Het influencertopic #26

Als het waar is wat die Jeroen zegt, dat hij door een gezamenlijke fout überhaupt geen gezag had over hun kind (geen idee wat dat kan zijn, niet erkend oid?) en als Sophie vervolgens weigert om hem gezag te geven, dan snap ik dat je alles uit de kast haalt om gezag over je eigen kind te krijgen. Ik bedoel, dan ga je over lijken.

13 likes

Maar hij is toch teringdom dan?? Je geeft je kind toch aan bij de gemeente als vader/mee ouder?! Dat regel je toch.

4 likes

maar tegelijkertijd weigerde ze dus blijkbaar eerst gewoon om de vader van haar kind gezag te geven omdat ze alleen over hun kind wilde beslissen.

weet niet hoor maar everyone is the asshole hier

46 likes

Dit was maar een idee van mij hè, ik weet niet of het zo is. En natuurlijk is dat dan teringdom van beiden, maar dat maakt het nog niet oké om dan gewoon te weigeren om gezag te delen. Je ontzegt je kind dus ook van haar vader? Omdat je niet wilt verhuizen?

4 likes

Maar ja dat je gezag niet geregeld hebt, is toch je eigen domme schuld. Ik blijf erbij dat ver weg verhuizen in een co-ouderschap gewoon niet oké is. Je kunt geen co-ouderschap hebben met een schoolgaand kind als je 70 km verderop gaat wonen.

Het erge vind ik nog dat ze haar dit geflikt hebben en blijkbaar wel gezegd hebben dat ze een goede moeder is. Waarom ga je van alles gebruiken om als je vervolgens je zin hebt gekregen ineens zonder problemen wel je kind 50% van de tijd bij Sophie te laten.

14 likes

Voor 2023 had je als je je kind erkende niet automatisch gezamenlijk gezag. Dat moet je nog zelf samen laten aantekenen in het gezagregister bij de rechtbank. En als de moeder geen instemming geeft daarvoor kan je bij de rechtbank om gezamenlijk gezag te verzoeken. Het uitgangspunt van de wet is dan dat de rechter dat toewijst tenzij het kind dan klem komt te zitten tussen de ouders, bijvoorbeeld door slechte communicatie tussen de ouders, of als gezamenlijk gezag om een andere reden niet in het belang van het kind is. Het weigeren van het samen regelen van gezamenlijk gezag door Sophie is daarom vrij dom want grote kans dat je verliest bij de rechter.
Sinds 1 januari 2023 komt gezamenlijk gezag wel bij erkenning tenzij de moeder bij de erkenning aangeeft dat ze dat niet wil delen met de vader.

11 likes

Pre 2023 (uit mijn hoofd) werd gezag niet automatisch toegewezen hij de erkenning.

@Kauai het is echt zonde om die situatie zo plat te slaan. Tuurlijk weiger je gezag als je weet dat je ex anders in belangrijke beslissingen staat. Ik vind dit echt een situatie waarin ieders handelen superlogisch is. Ze hadden gewoon beiden totaal andere belangen.

Daarnaast goed om te beseffen; er is nog best een wereld tussen wat jij echt vindt en wat een advocaat vindt dat een juridisch sterke argumentatie is.

14 likes

Ja zoals het nu klinkt was het een gevecht om wie moest verhuizen/blijven, kwam Sophie er bij toeval achter dat Jeroen helemaal geen gezag had, besloot dat te gebruiken zodat zij niet hoefde te verhuizen, waarna Jeroen naar de rechter is gegaan gewapend met shady argumenten om dat gezag voor z’n dochter te krijgen. Eens met @issa ESH

7 likes

Ja maar ik denk dat hij dus alleen dat gezag wou om dan ook te kunnen meebeslissen over de schoolkeuze/woonplaats. Daarvoor hadden ze ook altijd wel goed co-ouderschap dacht ik en overlegde ze over alles. Dus snap ook wel dat Sophie in eerste instantie dacht; ja als je alleen dat gezag gaat gebruiken om vervolgens een verhuizing af te dwingen dan liever hou ik alleen dat gezag.

