega irritant gefilmd?? Het beeld gaat expres alle kanten op, in zoomen, uit zoomen, links, rechts, omhoog, omlaag echt film gewoon normaal

8 likes

En die irritante handbewegingen en dat vieze losse strohaar

1 like

Ja ik herinner me niet dat dat eerder zo was? Dat filmpje waarin ze kookt heb ik ook niet afgekeken, de hele tijd dat in en uitzoomen en dat beeld wat alle kanten uitgaat, denk als ik hier een tijd naar kijk krijg ik koppijn

8 likes