ik val in herhaling lees in nu sorryyyy. Maar goed wat gezegd wordt opzich is iedereens handelen begrijpelijk al vind ik iemand aanvallen op haar moederschap puur om gewin te halen in een rechtszaak wel net trapje lager dan wat Sophie gedaan heeft. Dus knap dat Sophie nog zo overwogen communiceert en blijft benadrukken dat hoe meer mensen van Elodie houden hoe beter. Ze had ook kunnen blijven procederen om haar gelijk te halen.

5 likes

Is dat gezag niet ook nodig als je kind in t ziekenhuis komt oid? Hij noemde het een fout, klinkt alsof ze dan dachten dat erkenning en gezag hetzelfde was of zoiets.

7 likes

Wow ja goede opmerking, voor medische beslissingen moet je inderdaad gezamelijk gezag hebben. Al kan ik me ook voorstellen dat die periode ook zo stressvol was voor hun en dat ze in het ziekenhuis niet zo moeilijk doen als ze zien dat papa en mama goed samenwerken? Dat was oktober 2024.

3 likes

Haha ja beetje schijnheilig als je er vervolgens niet bij zegt dat jouw keuze de hele oorzaak van die rechtszaak is. Als het allemaal waar is wat er door Jeroen wordt gezegd. Ze zal er wel weer op reageren.

7 likes

Tja maar Sophie haar hele leven bestaat toch al uit online oversharen? Dus ik denk dat ze gewoon niet anders kan dan dit. Denk wel dat de hele broer/zus vriendschaps relatie voorbij is tussen Jeroen en Sophie, ze leek zo gekwetst door het hele gebeuren. Lijkt me pittig want ze zit de rest van haar leven toch aan hem vast.

4 likes

Maar ze geeft toch aan dat haar aandeel is dat zij niet wou verhuizen? Dat zit uiteindelijk onder het gezagsvraagstuk. Niemand hier heeft de rechtbankstukken gelezen maar uiteindelijk was de hoofdzaak; gaat Elodie in Rotterdam hoofdverblijf hebben of in Tiel.

2 likes

Gvd dat arme kind. Ouders beginnen WWIII en het hele internet keuvelt mee.

83 likes

Volgens mij zien wij het weigeren van gezag op een hele andere manier, ook @Shaaar ik zag dat je je berichtje had aangepast. Ik vind dat heel bizar want zoals ik begrijp kan je dus op elk moment tegen de andere ouder zeggen: jij hebt hier niks over te vinden. Welke co-ouderschap afspraken er ook zijn. Je kan gewoon alles in je eentje over je kind besluiten. Behandelingen, verhuizen naar het buitenland, alles. Dat is toch mega heftig als methode omdat je niet wilt verhuizen? Ik vind dat de andere ouder buiten spel zetten, ook al snap ik wel dat je heel graag het leven opbouwt zoals je voor ogen had.

6 likes

Ja dat. Leuk als je dit later van je ouders terugziet

Ookal lees ik dat ze “respectvol” blijft, wat heeft je kind hier in vredesnaam aan

2 likes

Maar het is toch vanwege zijn nieuwe vriendin dat ze daar weer heen gaan omdat zij haar familie/vrienden mist. Niet omdat hij het perse wilden. En hoezo is het wel logisch dat hij terug zou gaan naar zijn steunnetwerk maar dat de buren/vrienden niet genoeg zijn voor Sophie om gebonden te zijn aan Tiel.

13 likes

Voelt trouwens ook wel een beetje raar dat die nieuwe vriendin een heel interview over bonusmoeder zijn met de Linda hield. Terwijl er een rechtzaak liep :upside_down_face:

20 likes

Hopelijk blijft ze leuk! :crossed_fingers:t3:

6 likes